Mijn kijk op de LMD 2019: de zaterdag

Speciaal voor alle mededelingen, vragen, wensen etc omtrent de open dagen op Volkel

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

Plaats reactie
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Mijn kijk op de LMD 2019: de zaterdag

Bericht door bvdboomen » 20 jun 2019 19:29

Uiteraard was zaterdag weer de slechtste dag van de Luchtmachtdagen. De Klu heeft sowieso een abonnement op twijfelachtig weer tijdens dit event.
Ik heb lang getwijfeld om te gaan maar uiteindelijk toch met Edward de camera - en trap - naar Volkel getogen.

1. Strakke take-off!
Afbeelding

2. De Deen toen het nog zonnig was in de ochtend.
Afbeelding

3. Voordeel van een trap: er staan 4 rijen dik mensen voor mij waar ik lekker overheen kan platen.
Afbeelding

4. Toen ging het licht uit en ging 1 van de sterren van de show zijn display doen.
Afbeelding

5. De Spaanse Eufi pakte dan nog net een reepje zon mee.
Afbeelding

6. Die andere ster met een spectaculaire display. Op deze leeftijd (piloot én kist) nog een vette STOL actie uitvoeren.
Afbeelding

7. Onze Hollandse nieuwe gaat take-off voor 1 pass tijdens de APD maar kwam later terug met een heritage flight.
Afbeelding

8. Ik heb warempel nog een nieuwe F-16 kunnen noteren! De J-146. Die hebben ze al die jaren goed verstopt voor mij.
Afbeelding

9. Bij de APD take-off hingen de vipers mooi in het zonnetje met donkere lucht op de achtergrond.
Afbeelding

10. De APD zelf verliep in het donker maar was erg gaaf!
Afbeelding

11. De Klu gooit letterlijk wat schroom van zich af. Via de flares hebben ze spektakel gebracht, ook bij de Herc.
Afbeelding

12. Een plaatje die precies paste tussen al het publiek! Links, rechts en onder allemaal hoofden en wachten op dat ene gat...
Afbeelding

13. Ook hier weer 4/5 rijen publiek voor mijn neus. Geeft toch veel vrijheid, zo'n keukentrap.
Afbeelding

14. Nog een Hollandse (nou, bijna dan) nieuwe. Stoer dat ze een toekomstige kist sturen ipv een Brit of een structurele civiele.
Afbeelding

15. Bij de Awacs was het ook goed toeven. Op het einde van de show kwam er echter niet zo veel meer langs.
Afbeelding

16. Deze stoere tandem nog wel maar ging na de demo naar de overkant.
Afbeelding

17. Week een beetje van zijn display line af... Gave demo.
Afbeelding

sgvolkel
Site Admin
Site Admin

Re: Mijn kijk op de LMD 2019: de zaterdag

Bericht door sgvolkel » 21 jun 2019 07:44

Goed idee, die trap! Je hebt er alles uit gehaald wat mogelijk was en weer een leuke serie!
T-Opa²

Zonan Adolfse
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Zonan Adolfse » 21 jun 2019 08:07

Inderdaad een hele mooie serie! 8)

Thunderbird 1
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Thunderbird 1 » 21 jun 2019 09:45

Mooie platen van die twee Zweuden.
5,, 4,, 3,, 2,, 1,,: Thunderbirds are go!

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 22 jun 2019 08:18

Dank u wel!
Die trap gaf me een heleboel vrijheid en rust. Ik hoefde me niet te haasten om een goed plekje te hebben en was bovendien mobiel omdat ik overal gewoon lekker achteraan kon sluiten. In tegenstelling tot wat ik op Facebook gelezen heb, ben ik (hopelijk) niemand tot last geweest. Of ze hebben het in ieder geval niet aangegeven. Sterker nog, veel mensen vroegen of ze even op de trap mochten en dat mocht uiteraard.

Paul Baijens
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paul Baijens » 23 jun 2019 10:26

Hele gave foto serie, bedankt !!
Ik heb de tanker ontwikkelingen onvoldoende gevolgd, blijkbaar.
Wist niet dat er al een toestel vliegklaar was.....
groeten, Paul

Frank Wijers
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door Frank Wijers » 09 jul 2019 14:14

Ik heb op Facebook ook diverse berichten gelezen over mensen met trappen. Ik heb een aantal jaar geleden een combinatieladder (ladder/steekwagen) gekocht en neem hierop ook mijn stoelen mee, scheelt slepen. (voor de geïnteresseerden: https://prooffice.nl/artikel/36970/pavo ... wagen.html). Standaard zit ik een meter of 10-20 van het hek af, de 3 treden is voldoende om over iedereen heen te kijken/fotograferen, aangezien alles toch in de lucht zit.

Maar verder mooie foto's Ik ben net begonnen aan de edit, erg druk gehad de afgelopen maand.

bvdbogaert
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdbogaert » 10 jul 2019 18:22

Deze helemaal over het hoofd gezien Ben :oops:
Tis weer een verzorgde serie en dat ene 'gat zorgt wat mij betreft voor de leukste plaat. Goede hoek, kleppen open, top!

Ik moet ook nog beginnen met bewerken, nog geen tijd gehad helaas...

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 11 jul 2019 08:33

Dank je Frank. Ik heb de berichten op Facebook ook gelezen en dat was voor mij de reden om zo discreet mogelijk met de trap om te gaan door steeds in mijn omgeving te kijken of mensen er zich aan stoorden. Men vroeg zelfs of ze even op de trap mochten wat uiteraard geen probleem was.

Bart, dank je wel. Gebeurt mij ook wel eens hoor. :D
Met die F-35 foto ben ik ook blij. Misschien de beste hoek waarin je de kist kunt pakken.

jah wise
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door jah wise » 12 jul 2019 10:22

Frank Wijers schreef:
09 jul 2019 14:14
Ik heb op Facebook ook diverse berichten gelezen over mensen met trappen. Ik heb een aantal jaar geleden een combinatieladder (ladder/steekwagen) gekocht en neem hierop ook mijn stoelen mee, scheelt slepen. (voor de geïnteresseerden: https://prooffice.nl/artikel/36970/pavo ... wagen.html). Standaard zit ik een meter of 10-20 van het hek af, de 3 treden is voldoende om over iedereen heen te kijken/fotograferen, aangezien alles toch in de lucht zit.

Maar verder mooie foto's Ik ben net begonnen aan de edit, erg druk gehad de afgelopen maand.
Bij Bol.com ook (incl. BTW, géén verzendkosten) onder de 100 euro;
https://www.bol.com/nl/p/ladder-steekwa ... 077757247/
give thanks to jah rastafari and everyone who makes spotting possible.

Plaats reactie