Tripje richting Wittmund

Waar kun je het beste spotten: tips en vragen

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

Plaats reactie
Tiny
SGV Top user
SGV Top user

Tripje richting Wittmund

Bericht door Tiny » 24 jun 2011 15:32

Hallo,

Binnenkort ga ik een keer een dag richting Wittmund om daar (hoop ik) een aantal Phantoms te scoren.

Kan iemand mij vertellen waar ik met Westen en/of Oosten wind het beste kan gaan staan. En of men daar lastig is tegen spotters.
En hoe laat kiezen daar de eerste kisten het luchtruim? O ja.....heb ik ook nog een trapje nodig?

Vorig jaar ben ik een berg Phantoms misgelopen, enerzijds omdat er niet gevlogen werd door de as van een IJslandse Vulkaan, anderzijds omdat er toen op en bij het veld niet mocht worden gefotografeerd omdat eerder dat jaar een stel spotters het daar goed had verbraaid door zomaar op het veld rond te gaan zwerven, ook op plaatsen waar dat niet mocht:evil:

Een aantal vragen waarop ik (als het kan) toch eerst een antwoord op wil hebben. Om te voorkomen dat ik daar voor nop naar toe ga rijden. Het is niet echt naast de deur.

Grtz,

Tiny :wink:

roberto
SGV Pro
SGV Pro

Re: Tripje richting Wittmund

Bericht door roberto » 24 jun 2011 16:27

Voor waar je kan staan zie bijgaand kaartje aangegeven met rode lijnen langs het hek aan oost en west zijde, je hebt dan wel een trap nodig van zo'n 4 treden om boven het bovenste prikkeldraad uit te komen.
Je kan ook op de heuvel gaan staan (zwart aangegeven) en dan heb je geen trap nodig maar zo'n 400mm digitaal. Denk wel aan de vele brandnetels op de heuvel.
Momenteel is het tekenseizoen dus ga niet onder bomen zitten en trek een lange broek aan.
Fotograferen geen probleem zolang je je trap maar niet tegen het hek aanzet en als je hem niet gebruikt gewoon even plat leggen.
Ze beginnen nog steeds 's morgens rond 8 uur te vliegen al betreft het hier dan meestal de QRA, de rest begint iets later te vliegen (als je er 9 uur bent vroeg genoeg, want de zon moet eerst even goed over de baan heen draaien). In principe is er 1 ochtend en 1 middagwave en is het tussen de middag wat stiller.

Afbeelding

roberto
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door roberto » 26 jun 2011 12:02

Even een kleine aanvulling vanaf 4 juli gaan de Phantoms tijdelijk voor een periode van 6 weken naar Jever vanwege onderhoud op hun eigen veld.
Op Jever kun je eigenlijk alleen bij westenwind bij de crashgate aan de zuidoost kant op de rolbaan fotograferen als het gras gemaaid is en de bewaking niet al te moeilijk doet.

Blackbird1961
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door Blackbird1961 » 14 aug 2011 10:54

Hoi Roberto,
Dus uit jou bericht begrijp ik dat Wittmund in week 33 weer open is :?:
grt Roel

roberto
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door roberto » 14 aug 2011 11:22

Vanaf 15/8 vliegen de Phantoms en Skyhawks weer vanaf Wittmund na de baan reparaties.

Op 22/8 is het veld gesloten volgens volgende NOTAM:
P4965/11 - AD ETNT: AD CLSD. 22 AUG 06:00 2011 UNTIL 23 AUG 06:00 2011. CREATED: 04 AUG 11:07 2011

Brilliant Arrow van 12-22 september:
Voor deze oefening worden 5 Turkse F16's verwacht op Wittmund (nog geen unit bekend), waarschijnlijk komen de kisten en/of transport al op 8 september binnen

Blackbird1961
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door Blackbird1961 » 14 aug 2011 12:28

Plaats reactie