instellingen camera

De kennisbank voor de spotter, met onderwerpen die niet in de andere fora passen

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

Plaats reactie
marcvz
SGV Advanced
SGV Advanced

instellingen camera

Bericht door marcvz » 03 dec 2012 12:34

Weet iemand wat de beste instellingen zijn voor de Nikon D70S ? ( met 70-300mm tamron lens)

Groet Marco
Met vriendelijke groet,
Marc

Nikon D70S, 70-300mm Amron
SONY DSC-HX300 Bridge

Bas A
SGV Advanced
SGV Advanced

Re: instellingen camera

Bericht door Bas A » 03 dec 2012 14:14

Belangrijk is altijd waarvoor je de camera wil gebruiken. Voor spotten gebruik je andere instellingen dan voor landschappen of portretten. Al denk ik dat je hier spotten bedoeld :wink: Maar ook dan is t weer afhankelijk van van alles. Hoeveelheid licht, snelheid van de kist (en of je wilt "pannen"). Veel is gewoon gaan en alles proberen. Heb ik zelf altijd zo gedaan en na een tijd weet je wat je waarvoor kunt gebruiken aan instellingen...
Verder weet ik niet wat je op een Nikon in kunt stellen want ik heb zelf een Canon.

Jeroenvv
SGV Top user
SGV Top user

Re: instellingen camera

Bericht door Jeroenvv » 03 dec 2012 16:14

Tip: zoek eens op Flickr (schaamteloze zelfpromotie), daar staan een hoop verschillende vliegtuigfoto's op waar je de EXIF-data van kunt bekijken. Als je op de foto kijkt zie je de lichtomstandigheden en het resultaat. Verder waren de volgende links voor mij nuttig:

Profotos
Richard Seaman
Airshow reviews

Voor de rest is het gewoon een kwestie van Googelen. En vooral zelf uitproberen.
Afbeelding

Plaats reactie