Samen Puzzelen: Track and Trace... RAF Whirlwind

De kennisbank voor de spotter, met onderwerpen die niet in de andere fora passen

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

Plaats reactie
Thunderbird 1
SGV Pro
SGV Pro

Samen Puzzelen: Track and Trace... RAF Whirlwind

Bericht door Thunderbird 1 » 10 mar 2013 11:36

puzzel voor de (digitale) wrakken-jagers :

Op een destijds beboste bergkam van de Tinkar berg in het oerwoud van Borneo is midden jaren 60 een RAF Whirlwind gespietst achtergelaten op een puntige afgebroken boom. Berging was toen onmogelijk. Locatie: nabij Tongod, Sabah.
Laatst gewijzigd door Thunderbird 1 op 11 mar 2013 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
5,, 4,, 3,, 2,, 1,,: Thunderbirds are go!

Ad.van.O
SGV Pro
SGV Pro

Re: Puzzelen: Track and Trace... RAF Whirlwind

Bericht door Ad.van.O » 10 mar 2013 16:15

Thunderbird 1 schreef:puzzel voor de (digitale) wrakken-jagers :

Op een destijds beboste bergkam van de Tinkar berg in het oerwoud van Borneo is midden jaren 60 een RAF Whirlwind gespietst achtergelaten op een puntige afgebroken boom. Berging was toen onmogelijk. Locatie: nabij Tongod, Sabah.
5 15 57.27"N 116 59 30.61"O ????? :|
Groeten. Ad

Thunderbird 1
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Thunderbird 1 » 11 mar 2013 09:26

je zou denken dat dit in de buurt is van de crahssite, maar op die locatie zie ik niets staan met googlemaps. jij wel?

bovendien lijkt mij dit niet echt een bergkam, maar lage(re) heuvels. (ondanks de ontginning is het verschil wel wat te groot m.i.) Heb jij die specifieke heuvel kunnen vinden?
5,, 4,, 3,, 2,, 1,,: Thunderbirds are go!

Ad.van.O
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Ad.van.O » 11 mar 2013 11:45

Thunderbird 1 schreef:je zou denken dat dit in de buurt is van de crahssite, maar op die locatie zie ik niets staan met googlemaps. jij wel?

bovendien lijkt mij dit niet echt een bergkam, maar lage(re) heuvels. (ondanks de ontginning is het verschil wel wat te groot m.i.) Heb jij die specifieke heuvel kunnen vinden?
Deze specifieke bergkam niet gevonden, maar je opgegeven ontginningsplaatsen goed bekeken en dit lijkt een vliegtuig te zijn maar de beelden zijn niet erg scherp dus het blijft gissen :!:
Groeten. Ad

Plaats reactie