Camera-rugzak

De kennisbank voor de spotter, met onderwerpen die niet in de andere fora passen

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

Plaats reactie
bram1977
SGV Pro
SGV Pro

Camera-rugzak

Bericht door bram1977 » 09 jun 2014 13:50

Ik ben aan het kijken voor een camera-rugzak. Echter door het grote assortiment dat te krijgen is, zie ik door de bomen het bos niet meer. Mijn uitrusting bestaat uit 2 lenzen(100-400) en (18-200)+1 body. Wie heeft er `n tip/advies? Alvast bedankt!
Groeten,Bram

i feel the need...the need..for SPEED!

Thunderbird 1
SGV Pro
SGV Pro

Re: Camera-rugzak

Bericht door Thunderbird 1 » 10 jun 2014 09:44

de keuze is inderdaad overweldigend en de prijzen zijn soms erg stevig.
Begin 2011 en 2012 ? stonden2 foto(rug)tassen-review in AIM, heb je die al (weer) eens doorgelezen?

1 body of 2? ook een losse grote flitser mee?
wil je de lenzen altijd los in de tas, of met 1 aan de body?
body staand, op zijn kant of vlak liggend?
ben je een bodybuilder of tenger gebouwd? denk aan eigen gewicht van de rugzag, maar ook aan de pasmaat,
'instelbare riemen"zijn vaak maar beperkt instelbaar. Een betere echte reisrugzak heeft bv frameverstelling, is daardoor iets zwaarder maar kan je aanpassen aan jou lichaamslengte en dat is waardevol comfort< probleem: Bij fotorugzakken kom je dit systeem niet (veel) tegen.. .
Wil je er wieltjes onder en een sleepstaaf, kan handig zijn op gladde ondergronden, maar weegt de tas wordt extra zwaar en op gras of in het veld is het nutteloos. Dat raad ik je daarom af.

Spullen meenemen en passen voordat je koopt! ook even omhangen met gewicht en voelen of de riemen lekker zitten.

wil je een traditionele tas, of een slingback, die ook diagonaal over de schouder kan (de een vindt het helemaal 3x niks, de ander vindt het wel nuttig ).

kanshebber (net aan) : mantona trekking (exact hetzelfde als de lowepro flipside 300, maar veel goedkoper ;-) )
iets breder en voor jou mogelijk een nog betere keuze of de Lowepro runner 300 AW.
of iets als een lowepro Mini Trekker Classic.
zijn m.i. Allemaal in orde, en ze hebben een relatief laag eigen gewicht. :idea:

kijk eens bij jonge zgan rugzakken, voor pakweg 40-50 euro kun je al klaar zijn, maar heel veel duurder kan ook :mrgreen:
5,, 4,, 3,, 2,, 1,,: Thunderbirds are go!

bram1977
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bram1977 » 12 jun 2014 19:28

Bedankt voor je reactie! Je info heeft het zoeken een stuk makkelijker gemaakt :)
Groeten,Bram

Thunderbird 1
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Thunderbird 1 » 14 jun 2014 19:52

we zijn benieuwd wat het wordt
en
hoe de eerste praktijk-ervaringen er mee zijn.
5,, 4,, 3,, 2,, 1,,: Thunderbirds are go!

bram1977
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bram1977 » 24 jun 2014 19:34

Het is de Flipside 500AW geworden.

Ik heb deze tijdens de spottersdag/LMdagen gebruikt. Ben er zeer tevreden over en kan eigenlijk geen -punt bedenken. Zeer practisch in gebruik-->makkelijk bij de camera, ontzettend veel opbergruimte zowel voor lenzen, body`s en tal van andere zaken. Aan de buitenkant bestaat de mogelijkheid om `n statief én opvouwstoeltje mee te nemen. Tevens is er 1 groot opbergvak waar weer veel opgebrogen kan worden.

Het enige "gevaar" bestaat uit, doordat er zoveel ruimte is en dus veel in kan, je dusdanig veel gewicht gaat meesleuren.
Groeten,Bram

Robert
Site Admin
Site Admin

Bericht door Robert » 25 jun 2014 19:12

bram1977 schreef:Het enige "gevaar" bestaat uit, doordat er zoveel ruimte is en dus veel in kan, je dusdanig veel gewicht gaat meesleuren.
Mocht dat een probleem worden, dan mag je hem ruilen tegen mijn Flipside 400AW!

bram1977
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bram1977 » 03 jul 2014 21:40

Robert schreef:
bram1977 schreef:Het enige "gevaar" bestaat uit, doordat er zoveel ruimte is en dus veel in kan, je dusdanig veel gewicht gaat meesleuren.
Mocht dat een probleem worden, dan mag je hem ruilen tegen mijn Flipside 400AW!
Totnogtoe is het goed vol te houden :)
Groeten,Bram

Plaats reactie