Wittmund 11-05-2017

Voor de tripverslagen van ééndaagse en meerdaagse bezoeken

Moderators: Robert, Maurice, Arjan, raaver

Plaats reactie
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Wittmund 11-05-2017

Bericht door bvdboomen » 12 mei 2017 12:59

Ik ben samen met Edward naar Wittmund geweest in de hoop de Oostenrijkse Typhoons te zien. 's Morgens werd er niet door hen gevlogen dus kregen we het wel een beetje benauwd. De Richthofen Eurofighter en Transall, die enkele t/g's deed konden dat niet verzachten. De CH-53 wilde ook al niet meewerken door ver weg tegen het licht in te blijven. Gelukkig werd in de middag alles beter. Vier Oostenrijkers kozen het luchtruim en er kwam ook een Seaking mooi langs. Ook een Skyhawk ging weg. Hoewel het er maar eentje was, ben ik wel blij met deze want dit was een nieuwe voor mij.

Het is al met al een zeer vermakelijke en zonnige dag geworden. Een greep uit de foto's van deze dag:

1. Omdat er fotografen bij de baan stonden bleven een paar Eufi's laag. Dat zou echter deze dag vaker gebeuren.
Afbeelding

2. Nog steeds (?) een Nürnberg Eurofighter aanwezig op Wittmund. Dat zijn volgens mij de eersten sinds de Phantoms weg zijn.
Afbeelding

3. De Transall deed 6 à 7 t/g's.
Afbeelding

4. Heerlijk operationeel plaatje. De ochtendmissie komt terug.
Afbeelding

5. 's Middags gingen ze dan toch omhoog. De nummeraars hebben er in totaal 6 gezien en ik 5 gefotografeerd.
Afbeelding

6. In tegenstelling tot sommige Duitsers gingen zij wel Eufi-style weg, dus recht omhoog.
Afbeelding

7. Maar ook dat vind ik mooie platen opleveren.
Afbeelding

8. De Richthofen-bak ging ook weer. Ook nu bleef ie weer relatief laag.
Afbeelding

9. De Skyhawk trekt ook aardig omhoog. Is "even" in Zuid Duitsland geweest.
Afbeelding

10. Er was een Duitser die "German Navy" riep maar er kwam maar niets. Tot ie ineens naar het hek rende. Gelukkig hield ik hem in de gaten.
Afbeelding

11. Weer aan de grond. Dit was de enige Oostenrijker die zijn klep open deed.
Afbeelding

12. De Skyhawk bleef dus lang weg waardoor we pas om half vijf de spullen in konden pakken om naar huis te gaan.
Afbeelding

bvdbogaert
SGV Top user
SGV Top user

Re: Wittmund 11-05-2017

Bericht door bvdbogaert » 12 mei 2017 21:17

Mooi verslag. Dat ziet eruit als een geslaagde dag en die Sea King is natuurlijk helemaal top 8)
Had ook nog wel efkes die kant op gewild voor wat van die Oostenrijkers, vooral met zo'n fraai zonnetje.

Groetjes, Bart

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 13 mei 2017 09:08

Dank je wel Bart.

sgvolkel
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door sgvolkel » 13 mei 2017 09:12

bvdbogaert schreef:
12 mei 2017 21:17
Mooi verslag. Dat ziet eruit als een geslaagde dag en die Sea King is natuurlijk helemaal top 8)
Daar kan ik het helemaal mee eens zijn!
bvdbogaert schreef:
12 mei 2017 21:17
Had ook nog wel efkes die kant op gewild voor wat van die Oostenrijkers, vooral met zo'n fraai zonnetje.

Groetjes, Bart
Dan plaats je hier toch een oproep? Geef aan waarvandaan jij vertrekt en wie weet melden er zich mede-reizigers ;)
T-Opa²

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 13 mei 2017 15:39

Dank je wel Theo.

Plaats reactie