Fliegerhorst Laage

Voor de tripverslagen van ééndaagse en meerdaagse bezoeken

Moderators: Robert, Maurice, Arjan, raaver

Plaats reactie
BirdieBarty
SGV Novice
SGV Novice

Fliegerhorst Laage

Bericht door BirdieBarty » 01 okt 2017 17:50

Beste SGV maatjes,

Hopelijk hebben jullie genoten van mijn upload van de NTM 2017. Please sit back, fasten your seatbelts and enjoy the next flight of pictures die ik gemaakt hebt tijdens mijn bezoek op Fliegerhorst Laage.

Wat misschien wel leuk is om te vertellen is dat dit qua omvang de grootste vliegbasis is in geheel Duitsland.
Dit is tevens ook het enigste veld in Duitsland die zijn brandstof (voor de jets) aangeleverd krijgt per trein. (Dit omdat mocht het in het geval komen van...... dat Rusland de "pipes" dichtdraait dat ze zonder brandstof komen te zitten.

Daarnaast heeft deze basis nog een x aantal operationele hangars die gebruikt zijn tijdens the Cold War. Naast de vele Eurofighters staat er behoorlijk wat oud spul nog op de basis.
Het leuke aan deze basis is ook dat hier veel roulatie is van Eufi's. Zo komen ze hier voor een periode en worden dan vervolgens weer doorgevoerd naar andere velden in Duitsland.

Al is Wittmund de basis die de taken op zich m.b.t. QRA toch heeft Laage 4 QRA hangars met 3 operationele toestellen 24/7 klaar staan.
Naast het militair gedeelte is het ook een civil veld. Er komt weliswaar geen grote 747's landen maar toch leuke toestellen en daarnaast traint het Lufthansa Training school hier dagelijks.

Voor diegene die hier speciaal voor de nieuwste Eurofighters naar toe willen gaan kan ik aanraden om dit in een 2 daagse trip te doen.
Vanuit Amsterdam heb ik er 9 uur over gedaan om bij de vliegbasis te komen, en als je dan 'snachts vertrekt om 00:00.. is het best wel een lange dag.
Daarnaast de info die de meeste vinden o.a. via Scramble of andere forums is regelijk out of date.
Voor diegene die er naar toe willen kunnen mij PM sturen voor de actuele spots, frequenties en info. Let op.. er is eigenlijk (buiten de basis) maar 3 plekken waar je goed kan staan. 1 Ervan is het platform op het civiele gedeelte, 2e is parallel aan de RWY 28. Maar wat niet algemeen bekend is dat er ook nog een 3e spottersplek mogelijkheid is. Dat is aan de kant van RWY 10. Plaatsje "Striesdorf" volgen en links aanhouden. Je komt dan bij een oude verlaten kerk waar je de auto kunt parkeren, vervolgens te voet verder gaan waar je recht in de landing van RWY 10 zit.

Het was een leuke trip met veel nieuwe kisten (registraties, voor mij althans) gezien.
Veel kijkplezier met onderstaande foto's. . . .

(p.s. uiteraard maak je ook even een selphy met je 312SQN patch naast een Eurofighter.... beetje reclame maken) :P :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Re: Fliegerhorst Laage

Bericht door bvdboomen » 02 okt 2017 18:45

De foto recht van voren vind ik heel tof. Op en top Eufi!

jah wise
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door jah wise » 03 okt 2017 07:58

Mooie platen, alleen jammer van die lèllikke letters in het midden.
give thanks to jah rastafari and everyone who makes spotting possible.

Thunderbird 1
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Thunderbird 1 » 03 okt 2017 09:22

Hij wil zijn copyright beschermen, duidelijk toch? Respecteer die behoefte. punt.
5,, 4,, 3,, 2,, 1,,: Thunderbirds are go!

jah wise
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door jah wise » 03 okt 2017 10:02

Kopierechten respecteer ik ook, maar het blijft jammer.

P.S. (mijn mening dien je óók maar respecteren :mrgreen: )

Thunderbird 1
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Thunderbird 1 » 03 okt 2017 12:18

BirdieBarty schreef:
01 okt 2017 17:50

Afbeelding

überall Eufiiiiiis. Leuk stekje langs de roller.

:wink:

BirdieBarty
SGV Novice
SGV Novice

Bericht door BirdieBarty » 03 okt 2017 13:56

Sorry, mannen. Inderdaad ik ben erg gehecht aan mijn copyright.
Toch wilde ik mijn leuke ervaring met jullie delen.

De foto met front side van de euffi is erg populair. Bedankt voor jullie reacties.

bvdbogaert
SGV Top user
SGV Top user

Bericht door bvdbogaert » 03 okt 2017 20:17

Mooie plaatjes en (naar ik aanneem) een vet bezoek.

Om de copyright discussie nog wat aan te zwengelen; iemand (negatieve) ervaring met 'gejatte' fotos? Ben wel benieuwd eigenlijk! Ik vind ook dat de tekst nogal afbreuk doet aan het kijkplezier. Zelf plaats ik op het www fotos met een maximale breedte an 1500 pixels, zodat ik de 'grote' versie altijd zelf nog in beheer heb. Nu helpt dit natuurlijk niet echt tegen kopieeren, maar een dergelijke kleine foto zal ook niet professioneel gebruikt gaan worden lijkt me.
Of gaat het meer om het idee dat er iemand met jouw werk aan de haal gaat? Overigens is deze post algemeen bedoeld: hoe kijken jullie ertegenaan?

Groeten Bart

Jeroen Jonkers
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Jeroen Jonkers » 03 okt 2017 21:46

Vraag me alleen af waarom 2 geen watermerk hebben :D

JJ

Aviator
SGV Pro
SGV Pro
Contacteer:

Bericht door Aviator » 04 okt 2017 01:12

bvdbogaert schreef:
03 okt 2017 20:17
Om de copyright discussie nog wat aan te zwengelen; iemand (negatieve) ervaring met 'gejatte' fotos? Ben wel benieuwd eigenlijk! Ik vind ook dat de tekst nogal afbreuk doet aan het kijkplezier. Zelf plaats ik op het www fotos met een maximale breedte an 1500 pixels, zodat ik de 'grote' versie altijd zelf nog in beheer heb. Nu helpt dit natuurlijk niet echt tegen kopieeren, maar een dergelijke kleine foto zal ook niet professioneel gebruikt gaan worden lijkt me.
Of gaat het meer om het idee dat er iemand met jouw werk aan de haal gaat? Overigens is deze post algemeen bedoeld: hoe kijken jullie ertegenaan?

Groeten Bart
Met opzet plaats ik mijn foto's niet groter dan 1024 pixels op internet. Ondanks dat heb ik toch diverse negatieve ervaringen gehad met gejatte foto's, zoals:
- een Frans tijdschrift dat bij Su-27-foto's van mij het copyright eraf gesneden had en ze publiceerde met als bron het Russische Min. van Defensie en op e-mails en brieven (waaronder een aangetekende) van mij niet reageerde;
- een chartermaatschappij die een foto van mij publiceerde in het blad dat in hun vliegtuigtuigstoelen verspreid werd; na enkele e-mails van mij met een factuur werd er alsnog betaald;
- op diverse websites zijn zonder mijn toestemming foto's van mij gebruikt. Die kunnen alleen van mijn eigen site Aviator.nl of van Airliners.net gejat zijn. Na een reactie van mij zijn ze soms verwijderd en soms niet.

Ondanks deze vervelende ervaringen plaats ik toch slechts een klein copyright onderaan op mijn foto's, want ook ik vind een tekst midden over een foto heen het kijkplezier bederven.

Greetz,
Ad

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 04 okt 2017 08:20

Ik plaats ook niet groter dan 1024 pixels in de breedte. De foto's zijn dan alleen voor web publicaties geschikt. Ik vind wel dat iedereen het recht heeft zijn werk te markeren maar over het hoe, kunnen de meningen verschillen. Zelf heb ik (nog) geen last gehad van "diefstal", want dat is het, maar tot een paar jaar geleden was ik sportfotograaf en die foto's doken soms wel op andere websites op. Alle foto's zijn automatisch auteursrechtelijk beschermd en dat hoeft niet expliciet op het materiaal aangegeven te worden. De enige reden om het wel te doen is, om drempels te creëren zodat de verleiding kleiner is. Een kader plaatsen helpt eigenlijk ook al een beetje.

Thunderbird 1
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Thunderbird 1 » 04 okt 2017 09:31

hoi,
is er wel eens iets van mij "gejat" / ongevraagd misbruikt ? ja. ---Actie ondernomen? ja . ----Succesvol? ja

-iedereen moet zelf weten wat hij plaatst en hoe hij dat doet. mooi of niet mooi. kijk en geniet of niet.
-iedere vorm van ongevraagd commentaar / kritiek over het hoe en waarom over 'watermerken ' is m.i. eigenlijk al lang uitgekauwd en dus overbodig.
-Pogingen om anderen ongevraagd te bewegen te doen wat 'jij' de juiste weg acht, is m.i. een tikje respectloos en voegt niets toe.
-Kun je het zelf beter of anders. mooi. laat maar zien.

Vraagje van mijn kant:
sturen zij die commentaar op watermerkfoto's hebben nou ook commentaar over "tekst in beeld" naar de televisiezenders?

denk aan zaken zoals over
-Zenderlogo's
-Lopende tekstbalken, (CNN, WNL, RTL etc.)?
-De inge-photoshopte bewegende NEP-reclameborden naast de doelen (samenvattingen bv eredivisie NOS).
-Pop-up aankondigingen tijdens films (soms mét geluidje) op televisiezenders

:lol: kan er iemand een of meer gif-files maken met een pop-up watermerk??

jah wise
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door jah wise » 04 okt 2017 09:34

Jeroen Jonkers schreef:
03 okt 2017 21:46
Vraag me alleen af waarom 2 geen watermerk hebben :D

JJ
Ik heb 'm al gejat en in de kelder gehangen. :mrgreen:

bvdbogaert
SGV Top user
SGV Top user

Bericht door bvdbogaert » 06 okt 2017 19:01

Mannen bedankt voor de reacties, had niet verwacht dat er meerdere negatieve ervaringen zouden zijn onder het (selecte) gezelschap van vaste reageerders.
Thunderbird 1 schreef:
04 okt 2017 09:31

Vraagje van mijn kant:
sturen zij die commentaar op watermerkfoto's hebben nou ook commentaar over "tekst in beeld" naar de televisiezenders?
Nee dat niet hoewel ik het ook niet mooi vind. Waarbij ik aan moet tekenen dat tv bewegend beeld nodig heeft om interessant te zijn. Als je een willekeurig los beeldje van bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd als foto zou afdrukken, zit daar maar zelden interessant beeld bij. Een foto is wat dat betreft een ander ding; er is maar een (1) beeld waarin de aandacht gegrepen moet worden waardoor het van wat hogere kwaliteit moet zijn (het gaat hier even niet over of dit altijd lukt :wink: ). Als dat ene beeld dan onaantrekkelijk gemaakt wordt door er tekst doorheen te zetten verliest de foto wat mij betreft zijn doel.
Daarbij, de reclames/tekst in beeld wordt meestal niet over het meest interessante deel van het tv beeld geprojecteerd, masr meer achter, naast of onder het onderwerp.

Blijft natuurlijk staan dat iedereen het op zijn of haar manier moeten mag doen, ik was vooral benieuwd naar de beweegredenen.

Plaats reactie