Australië 2018 - Williamtown en Nowra

Voor de tripverslagen van ééndaagse en meerdaagse bezoeken

Moderators: Robert, Maurice, Arjan, raaver

Plaats reactie
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1055
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Australië 2018 - Williamtown en Nowra

Bericht door bvdboomen » 21 aug 2018 11:24

We gaan onze reis verder met het gedeelte in het zuiden van Australië. Daar was het beduidend kouder dan in het noorden en de winterjas met ijsmuts kon aangetrokken worden. Dat kwam vooral door de enorm harde wind.
Er stonden twee dagen Williamtown en een ochtend Nowra op ons te wachten. Vooral de twee dagen op Williamtown waren goed besteed omdat we de eerste dag geen Hornets hadden maar de Hawks vlogen wel af en aan. Op de tweede dag wel Hornets maar de PC-9's hebben zich niet laten zien, misschien wel door de harde wind. Op Nowra hebben we niet veel kunnen fotograferen omdat we bij het museum stonden en de meeste helicopters daar ver vandaan bleven. De vliegbewegingen waren er sowieso magertjes maar het museum is dan wel weer de moeite waard met goed bewaarde kisten van de Australische marine die op dit moment geen vastgevleugelde kisten heeft. Momenteel is de F35B niet gewenst door de marine omdat het teveel op het budget drukt terwijl ze wel een carrier hebben die ze aan kan. Toch heb ik het idee, als ik zo eens rond lees op het web, dat ze de F35B nog niet helemaal afgeschreven hebben.

1. De eerste dag op Williamtown was bewolkt met soms een bui. De enige mindere dag qua weer van de hele trip.
Afbeelding

2. Om 10.00 uur ging het museum open en konden we vanaf het balkon foto's maken van inmiddels mijn derde Ozzie E-7.
Afbeelding

3. De Hawkjes vlogen continu. Er werd niet in waves gevlogen maar er was wel een middagpauze.
Afbeelding

4. Later op de dag draait de zon over de baan wat een mooi "3D" licht op levert.
Afbeelding

5. Touch down! Ook in Australië aan lantaarnpalen geen gebrek.
Afbeelding

6. Op de tweede dag was het heel zonnig. De eerste vliegbewegingen waren wederom voordat het museum open ging.
Afbeelding

7. Maar zelfs na de opening van het museum zijn we bij het hek blijven staan omdat dit toch ook wel heel mooi is.
Afbeelding

8. Er werd zo links en rechts een vreugde sprongetje/dansje gemaakt bij het zien van dit beeld.
Afbeelding

9. Inmiddels kwamen de eerste Hawks weer terug. Op de achtergrond het civiele gedeelte dat Newcastle Airport heet.
Afbeelding

10. Op streetview van 2010 is te zien dat er een dubbel hek geplaatst is. Dat is er nu niet meer vanwege de startbaan verlenging voor de F35. Deze foto kon voorheen niet gemaakt worden.
Afbeelding

11. Op deze manier spreekt tegenlicht mij enorm aan. Het geeft zoveel diepte in een foto.
Afbeelding

12. Een bekende van de RIAT. We hebben deze kist ook op Darwin gezien. Die legt dus heel wat kilometers af.
Afbeelding

13. Voordat de Hornets take-off gingen, lijnden ze op het nieuwe platform op. Hier komt ie er net vanaf gerold.
Afbeelding

14. Het museum was al lang open hoor! Maar dit is toch echt wel; op een presenteerblaadje aangeboden krijgen.
Afbeelding

15. Uiteindelijk dan toch vanaf het balkon met een heel mooi zicht op de landing.
Afbeelding

16. Een momentje eerder is het beeld veel rustiger.
Afbeelding

17. Mooi licht! Het verschil met Darwin was, dat het hier wel winter was.
Afbeelding

18. Mijn inmiddels derde Beech. In Darwin dachten we dat het een civiele bak was, dus gemist. Werd later nog wel goed gemaakt.
Afbeelding

19. De RAF100 kist komt ook weer terug. Nog voor het eind van de ochtend. Is dus relatief kort weg geweest. Op dag 1 was de E-7 de hele dag pleite.
Afbeelding

20. Na de pauze vertrokken de volgende Hornets op het moment dat ook wij eigenlijk wilden gaan. Nog even meepakken dus.
Afbeelding

21. Op Nowra niet veel gezien. Ook daar hebben ze een museum met een balkon waar het licht helaas niet goed is.
Afbeelding

22. Ze hebben er ook een crossbaan wat de hoofdbaan was. Ver weg dus maar ik vind deze wel sfeervol.
Afbeelding

23. Dichterbij dan weer met het soort tegenlicht wat je niet wilt hebben maar ik heb een Australische NH-90!
Afbeelding

24. Het museum was dan weer heel mooi met veel kisten uit vervlogen tijden. De marine is dus ver uitgekleed met tegenwoordig alleen maar helicopters.
Afbeelding

25. Overzichtsplaatje met een leuk platform voor onze neus waar helaas niets gebeurde. Misschien een volgende keer!
Afbeelding

Gebruikersavatar
sgvolkel
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2128
Lid geworden op: 21 jul 2005 21:59
Contacteer:

Re: Australië 2018 - Williamtown en Nowra

Bericht door sgvolkel » 22 aug 2018 08:12

Mozeskriebel :!:
T-Opa²

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1055
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Re: Australië 2018 - Williamtown en Nowra

Bericht door bvdboomen » 22 aug 2018 09:49

sgvolkel schreef:
22 aug 2018 08:12
Mozeskriebel :!:
Nog een leuke oneliner. Dank je Theo!

bvdbogaert
SGV Top user
SGV Top user
Berichten: 413
Lid geworden op: 13 apr 2015 20:33

Re: Australië 2018 - Williamtown en Nowra

Bericht door bvdbogaert » 25 aug 2018 20:01

Ook hier maar weer eens wat tijd genomen om door je prachtige series heen te 'bladeren'
Echt een hele vette trip met een bijzondere verscheidenheid aan vliegend materieel.

De plaatjes vanaf Marina Bay Sands zijn natuurlijk helemaal gaaf.

Bedankt voor het delen.

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1055
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Re: Australië 2018 - Williamtown en Nowra

Bericht door bvdboomen » 26 aug 2018 15:36

Dank je wel Bart.
Ik raak zelf ook niet uitgekeken op de beelden. :D

Plaats reactie