RIAT 2019 - vertrekdag

Voor de tripverslagen van ééndaagse en meerdaagse bezoeken

Moderators: Robert, Maurice, Arjan, raaver

Plaats reactie
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

RIAT 2019 - vertrekdag

Bericht door bvdboomen » 26 jul 2019 07:55

Het ene jaar is het andere niet. Ik ga ieder jaar naar P&V West en deze editie was een hele magere: er kwam weinig langs getaxied en veel kisten kwamen hoog voorbij.
De zon liet het ook afweten terwijl er toch mooi weer voorspeld was. Steeds weer werd die zon naar later op de dag geschoven. Een voordeel is natuurlijk dat je minder heat haze op de baan hebt.
Zo zien we dat op P&V West gaan staan nog steeds een gok is. Maar ik zeg altijd gekscherend; ik ga voor die vijf goede platen en ik ben dan ook tevreden met wat ik heb. :D
Het licht was uitdagend en het kostte dan ook enige moeite om goed te belichten, in de nabewerking halo's te vermijden en doortekening in de lucht te behouden.

1. Stond al heel vroeg te popelen om te vertrekken.
Afbeelding

2. Samen met CSAR, die voor het landhuis kwam.
Afbeelding

3. De Harriers vertrokken creatief met een extra fly-by op geringe hoogte. Met tanks ziet het er allemaal een stuk gaver uit.
Afbeelding

4. Deense Merlin in een hele mooie backdrop.
Afbeelding

5. Waar de Deen gelijk vanaf P&V West vertrok, pakte de Britse navy bak meer runway.
Afbeelding

6. Orions... eh Aurora's blijven altijd laag met hun lange take-off.
Afbeelding

7. Er waren een paar piloten die door hadden dat er aan het einde van de baan ook nog mensen stonden.
Afbeelding

8. De Turken gingen helemaal rond terwijl ze gewoon konden oversteken waarvoor dank!
Afbeelding

9. Iedere keer als ik ze zie denk ik, zou het de laatste keer zijn? Ik heb al vaak afscheid genomen van de Phantom. :wink:
Afbeelding

10. Nog eentje dan, omdat ik de Migs gemist heb in de take-off omdat er heli's super mooi voorbij kwamen.
Afbeelding

11. De Duitsers weten hoe ze specials moeten maken, al ben ik niet zo'n heel groot fan van full color bakken. Speciale staartjes vind ik wel mooi.
Afbeelding

12. De static Apache bleef ook lekker laag. De demo-bak vertrok via P&V East.
Afbeelding

13. Leuke IL-76 maar ik vind de klassieke blauw-witte dan toch mooier. Daar ben ik mee opgegroeid. En wil een vormgever alsjeblieft de titels even herzien?
Afbeelding

14. De Noren in de ban van D-day.
Afbeelding

15. Ook een leuke take-off. Er is een Tor op Fairford achter gebleven, heb ik begrepen.
Afbeelding

16. Voor mij de eerste keer dat er een F-15 bankend voorbij komt. De backseater ging helemaal los.
Afbeelding

17. Toch leuk dat ze er waren ondanks de perikelen met de Amerikanen. De kist stond echter niet op de static maar al die dagen op de flightline.
Afbeelding

18. Kwam op verzoek van een van onze reisgenoten, die dat de dag ervoor afgesproken had, langs ons getaxied.
Afbeelding

19. Gave Puma die ook nog eens leuk weg ging.
Afbeelding

20. En de laatste van de dag voordat we naar de bus gingen. Vorig jaar zat ie een stuk lager.
Afbeelding

bvdbogaert
SGV Top user
SGV Top user

Re: RIAT 2019 - vertrekdag

Bericht door bvdbogaert » 27 jul 2019 11:21

Mooi licht deze dag! De helis worden hierdoor erg gaaf allemaal.ook de Turken zijn jummie. Fijn dat ze nog even voorbij kwamen. Dat miste ik met de Grieken op Volkel...

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 27 jul 2019 13:26

bvdbogaert schreef:
27 jul 2019 11:21
Mooi licht deze dag!
Grappig dat je dat zegt want eigenlijk was het steeds heel erg bewolkt.
Waar we geluk mee hebben gehad is het feit dat de licht/donker verdeling in de lucht met enige regelmaat gunstig was. Dus lichte wolken achter en donkere wolken voor. Met foto 6 en 11 was dat net andersom en daar moest dus wel even aan getrokken worden in de RAW converter.

Thunderbird 1
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Thunderbird 1 » 29 jul 2019 11:05

hej Ben,
zeker weer een leuke set hoor!
maare, welke hier van zijn nou 'die vijf platen' ?

het geluid (lawaai) van de Matadors moet je eigenlijk bij de foto monteren 8) ouderwets & herinneringen
5,, 4,, 3,, 2,, 1,,: Thunderbirds are go!

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 29 jul 2019 20:53

Thunderbird 1 schreef:
29 jul 2019 11:05
welke hier van zijn nou 'die vijf platen' ?
Ja, dat is een lastige. Gelukkig heb ik het woord “gekscherend” erbij staan. :)
Dank voor je reactie.

Thunderbird 1
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Thunderbird 1 » 30 jul 2019 08:57

bvdboomen schreef:
29 jul 2019 20:53
Thunderbird 1 schreef:
29 jul 2019 11:05
welke hier van zijn nou 'die vijf platen' ?
Ja, dat is een lastige. Gelukkig heb ik het woord “gekscherend” erbij staan. :)
ja maak je d'r maar makkelijk van af :lol:

ps. bij de aankomst bijv. op de woensdag was het qua zon ook 'iffy'; want eerst veel en toen de vliegtuigen kwamen steeds een beetje minder...
Verder veel (oefen) demoslots zodat er dan telkens 10-15-30 minuten niets op de lange hing.
5,, 4,, 3,, 2,, 1,,: Thunderbirds are go!

Plaats reactie