Toen de RIAT nog IAT heette

Deel de ervaringen uit je spottercarrière die je nooit meer zal vergeten

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

Mark Verstraaten
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1066
Lid geworden op: 23 okt 2005 16:07
Locatie: Veghel
Contact :

Bericht door Mark Verstraaten » 05 apr 2010 16:23

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ok mooi, deze Phantom van de Ijslandse luchtmacht.

Grtx

Mark

Rob
SGV Top user
SGV Top user
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 okt 2005 23:18
Locatie: Uden
Contact :

Bericht door Rob » 05 apr 2010 17:19

Mark Verstraaten schreef:Afbeelding

Ok mooi, deze Phantom van de Ijslandse luchtmacht.
Mooi............

Ik wist niet dat IJsland Phantoms heeft gehad........... :D

Greetz, Rob
Afbeelding

Mark Verstraaten
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1066
Lid geworden op: 23 okt 2005 16:07
Locatie: Veghel
Contact :

Bericht door Mark Verstraaten » 05 apr 2010 20:37

..........Tuurlijk hebben ze die gehad, stonden destijds op keflavik. Hierna zijn de Phantoms vervangen door Eagle voorzien van IS code....tjongejonge, moet ik je alles nog uitleggen?????;-)
Grtx
Mark

Carlos Geurts
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 3811
Lid geworden op: 22 okt 2005 19:00
Locatie: Geffen

Bericht door Carlos Geurts » 05 apr 2010 21:01

Mark Verstraaten schreef:..........Tuurlijk hebben ze die gehad, stonden destijds op keflavik. Hierna zijn de Phantoms vervangen door Eagle voorzien van IS code....tjongejonge, moet ik je alles nog uitleggen?????;-)
Grtx
Mark
Die IJslandse luchtmacht is altijd actief geweest maar sinds 'Icesave' failliet verklaard..... :!:


vr.gr.
Carlos Geurts

tweenie
SGV Novice
SGV Novice
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 dec 2007 08:51
Locatie: Volkel
Contact :

Bericht door tweenie » 05 apr 2010 22:39

Hallo Mark,

Het was ook mijn eerste en tevens de laatste IAT. We hebben op een camping in de buurt gelegen en later
nog een paar dagen op Mildenhall geweest.
Hier nog vele tankers, transport en nog een SR71.
Hier nog enkele foto's van aparte bakken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Carlos Geurts
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 3811
Lid geworden op: 22 okt 2005 19:00
Locatie: Geffen

Bericht door Carlos Geurts » 06 apr 2010 00:29

@ Tweenie: knal er svp ook eens een paar platen van Mildenhall op... gewoon benieuwd.

Please?

vr.gr.
Carlos Geurts

Robert
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5570
Lid geworden op: 22 jul 2005 08:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door Robert » 06 apr 2010 10:56

Tijd voor een oude doos Mildenhall special???

Maurits
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 27 okt 2005 13:12
Locatie: IJsselstein

Re: Toen de RIAT nog IAT heette

Bericht door Maurits » 19 mar 2012 16:09

Hallo,

IAT93 was geloof ik het laatste jaar voordat het ''Royal'' werd in 1994, in ieder geval het aantal en diversiteit aan leuke kisten was toen nog groot evenals de spectaculaire crash van de twee Russische MiG-29s. Anyway hier een aantal foto/diascans van toen, zowel landing als static pics... Mijn highlight was toen de RAAF F-111C A8-127 van 6sq, landing met zon
Afbeelding
en op de flightline
Afbeelding
De Tu-95MC Bear-H ''20'' van de Russen mocht er ook wezen
Afbeelding
tankersupport in de vorm van een IL-78MD 34 ''Blue''
Afbeelding
Turkse buizen, jaja voor de laatste keer hier F-104G 8334/8-334 van 181 Filo in de landing
Afbeelding
en de dual 5704/8-704
Afbeelding
Deense S-35XD Draken AT-160
Afbeelding
F/A-18C 425 van de Kuwait AF was een delivery flight van drie kisten, kist zal bij 25sq gaan vliegen
Afbeelding
Een van beide MiGs 925 in de landing na de rehearsel een dag voor de fatale crash....
Afbeelding
Tsjechische Su-25L 1002 lekker laag boven de boompjes
Afbeelding
Maar liefst 4 Let410UVPs waren er te zien hier de 0928
Afbeelding
4 Hongaarse Mig-21s waren er te zien in drie verschillende camo's, hier de 5822
Afbeelding
de 5822 en 5540 in dual landing
Afbeelding
De Camel MiG-21bis 1904
Afbeelding
De 2 Portugese G-91R Fiatjes zagen er verschillend uit ,deze 5454 was in tijgerkleuren
Afbeelding
De 5445 in overall zilver
Afbeelding
De Flyvapnet was er met 3 Viggens van F4, hier de 37391/61
Afbeelding
De RAF was er met een diversiteit aan kisten en units, hier Harrier T4 XW269/BD van SAOEU
Afbeelding
De bekende Victor K2 XL164 die een paar weekjes ervoor op de Klu open dag op Eindhoven te zien was
Afbeelding
Desert Jaguar Gr1A XZ111/GO van 54sq is later gecrashed op 27 okt 2000
Afbeelding
Buccanneer S2B XV359 van 208sq zou een klein jaar later uit dienst gaan
Afbeelding
Andover E3A XS605 droeg een special tail van 115sq
Afbeelding

binnenkort meer..................
Laatst gewijzigd door Maurits op 19 jun 2012 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,

Maurits

Robert
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5570
Lid geworden op: 22 jul 2005 08:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Toen de RIAT nog IAT heette

Bericht door Robert » 19 mar 2012 17:51

Erg leuk!

Vanlion
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 808
Lid geworden op: 26 jan 2012 23:21
Locatie: Heteren / Geilenkirchen
Contact :

Re:

Bericht door Vanlion » 19 mar 2012 20:34

Mark Verstraaten schreef:..........Tuurlijk hebben ze die gehad, stonden destijds op keflavik. Hierna zijn de Phantoms vervangen door Eagle voorzien van IS code....tjongejonge, moet ik je alles nog uitleggen?????;-)
Grtx
Mark
Jij hebt wel een hoop bijgeleerd he? Zo sinds je in Veghel bent gaan wonen. :lol:
The mother of all idiots is always pregnant, and she travels a lot!

Kees Backx
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1064
Lid geworden op: 13 mei 2010 21:22
Locatie: Uden
Contact :

Re: Re:

Bericht door Kees Backx » 20 mar 2012 16:34

Vanlion schreef:
Mark Verstraaten schreef:..........Tuurlijk hebben ze die gehad, stonden destijds op keflavik. Hierna zijn de Phantoms vervangen door Eagle voorzien van IS code....tjongejonge, moet ik je alles nog uitleggen?????;-)
Grtx
Mark
Jij hebt wel een hoop bijgeleerd he? Zo sinds je in Veghel bent gaan wonen. :lol:
Onzin, toen hij in Uden woonde wist ie ook al best veel. He Mark. Best veel geleerd van zijn oude leraar.......... :wink: :wink:

gr

Kees

Vanlion
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 808
Lid geworden op: 26 jan 2012 23:21
Locatie: Heteren / Geilenkirchen
Contact :

Re: Re:

Bericht door Vanlion » 20 mar 2012 16:38

Kees Backx schreef:
Vanlion schreef:
Mark Verstraaten schreef:..........Tuurlijk hebben ze die gehad, stonden destijds op keflavik. Hierna zijn de Phantoms vervangen door Eagle voorzien van IS code....tjongejonge, moet ik je alles nog uitleggen?????;-)
Grtx
Mark
Jij hebt wel een hoop bijgeleerd he? Zo sinds je in Veghel bent gaan wonen. :lol:
Onzin, toen hij in Uden woonde wist ie ook al best veel. He Mark. Best veel geleerd van zijn oude leraar.......... :wink: :wink:

gr

Kees
Is er een reden waarom je "best veel" zegt???? :lol: :lol:
The mother of all idiots is always pregnant, and she travels a lot!

Kees Backx
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1064
Lid geworden op: 13 mei 2010 21:22
Locatie: Uden
Contact :

Re: Re:

Bericht door Kees Backx » 20 mar 2012 17:10

Is er een reden waarom je "best veel" zegt???? :lol: :lol:[/quote]

Ja, hij had nog veel meer kunnen leren als ie niet bij ieder overkomend vliegtuig naar buiten had gekeken. Maar uiteindelijk werd ie collega, dus dan mag je toch niet klagen......... :wink:

Kees

Maurits
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 27 okt 2005 13:12
Locatie: IJsselstein

Re: Toen de RIAT nog IAT heette

Bericht door Maurits » 22 mar 2012 22:07

We gaan gewoon verder met waar we gebleven waren, de IAT93, voor de liefhebbers nog wat aardige plaatjes...
Voor het laatst te zien op de IAT een Upper Heyford F-111E 68-0064/UH van 55FS met 6000 flight hrs mks
Afbeelding
Een oude dame deze B-52H 60-0001/LA van 2WG/Barksdale
Afbeelding
Deze B-1B 85-0077/EL was de 37BS commander kist, eerst de landing
Afbeelding
en hier op de static tijdens de regenachtige zaterdagochtend
Afbeelding
C-5B 87-0041 van 436AW nog in de oude kleurtjes alleen leesbaar als de zon schijnt
Afbeelding
Mijn enige twee Keflavik Eagles, F-15D 80-0057/IS van 57FIS kwam samen met de 80-0029/IS binnen helaas net zonder zon....
Afbeelding
Afbeelding
De laatste keer dat ik een Spang F-4G kon fotograferen, binnen een jaar zou deze 69-7286/SP van 81FS terug naar de States gaan
Afbeelding
Deze KC-135E 58-0052 van 336ARES was een leuke extra visitor
Afbeelding
Deze KC-135R 57-1427 was van 145AREFS Ohio ANG
Afbeelding
EC-130Es waren ook geen vaak geziene gasten, deze 63-9817 is van 193SOS/ PA ANG
Afbeelding
Ook inmiddels uitgestorven, deze oranje WTD61 Canberra 99+34
Afbeelding
Noorse F-5B 241 van 336 skv is eveneens historie
Afbeelding
En een 3 Stormo AMX MM7134/3-01 zie je tegenwoordig ook al niet meer, unit is al jaren geleden opgeheven
Afbeelding
Deze vliegt nog wel, Portugese C-130H 6804
Afbeelding
en deze Svenska Tp84 84005/845 is hier nog in zijn oude groene camo te bewonderen, helaas ook grijs anno 2012
Afbeelding
geldt ook voor deze RCAF KCC-130T 130338 van 435sq
Afbeelding
Twee EC3/12- Cambrai Mirages F1B en Cs waren er, hier F1B 518/12-ZK die vrij snel het veld zou ruimen voor de Mirage 2000C
Afbeelding
Er waren meerdere support G222s te zien, deze MM62130/RS-51 van RSV ontkwam op zaterdag net aan de crashende MiG-29, hier komt ie binnen op de zonnige donderdag
Afbeelding
De US Navy had een afvaardiging van de USS Theodore Roosevelt gestuurd, F-14A 160390/AJ-202 van VF-84
Afbeelding
A-6E Intruder 164382/AJ-500 van VA-36
Afbeelding
en F/A-18C 164689/AJ-300 van VFA-15
Afbeelding
De Belgen hadden een special paint Alpha Jet gestuurd, hier de AT12 van 11sm op een regenachtige static
Afbeelding
Tot slot een RAF afsluiter in de vorm van Harrier GR5 ZD438/03 van 1sq een van de in totaal 9 aanwezige verschillende type Harriers, tsja dit kun je heden ten dagen op de RIAT niet meer voorstellen.................
Afbeelding
Groet,

Maurits

Plaats reactie