Spottersovernachtingen

Deel de ervaringen uit je spottercarrière die je nooit meer zal vergeten

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

Plaats reactie
Theo B
SGV Pro
SGV Pro

Spottersovernachtingen

Bericht door Theo B » 19 feb 2012 18:50

Natuurlijk kun je op allerlei manieren overnachten. Spotters zijn over het algemeen vindingrijk in het vinden van een voor hun geschikte plek. Zeker in onze jonge jaren waren er twee dingen belangrijk: Goedkoop (lees liefst voor niks) en zo dicht mogelijk bij de vliegvelden.

Ik weet zeker dat er allerlei leuke foto's omtrend dit onderwerp in de oude diadozen, of in de digitale mappen zijn opgeborgen, dus ga vooral je gang!

Onderstaande foto is zo'n voorbeeld; Goedkoop, want je staat gewoon langs het Mildenhallse hek in een grasveld, en natuurlijk dicht bij de vliegtuigen. Niet ver van de (taxi)baan en zicht op de SR-71 hangaar, wat belangrijk was omdat elke beweging daar kon duiden op een vliegdag met een Blackbird, en dat was toch wel een erg prettig vooruitzicht! Ten tijde van de foto (1989) liep het Mildenhallse hekwerk aan de noord-west zijde van het veld nog vlak langs de rondweg. De tenten stonden hier: 52°21'58.51" N 0°27'52.93" O

Afbeelding

evhest
SGV Advanced
SGV Advanced

Re: Spottersovernachtingen

Bericht door evhest » 19 feb 2012 21:56

Tokio 2002; bij het vallen van de schemer op zoek naar een plek om de tent op te zetten. Uiteindelijk in het pikkedonker - en ijskoud! - nog steeds op zoek, tot we op een voetbalveldje stuitten. ,,Daar zijn we niemand tot last en we zijn morgenochtend al vroeg weer op, dus niemand die ons ziet. Doen!'' De volgende ochtend bij het open ritsen van de tent keken we recht in het verbaasde gezicht van de keeper die - het was immers 'al' een uurtje of zeven - kwam trainen.

Die plek was hier: 35°53'55.18"N, 139°27'6.09"O. Het was werkelijk een ijskoude nacht, 's ochtends stond het ijs op de plassen. Ik herinner mij dat ik er 's nacht even uit moest voor een plasje en dat ik enorm stond te rillen van de kou. Bikkels.

Maurits
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Maurits » 19 feb 2012 23:41

Hey Theo,

Dit is toch exact aan de noordkant van de baankop aan de westzijde? John's field, met de bekende steiger is aan de zuidzijde van de baankop, daar kon je altijd legaal kamperen met landende Gallies en Lifters die je de tent s nachts uitdreunden.. Ach wat een tijd was dat... :roll:
Groet,

Maurits

Theo
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door Theo » 20 feb 2012 11:46

Of in de buurt van Weimar, ergens midden jaren '90 (volgens mij op weg naar Damgarten open dag), onder een overkapping van een tankstation in aanbouw.
Het was inmiddels tegen 02:00 en we wilden nu toch wel eens gaan slapen en een camping hoefde je om die tijd echt niet meer te proberen.
Dus dan de slaapzak maar onder zo'n overkapping uitrollen en 's morgens wakker worden van de werklui die verder wilden gaan werken.

Plaats reactie