GLV-V 29-02-2016

Voor berichten m.b.t. Vliegbasis Eindhoven en GLV V

Moderators: Robert, Maurice

Plaats reactie
bvdbogaert
SGV Top user
SGV Top user

GLV-V 29-02-2016

Bericht door bvdbogaert » 01 mar 2016 21:43

Na een aantal 0-scores op rij toch nog maar een keer naar de GLV-V. Op de 'extra' dag van dit jaar hadden klaarblijkelijk meer mensen dit idee gekregen, ik had het nog nooit zo druk gezien in het spottersbos.

In de ochtend werden we getrakteerd op Grizzly 71, De D-665.

Na een pass over/langs het spottersbos bleef hij even boven de zandbak hangen, zijn eigen schaduw zichtbaar in het opgeblazen stof.
Afbeelding

Daarna een pass van noord naar zuid.
Afbeelding

Het beste moment was toen hij boven het stuk hei ging hangen naast het spottersbos, hier werd een one-eighty gemaakt waardoor de vogel van 3 zijden te fotograferen was.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna op een bult gaan staan die de landmacht daar had neergelegd (er wordt nogal wat gegraven de laatste tijd) in de hoop dat de Chinook nog een keer op het stukje hei zou komen. Dat was helaas niet het geval, er werden alleen nog een paar zandlandingen gemaakt pal naast het spottersbos. Hoewel ik aan de verkeerde kant van het bos stond om dit te kunnen vastleggen, was ik toch wel blij dat ik uit de buurt was want er werden behoorlijke stofwolken door de spottersplaats geblazen, hopelijk had iedereen zijn fotoapparatuur tijdig weggestopt. Tja, het pakt niet altijd goed uit .....

Tegen 13:00 uur checkte er weer een Chinook in bij Eindhoven tower, omdat ik echt weg moest heb ik de scanner maar uitgezet om niet te weten wat ik ging missen. Gelukkig was het nu weer eens de moeite waard op de GLV!

Bart
Laatst gewijzigd door bvdbogaert op 02 mar 2016 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

sgvolkel
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: GLV-V 29-02-2016

Bericht door sgvolkel » 02 mar 2016 08:48

Leuk, druk want het was ook mooi weer natuurlijk. Al zie je dat niet op de foto's. ;)
T-Opa²

bvdbogaert
SGV Top user
SGV Top user

Bericht door bvdbogaert » 02 mar 2016 15:56

sgvolkel schreef:Leuk, druk want het was ook mooi weer natuurlijk. Al zie je dat niet op de foto's. ;)
Ja T-O, ik heb wat zitten prutsen in photobucket waardoor het niet meer werkte, het is nu weer hersteld :D

sgvolkel
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door sgvolkel » 03 mar 2016 08:58

bvdbogaert schreef:
sgvolkel schreef:Leuk, druk want het was ook mooi weer natuurlijk. Al zie je dat niet op de foto's. ;)
Ja T-O, ik heb wat zitten prutsen in photobucket waardoor het niet meer werkte, het is nu weer hersteld :D

Haha, je pakt 'm. Ik miste inderdaad de foto's. Gelukkig is het goed gekomen, want het is opnieuw een mooie serie!
T-Opa²

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 03 mar 2016 19:45

Mooi fotoverslag Bart. De teksten zijn verhelderend.
Ik begin te verlangen naar echte vliegtuigen. Die gesimuleerden mogen wel weer een zomerslaap gaan houden.

bvdbogaert
SGV Top user
SGV Top user

Bericht door bvdbogaert » 04 mar 2016 20:13

bvdboomen schreef:Mooi fotoverslag Bart. De teksten zijn verhelderend.
Ik begin te verlangen naar echte vliegtuigen. Die gesimuleerden mogen wel weer een zomerslaap gaan houden.
Ik begrijp wat je bedoeld Ben, ik ben normaal gesproken ook niet in de gelegenheid om er met zulke regelmaat op uit te gaan. Door omstandigheden heb ik echter wat meer tijd op het moment, maar daar komt na volgende week een eind aan waardoor ik ook weer sporadisch fotos zal gaan plaatsen. Als het weer meewerkt zal ik volgende week nog wel wat plaatjes maken en ze (uiteraard) hier delen.

Groet, Bart

Plaats reactie