GLV-V 07-12-16

Voor berichten m.b.t. Vliegbasis Eindhoven en GLV V

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

Plaats reactie
bvdbogaert
SGV Top user
SGV Top user

GLV-V 07-12-16

Bericht door bvdbogaert » 09 dec 2016 21:59

Afgelopen woensdag was er een oefening met luchtmobiel aangekondigd voor onder andere de oirschotse heide. Het was al een aantal maanden geleden dat ik voor het laatst op de GLV-V was dus na het werk besloten om er even heen te gaan. Op de snelweg nog de GAF123 (C-160, 50+77) in de landing gezien op EHV. Eenmaal op de heide was de Wolfhound 75 (S-442) al actief aan de zuidzijde, Redskin 33 deed zijn rondjes aan de noordkant. Al snel een paar collega's getroffen en die wisten te melden dat de oefening met luchtmobiel gecanceld was. Mooi kl*te want dit was al de zoveelste maal dat een 'aangekondigde' oefening op de GLV voor mij op niets uitliep.

Dan de Apache maar even op de korrel nemen. Het was de Q-17 de oude demo die voorzien is van een nieuw groen jasje. De laagstaande zon (ruim voor 2 uur 's middags) zorgde voor een aardige lucht.
Afbeelding

Daarna door het zand banjeren omdat de apache veelvuldig boven het stukje hei naast het spottersbos kwam hangen.
Afbeelding

Weinig licht in deze tijd van het jaar, zeker als de zon er niet helemaal doorheen komt. De zachte nieuwe kleuren van de roodhuid maken nog het een en ander goed.
Afbeelding

Afbeelding

Bij een apache is de kans op een (zand) landing erg klein. De laatste keer dat ik dat zag is al een paar jaar geleden. Niettemin toch nog wat plaatjes van vlak boven de grond.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste nog eentje tijdens het indraaien, daarna vlug naar huis. wederom was ik met iets meer dan een uur op de hei klaar.
Afbeelding

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Re: GLV-V 07-12-16

Bericht door bvdboomen » 12 dec 2016 19:54

Toch nette foto's Bart. Wel balen dat je met bepaalde verwachtingen naar de hei gaat en dat deze dan niet uit komen.

Plaats reactie