Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Voor de overige (hobby) praat (zoals vroeger op het BBS!)

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door bvdboomen » 28 dec 2014 10:27

Laat ik hier ook eens een algemeen topic over flightsimmen beginnen.
Er is al een topic maar die gaat specifiek over NL2000 en Volkel.
Ik vlieg zelf in FSX met sinds kort een Thrustmaster HOTAS Warthog. De vliegtuigen variëren van WWI, WWII tot huidige jets en ook de nodige GA bakken heb ik in bezit. Ik ben ook niet bang om in een heli te stappen maar de enige militaire heli die ik heb is de Huey UH-1. Ja, vreemd genoeg geen Apache, Chinook of Cougar. :oops:

Ik hoop dat ik hier ook medesimmers kan treffen en leuke ideeën en add-on tips op kan doen.
Let wel, geen tips en links naar illegaal verkrijgbare payware. De ontwikkelaars doen stinkend hun best om zo mooi mogelijke add-ons te maken.

Laat ik aftrappen met wat screenshots uit december. Het is deze maand enorm druk met aanbiedingen en dat werkt verslavend. :D

1. Robinson R66 Turbo van Alabeo boven OZx scenery. Geinig ding!
Afbeelding

2. De Milviz Bell 407 is vrij compleet... Het duurde even voordat ik 'm gestart kreeg en in de lucht kon houden.
Afbeelding

3. De Bell in een van de Fjorden van New Zeeland.
Afbeelding

4. Een Arabier in New Zeeland. Het kan allemaal in FSX!
Afbeelding

5. Ben toch ook maar een keer aan het bewerken gegaan. Heel lichtjes maar.
Afbeelding

6. Freewheelen boven Westland Tai Poutini National Park
Afbeelding

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Paveway » 28 dec 2014 11:07

Goed initiatief!
Een algemeen Flightsim topic ontbrak inderdaad nog op dit forum! ;-)
Ik vlieg zelf met o.a. FSX en diverse vliegtuigtypes (voornamelijk militair).

Mooie screenshots!
Gebruik je scenery enhancement software of is de add-on scenery zo gedetailleerd?

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 28 dec 2014 13:14

Alle scenery is van ORBX. Op de eerste plaat ligt daar nog een OZx laag overheen.
De tweede screenshot betreft ORBX Cairns airport. De laatste drie zijn "genomen" in ORBX New Zealand. De Typhoon is van Just Flight. Het ding is (op moment van schrijven) voor slechts 5,95 euro in de aanbieding. Ik heb de Typhoon (versie 3) al van AFS Design, welke ik destijds had gekozen omdat die goedkoper was dan de Just Flight versie die toen 30 euro kostte. De AFS versie is een halve FS9 uitvoering die als FSX versie verkocht wordt. Inmiddels is wel versie 4 uit. Misschien dat er verbeteringen zijn aangebracht maar zolang een vliegtuig met BMP's opgebouwd wordt ipv DDS bestanden, kun je zo'n add-on niet serieus nemen. Dat is een wijze les die ik hiervan geleerd heb.

TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced
Contacteer:

Bericht door TWISTER » 28 dec 2014 15:13

Ben, eerst mooie pics van echte vliegtuigen en nu ook vette platen van sims.
Goed bezig.
Zoals je op het andere topic al hebt kunnen lezen zijn wij van de vRNLAF nu ook bezig op FSX en de mooie platen komen ook los.
We concentreren ons nu eerst op het opbouwen van de vloot, dus als iemand daar nog tips over heeft, wij houden ons aanbevolen.
Uiteraard alleen ex-KLu.
Ed "Twister" van 't Hoofd
CO 312 squadron
Virtual Royal Netherlands Air Force

check : www.vrnlaf.nl

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 28 dec 2014 18:53

@bvdboomen:
Bedankt voor de info betreffende de scenery enhancements en de tip 'Xmas Sale' bij Just Flight! Ik ga denk ik maar eens even shoppen! :wink:
Ik weet niet of het de bedoeling is dat we hier reclame maken (zie het maar als een goed bedoelde tip); bij Iris Flight Simulation Software hebben ze momenteel 'Holiday Sale' met 50% korting op diverse modellen. Scheelt aanzienlijk in prijs.

Ron
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door Ron » 29 dec 2014 10:13

Leuk zo'n topic.
Vlieg zelf ook al jaren met fsx (daarvoor fs9).
Heb ongeveer 250GB aan FSX add-on's.

Vlieg zelf met ORBX scenery en daaroverheen bijvoorbeeld nog NL2000, UK2000 en heel veel MAIW (voor zowel scenery als voor veel militair verkeer)

Voor Nederlandse militaire kisten gebruik ik bijvoorbeeld:

Aerosoft F-16
CLS KDC10
Iris F35 (al vlieg ik deze niet graag. Vliegeigenschappen vind ik waardeloos)

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 29 dec 2014 11:45

Dank je wel Ed! Jullie vliegen al de beste F16 - die van Aerosoft - dus die tip kan ik je niet geven. :D
Ik weet niet hoe het bestuur hier tegenover staat maar voor mij persoonlijk mogen er best tips geplaatst worden van aanbiedingen. Zolang het maar legaal is.

Ron, welkom bij de club! :D 250GB haal ik niet maar NL2000 zit daar zeker wel bij! Bedoel je niet de IRIS F22 of de Dino Cattaneo F35?
Verder heb ik ORBX UK, PNW, AU, NZNI en NZSI en een hele zooi velden voor die regions. FTX AU is ook nog aangevuld met OZx en Ant's airfields.

Mijn FSX is ook bezaaid met MAIW velden en traffic. Jammer dat ze zo koppig voor FS9 blijven ontwikkelen. Airfield Construction Group (ACG) doet het wel voor FSX. Ik heb daar onder meer Coningsby en Marham van. Twee beauties van velden. Mijn Lossiemouth is van UKMIL geloof ik. Het stikt daar van de Tornado's!

TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced
Contacteer:

Bericht door TWISTER » 29 dec 2014 15:53

Mochten jullie je willen aansluiten bij ons, jullie zijn van harte welkom.
Er staan genoeg teasers op het andere topic om te kunnen zien wat we doen, maar we zijn zoals gezegd hard bezig de FSX-KLu vloot op te bouwen.
Nogmaals : elke tip is welkom (aircraft en/of textures).
Bedankt alvast.
Ed "Twister" van 't Hoofd
CO 312 squadron
Virtual Royal Netherlands Air Force

check : www.vrnlaf.nl

Theo B
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Theo B » 29 dec 2014 18:45

Dag mannen

Leuk dit! Ik heb nog steeds FS4 (geen grapje!!), maar daar doe ik niks mee natuurlijk. Wel leuk om te zien wat de vooruitgang is al die jaren!
Afbeelding
Ik heb FSX en ga eens flink googelen met al die termen/afko's die jullie spuien en ik dus niet ken. Ik heb de Aerosoft F-16 en sinds kort de Sim Skunk Works F-104 (waarvan vreemd genoeg de switches op het rechter cockpit panel niet werken). Daarbij ook de NL2000 scenery.

Gebruiken jullie add-ons voor het weer? Ik vind het standaard weer in de real world weather mode erg 'lief'. Een vette real overcast zijn alleen een paar wolken in FSX. Tips voor een goeie weather add-on?

Groeten, Theo.

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 29 dec 2014 19:47

Geweldig de screenshot van FS4!
Ik ben zelf destijds begonnen met FS2 en heb uiteraard met bijna alle opvolgende versies gevlogen t/m het huidige FSX.

Voor wat betreft de weer add-on kan ik je Active Sky aanbevelen. Erg mooie realistische graphics en veel mogelijke instellingen.

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 29 dec 2014 19:53

Ed, ik vlieg liever zelf met de AI traffic. Ben niet zo'n onliner. :D

Theo, Geinig die screenschot van FS4!
De F104 van SSW is er in twee varianten, de vrije en de betaalde versie. Welke gebruik jij? Het is namelijk bekend dat in de vrije versie niet alle knoppen werken, zelfs de kunstmatige horizon niet.
Ik gebruik geen add-on voor het weer en vlieg graag in lief weer, net zoals ik graag in datzelfde weer foto's maken in de echte wereld. :D

Weet je wat, ik laat de beelden nog een keer spreken om te laten zien dat sinds FS4 er toch heel wat veranderd is. 8) En dan hebben we het nog niet eens over P3D en de eventuele doorontwikkeling van FSX zelf door Dovetail. Laatst genoemde heeft een nieuwe multiplayer module toegevoegd en noemt het de FSX Steam edition. Het wachten is op een 64bit versie en serieuze upgrades van de graphics engine. Dan gaan we helemaal los! :D

Hier de beelden:

1. Er is héél veel veranderd sinds FS4 Theo. We kijken naar de gratis Yosemite valley van ORBX.
Afbeelding

2. De F15 van Milviz. Heeft geen tacpac nodig om wapens af te vuren.
Afbeelding

3. Behalve de scenery gaan de vliegtuigen zelf ook vooruit. HD textures doen hun intrede.
Afbeelding

4. De Robinson boven een OZx airstrip in de middle of nowhere.
Afbeelding

5. Ant's T-28 Trojan freeware versie boven de moerassen in noord Australië. Aanrader! Misschien wel de beste en mooiste freeware vliegtuig.
Afbeelding

6. Nog een keer de F15 met een andere configuratie. Ik heb nog niet 1 keer een wapen afgeschoten trouwens.
Afbeelding

7. De A2A Mustang in een sunset vlucht. Geen DX10. De zon is een aparte texture van Nick Needham.
Afbeelding

8. De nu al regelmatig besproken Aerosoft F16. Geruchten gaan dat ze een remake willen doen. Voor mij persoonlijk hoeft dat niet.
Afbeelding

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 29 dec 2014 20:00

Het blijft smullen met de screenshots!
Wat zie ik daar? Een Leeuwarden bak? :-D
Op Aerosoft downloads kun je mooie repaints vinden voor het F-16 model van o.a. 311 & 312 sqn. Hier vind je overigens ook updates voor een meer realistisch afterburner effect en kleureffecten van de canopy. Een echte aanrader!
Laatst gewijzigd door Paveway op 29 dec 2014 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Theo B
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Theo B » 29 dec 2014 20:15

bvdboomen schreef:Ed, ik vlieg liever zelf met de AI traffic. Ben niet zo'n onliner. :D

Theo, Geinig die screenschot van FS4!
De F104 van SSW is er in twee varianten, de vrije en de betaalde versie. Welke gebruik jij? Het is namelijk bekend dat in de vrije versie niet alle knoppen werken, zelfs de kunstmatige horizon niet.
Ik gebruik geen add-on voor het weer en vlieg graag in lief weer, net zoals ik graag in datzelfde weer foto's maken in de echte wereld. :D
Ik heb toch echt de betaalde versie, Ben. Alles werkt, behalve het rechter panel, waarmee ik het nav systeem aan moet zetten, en daarmee ook de kunstmatige horizon. Alle andere knoppen werken wel goed voor zover ik kan zien.

Gave screenshots!

Greetings, de andere vd Boomen :-)

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 30 dec 2014 10:13

Paveway schreef:Wat zie ik daar? Een Leeuwarden bak? :-D
Whoops! sorry! :oops: Ik zal volgende keer beter opletten. :D
Theo B schreef:Ik heb toch echt de betaalde versie, Ben. Alles werkt, behalve het rechter panel, waarmee ik het nav systeem aan moet zetten, en daarmee ook de kunstmatige horizon. Alle andere knoppen werken wel goed voor zover ik kan zien.
Dat valt me dan een beetje tegen van SSW. Zij staan erom bekend realistische vliegtuigen te maken. Ik heb zelf de gratis versie van de Staaf maar vlieg er nauwelijks in.

Dank voor de complimenten. Ik zit vaak best lang de camera te positioneren. Iets wat in de real world niet altijd kan. :D

Ron
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door Ron » 30 dec 2014 20:46

Je had gelijk over de F-35, was inderdaad van Dino.

Vooral die geluiden waren geweldig met fs4 hihi.

Je hebt ook nog andere add-on's om wapens af te schieten en te droppen.
Het enigste nadeel is dan er dan niks kapot gaat , alleen wat licht effecten en rook.
Bij tacpack is dit dan wel weer het geval.

Voor het weer kan je ook nog REX gebruiken, die gebruik ik nu. Maar active sky is ook heel goed.

Aerosoft is inderdaad aan het bekijken, of is al bezig met het ontwikkelen van een nieuwe f-16.
Wordt dan wel een compleet nieuw systeem. Ook zal deze dan met tacpack moeten gaan werken.
heb nog niet gehoord of ze daadwerkelijk dit project doorzetten, hoop het wel.

Je kan de configuratie van de f-16 ook zelf nog aanpassen (met de verschillende tails). Hoeft alleen maar de aircraft.cfg aan te passen.
Voorbeeld:

[fltsim.5]
title=Lockheed Martin F-16AM RNLAF DEMO SPARE J-016
sim=F-16 CAT-I
model=KLU-1
panel=
sound=
texture=KLu_J-016
kb_checklists=F-16_check
kb_reference=F-16_ref
visual_damage=1
ui_manufacturer="Lockheed Martin"
ui_type="F-16AM"
ui_variation="RNLAF, J-016, 313 sqn DEMO, Volkel AFB"
ui_typerole="Single Engine Fighter Jet"
ui_createdby="Aerosoft GmbH"
description=F-16C Falcon is the Air Force's primary airspace intercepter, and multi-role strike fighter.
atc_heavy=0
atc_id=0
atc_airline=RNLAF
atc_flight_number=016
atc_parking_types=MIL_COMBAT

Voor degene die dit nog niet wisten.

Trouwens Theo als je ooit spul nodig hebt geef maar aan.
Kan ik altijd wel mee nemen naar het werk ofzo.

Plaats reactie