Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Voor de overige (hobby) praat (zoals vroeger op het BBS!)

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Paveway »

Leuke MIG!
Misschien een korte toelichting erbij?
Falcon, BMS?
Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway »

Archer schreef:Deze Mig 21 F-13 is van Ivan Jurcaga, te vinden op simviation. De repaint is van de Hongaarse luchtmacht en op Flightsim.com te downloaden. De simulator is FSX :mrgreen:
Thanks voor de tip! :-D
Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway »

Hadden ze in 1980 nog geen kleuren foto's? ;-)
Leuke nostalgische momenten op het geweldige Soesterberg!
Mooie maar helaas verleden tijd...gelukkig kunnen we het allemaal herbeleven met NL2000!
fake
SGV Top user
SGV Top user

Bericht door fake »

Afbeelding

Afbeelding
Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway »

Het Aerosoft A-10 model is waarschijnlijk wel een bekend model voor de militaire sim piloten onder ons.
Hoewel het een 'oud' FS2004 model betreft (maar liefst 11 jaar geleden released), was het destijds en eigenlijk nog steeds één van de betere modellen.
Onlangs heb ik deze Aerosoft A-10 gemigreerd naar FSX en het werkt prima.

Een leuke 'pass' zoals de meeste fotografen het graag zien:
Afbeelding

Het model wordt geleverd met verschillende paints o.a.:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tevens ook verschillende uitvoeringen, ferry, CAS, clean.
De CAS uitvoering (echter geen Tacpack ondersteuning):
Afbeelding

Het model heeft leuke animaties:
Afbeelding

Ondanks dat het een ouder FS2004 model betreft, kan het zeker nog mee in het huidige aanbod van FS modellen.
Hoewel Iris ook een geweldig A-10 model heeft uitgebracht (staat ook in mijn hangaar), zal ik toch zo nu en dan ook met het Aerosoft model het luchtruim kiezen!
Laatst gewijzigd door Paveway op 24 mei 2015 00:56, 2 keer totaal gewijzigd.
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen »

Dat ziet er inderdaad best nog goed uit, al gaat mijn voorkeur uit naar de Iris A-10.
Het nadeel van FS9 vliegtuigen in FSX zijn natuurlijk het ontbreken van bumpmapping, en alpha transparancy om er twee te noemen.
Er zijn ook nog andere FS9 modellen die best nog mee kunnen:

1. De Tornado van Iris. Nog geen goed FSX alternatief voor. Er is er wel een in de maak door Just Flight en Metal2Mesh.
Afbeelding

2. De Typhoon van Alphasim. Er is ondanks de native modellen van Justflight en AFS-Design, nog steeds geen goede Eufi!
Afbeelding

3. De Phantom van Alphasim. Milviz is bijna klaar met een hele gave!
Afbeelding

4. De Sabre van Section F8. Ze hebben een native FSX beloofd maar dat gaat niet meer door. Inmiddels heeft Milviz natuurlijk een topper!
Afbeelding
Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway »

bvdboomen schreef:Dat ziet er inderdaad best nog goed uit, al gaat mijn voorkeur uit naar de Iris A-10.
Het nadeel van FS9 vliegtuigen in FSX zijn natuurlijk het ontbreken van bumpmapping, en alpha transparancy om er twee te noemen.
De Iris A-10 behoort inderdaad tot de betere modellen en is momenteel het beste A-10 model (veel andere keus is er niet). De Aerosoft A-10 is, ondanks dat deze de nieuwe technieken niet ondersteunt, nog bruikbaar. Het model liep destijds (11 jaar geleden) al voor op de toen geldende standaard. Ik heb destijds zelden een gedetailleerder model gezien. Ook de cockpit liep al ver voor op de standaard voor wat betreft detail en realisme.
De 'oude' modellen ondersteunen de moderne grafische technieken niet, maar zijn dan ook van een andere generatie. Ze zien er doorgaans vrij aardig uit, compatible met FSX en ondersteunen ook bijv. TrackIR (in virtual cockpit mode) en zeker nog bruikbaar bij gebrek aan goede opvolgers.
Uiteraard komen er steeds mooiere en betere modellen op de markt. Bij Milviz zijn ze inderdaad goed bezig.
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen »

Ik heb sinds april niet meer gesimmed en me dus ook niet bezig gehouden met de community. Blijkt ORBX weer een mei actie te hebben met 30% korting. Dus heb ik FTX Nothern California aangeschaft, tezamen met de vliegvelden Redding en Monterey. Ik kon niet kiezen tussen die twee. :D
Nothern California is ook Yosemite Park. Standaard is er niks aan, de ORBX wordt al wat beter maar zij hebben ook een gratis versie die behoorlijk gedetailleerd is.

Hier een klein overzicht van mijn eerste kennismaking en tevens de eerste vluchten sinds meer dan een maand.

1. Typische ondergrond onderweg van Redding naar San Francisco.
Afbeelding

2. De bay met de Golden Gate Bridge. Nee, ik ben er niet gelijk onderdoor gegaan. :D
Afbeelding

3. Gewoon netjes er langs gevlogen. De brug is een stuk gedetailleerder dan de standaard FSX versie.
Afbeelding

4. Finals San Francisco. Ik bleek nog een extra BGL van KFSO te hebben want na dit shot verdween de runway ineens.
Afbeelding

5. En dan uiteraard Yosemite verkennen. Er ligt een helipad maar is niet geregistreerd op de KMZ file die je altijd met ORBX producten erbij krijgt.
Afbeelding

6. El Capitan is mooi gedetailleerd.
Afbeelding

7. De vallei heeft sowieso indrukwekkende rotspartijen.
Afbeelding

8. En nog een laatste van bovenaf. In de live beelden zit enorme diepte die op een plaatje er niet goed uit komt.
Afbeelding
Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway »

Prachtige scenery!
Heeft iemand ervaring met BlueSkyScenery?
Hier wordt fotorealtistische, hoge resolutie free(share)ware scenery aangeboden van bijna heel Noord Amerika.
Ik weet niet of het kwalitatief vergelijkbaar is met ORBX, maar het is in iedergeval ook veel beter dan de standaard scenery.
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen »

Ik heb een keer die scenery geprobeerd maar volgens mij zit daar geen autogen in. Je vliegt dus eigenlijk alleen maar over een foto. Zeker weten doe ik het niet want dat is al lang geleden. Het is inderdaad goede resolutie (veel GB's!) maar toch niet te vergelijken met ORBX omdat daar gewoon leven in zit.

Ik plaats nog een paar overzichtjes van de vliegvelden Redding en Monterey:

1. Mijn eerste kennismaking met Monterey. :D
Afbeelding

2. Overzichtje. Als ik er aan toe kom, dan plaats ik nog wel detailshots van het veld en de omgeving.
Afbeelding

3. De eerste kennismaking met Redding ging wat rustiger.
Afbeelding

4. De scenery bevat nog een tweede, volwaardig vliegveld, Benton.
Afbeelding

5. De omgeving van Redding is behoorlijk gedetailleerd.
Afbeelding

6. De trein staat echter wel stil, in tegenstelling tot die van South Hampton.
Afbeelding

7. De lokale RC vliegclub was aanwezig op de afgesloten startbaan. Ze zullen geschrokken zijn toen ik langs kwam. 8)
Afbeelding

8. De vierde landingsmogelijkheid van Redding is een platform bij een ziekenhuis, compleet met ground crew.
Afbeelding
Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway »

Wederom prachtig!
Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway »

bvdboomen schreef:De Tornado van Iris. Nog geen goed FSX alternatief voor. Er is er wel een in de maak door Just Flight en Metal2Mesh.
Ik zag dat ze bij Just Flight de Tornado in pre-order hebben (met 7 euro korting t.o.v. de officiele prijs).
Een veel belovend model maar (naar mijn mening) nog redelijk prijzig.
Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway »

Memorabel moment!

Welk F-18 model is dit?
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen »

Paveway schreef:Een veel belovend model maar (naar mijn mening) nog redelijk prijzig.
Ik ben normaal niet zo te spreken over de modellen van Just Flight maar het is een van de betere renders, tezamen met de Canberra.
De pre order laat ik voorbij gaan. Momenteel zijn er drie jagers die mijn aandacht hebben:
  • De Tornado van Justflight
    De Phantom van Milviz
    De Mirage 2000 van Metal2Mesh
Hij staat er mooi op Archer. Het jammere van de default FSX Hornet (waar deze een afgeleide van is) is, dat er niks onder de vleugels hangt.
Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway »

bvdboomen schreef:Ik ben normaal niet zo te spreken over de modellen van Just Flight maar het is een van de betere renders, tezamen met de Canberra.
De pre order laat ik voorbij gaan. Momenteel zijn er drie jagers die mijn aandacht hebben:
  • De Tornado van Justflight
    De Phantom van Milviz
    De Mirage 2000 van Metal2Mesh
De modellen bij Just Flight zijn inderdaad niet allemaal de moeite waard.
Overigens is de Tornado door hetzelfde team ontwikkeld als de 'award winning' Canberra.
De modellen op jouw lijst hebben ook mijn aandacht! :D
Het zijn momenteel ook de meest interessante modellen die in ontwikkeling zijn en die het geld waard zijn.
Plaats reactie