Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Voor de overige (hobby) praat (zoals vroeger op het BBS!)

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Paveway »

TWISTER schreef:@ Paveway : welke plekken bedoel je precies ?
Het was naar aanleiding van jouw opmerking: "Hiermee vliegen we in ieder geval het komende jaar (als de verf niet gaat bladderen)." :lol:

In iedergeval mooie paints! Compliment!
En dat 'Medic' een meester is in het maken van repaints, dat wist ik al! :wink:
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen »

Herfst shoot!
In de omgeving van Sonoma heb je niet zo in de gaten dat het herfst is. Daarom maar eens naar de omgeving van Orcas airport gegaan om uiteindelijk op Squamish te eindigen.

1. In het circuit van 1 van de OZx NA strips. De rest is uiteraard weer ORBX.
Afbeelding

2. Net als met OZx AU, heb je bij NA best wel aardige vliegveldjes tussen zitten maar lang niet zoveel als Down Under!
Afbeelding

3. De trip eindigt op ORBX Orcas Airport (KORS).
Afbeelding

4. Daarna met de Carenado Cessna 185 van KORS naar Squamish. Onder ons zien we de uitgebreide suburbs van Vancouver.
Afbeelding

5. Ik op 5000ft. Schuift er een Boeing 747 onder mij door! Die is in de landing op Vancouver Intl.
Afbeelding

6. Via GPS heb ik een leuke route door de valleien heen uitgestippeld. Zo kom je op plaatsen waar je normaal gesproken niet komt.
Afbeelding

7. We zijn aangekomen bij de uitgebreide scenery van Squamish. De OOM en VAS bel begon al te klinken, dus gauw de scenery complexibility een stapje terug.
Afbeelding

8. Dan kunnen we tenminste landen zonder dat FSX crasht. Het is nog steeds wachten op 64bit simulatoren.
Afbeelding

9. Mooi! We staan op de grond en hebben de vlucht af kunnen maken. De OOM en VAS bel was gestopt.
Afbeelding

10. Moet je na gaan; dit is de complexibility één stapje terug... Squamish is enorm demanding.
Afbeelding
Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway »

Prachtig!
Altijd leuk om de seizoensveranderingen te zien tijdens een VFR vlucht.

Maak je trouwens gebruik van FS Global?
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen »

Dank mannen!
Paveway schreef:Maak je trouwens gebruik van FS Global?
Alle wat je ziet is ORBX.
Die A-10 staat er mooi op met een rustige achtergrond en mooi licht.
marcvz
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door marcvz »

Erg gaaf .... zou er zelf ook haast aan beginnen :D
Met vriendelijke groet,
Marc

Nikon D70S, 70-300mm Amron
SONY DSC-HX300 Bridge
Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway »

bvdboomen schreef:
Paveway schreef:Maak je trouwens gebruik van FS Global?
Alle wat je ziet is ORBX.
Die A-10 staat er mooi op met een rustige achtergrond en mooi licht.
De ORBX scenery heeft waarschijnlijk geen FS Global nodig. :D
Heb je toevallig wel ervaring met FS Global in het algemeen?
TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER »

Ben,
Bedankt voor je bezoek aan onze stand op het FS weekend, leuk om even gebabbeld te hebben.
Ed "Twister" van 't Hoofd
virtual 312 squadron
check : https://www.facebook.com/v312Sqn/
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen »

Graag gedaan Ed! Ik vind het altijd heel leuk en gezellig tijdens het FS weekend. Ik heb met velen een leuk en informatief onderhoud gehad en weer veel opgestoken. Grootste signaal wat afgegeven is op deze editie is het langzaamaan afscheid nemen van FSX. Ik wilde nog een jaar door met mijn huidige configuratie en de Microsoft Simulator maar waarschijnlijk wordt deze sneller vervangen.
Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway »

Dat FSX vervangen gaat worden is een feit.
Ikzelf ben ook van plan om nog even door te gaan met FSX, maar heeft P3D mijn voorkeur als opvolger.
Echter, is er nog geen 64 bits versie beschikbaar, dus nog even wachten tot deze er is... :D
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen »

Paveway schreef:De ORBX scenery heeft waarschijnlijk geen FS Global nodig. :D
Heb je toevallig wel ervaring met FS Global in het algemeen?
Ik ben nog vergeten te reageren op jouw bericht.
ORBX heeft inderdaad eigen mesh die ik op 5m heb staan.
Ik heb geen ervaring met FS Global. Wat ik wel weet is, dat ORBX geen mesh met FTX global mee levert. FS Global wordt dan aangeraden.
Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway »

bvdboomen schreef: Ik heb geen ervaring met FS Global. Wat ik wel weet is, dat ORBX geen mesh met FTX global mee levert. FS Global wordt dan aangeraden.
Dat is me inmiddels ook duidelijk.
Jammer dat ORBX geen mesh meelevert bij FTX Global.
Ik zag dat FS Global best prijzig is (ongeveer 60 euro) maar dan heb je ook wat! :D
TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER »

We hebben het er dit weekend met onze vliegers ook over gehad.
We gaan een testprogramma opzetten voor een mogelijke overgang van FSX naar Prepar3D. We hebben nl. weer een goede multiplayer nodig, die van FSX voldeed prima en we maakten ook gebruik van Hamachi.
Het lijkt er in ieder geval op dat onze vloot zonder meer overgezet kan worden, dat scheelt een hoop werk.
Zou inderdaad fijn zijn om een 64-bits versie beschikbaar te hebben.
Ed "Twister" van 't Hoofd
virtual 312 squadron
check : https://www.facebook.com/v312Sqn/
fake
SGV Top user
SGV Top user

Bericht door fake »

Gelukkig is o.a. deze bewaard gebleven op Volkel.

Afbeelding
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen »

Archer, ik ben even naar de site van Falcon geweest. Ik wist niet dat die simulator nog zo actueel was. Ook op FS weekend is de naam regelmatig gevallen. Mooi, sfeervol screenshot! Wat zijn die groene lijntjes bij de kust?

Fake, Mooi plaatje ook, allen bij de cockpit zie ik iets raars. FS9 bak in FSX?

Hierbij mijn screenshots van afgelopen week:

1. Ik ben de sneeuw op gaan zoeken... IK! Doe ik alleen maar in de simulator! :D
Afbeelding

2. In de cockpit heb je daar niet zoveel last van.
Afbeelding

3. Effe een bakske doen. De strip is onderdeel van OZx NA. Dat zijn een paar airstrips die prima in ORBX PNW blenden.
Afbeelding

4. Daar hoort deze ook bij: De meeste strips zijn niet gemakkelijk om te landen.
Afbeelding

5. Ook maar weer eens het echte werk gaan doen, geïnspireerd door de VRNLAF. :D
Afbeelding

6. Ik ben lekker boomtoppen gaan scheren met 600+ knopen.
Afbeelding

7. Daarna bergwanden gaan opzoeken. Deze manoeuvres zijn goed voor je reactie vermogen.
Afbeelding

8. De prachtige scenery van ORBX PNW. Mooi laagvlieg gebied! 8)
Afbeelding
MEDIC
SGV Novice
SGV Novice

Bericht door MEDIC »

TWISTER schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nog een onthulling voor het 10-jarig bestaan van de vRNLAF: een jubileum patch (nu de patch onthuld is, kunnen we ook het idee achter het ontwerp onthullen)! Naast de traditie binnen de huidig luchtmacht(en) van het maken van jubileum paints voor vliegtuigen, zoals al eerder onthuld in dit topic, heeft men ook de traditie om bijbehorende 'patches' te maken. Gezien onze regelmatige real-life demonstraties, hebben wij ook een patch laten maken. Foto's staan hieronder.

Onderstaande is de uitleg achter het ontwerp van de patch:

Het logo van de Koninklijke Luchtmacht bestaat uit een gekroonde meeuw, al dan niet op oranje achtergrond. Dit is ook doorgevoerd in de wing die de piloten krijgen zodra ze voor de opleiding slagen. De piloten wing bestaat ook een een meeuw met een ronde, oranje achtergrond dat de zon representeert.

Het ontwerp van zowel de jubileum patch en vliegtuig paints bestaat ook uit 2 meeuwen die door de bovenste blauwe verflaag heen breken. Hieronder wordt nog een basislaag verf zichtbaar welke oranje is. Het gat dat ontstaan is doordat de 2 meeuwen door de bovenste laag zijn heen gebroken, is rond. Dit resulteert in 2 meeuwen op een ronde, oranje achtergrond, dat dus het logo en pilot wing van de KLu symboliseert. Er is ook een kleine kroon in het ontwerp geëtst, welke het koninklijke karakter van de KLu representeert en welke weer de kroon uit het logo van de KLu terug laat komen.

In de oranje achtergrond is ook een reliëf verwerkt. Dit reliëf is dat van 'tin foil'. In het Nederlands staat een 10-jarig jubileum bekend als een tinnen jubileum. Vandaar het gebruik van 'tin foil' reliëf in de achtergond.

De 2 meeuwen symboliseren uiteraard ook de meeuw uit de pilot wing en KLu logo. Zoals te zien, worden de 2 meeuwen afgebeeld in 2 stemming: de een in een boze/agressieve stemming, die ander in een vriendelijke, lachende stemming. Deze 2 stemmingen symboliseren de 2 verschillende karakters van de vRNLAF/Koninklijke Lcuhtmacht. De vriendelijke meeuw staat voor het vriendelijke karakter van de vRNLAF/Klu, waarbij men de helpende hand biedt (humanitaire- of 'peacekeeping' missies etc) als het kan. De agressieve meeuw staat voor het agressieve, aanvallende karakter van de vRNLAF/KLu (oorlogs missies, wapeninzet etc) als het moet.

De 2 meeuwen worden geflankeerd door meerdere vliegtuigen. De vliegtuigen waar de meeuwen mee omringt worden, komen overeen met het karakter van de desbetreffende meeuw. De F-16 en AH-64 Apache bij het aanvallende karakter, de (K)DC-10 en C-17 bij het vriendelijke karakter. Beide meeuwen zijn ook getatoeëerd met deze kisten.

Wat nog overblijft is het verklaren van de gebruikte kleuren en bliksemschichten. De 2 kleuren blauw en de oranje kleur komen overeen met de kleuren die gebruikt zijn in het logo van de vRNLAF. Het gebruik van de bliksemschichten kan verklaard worden door de recente aankoop van de F-35 Lightning door de vRNLAF/KLu. De komst van dit vliegtuig markeert een nieuw tijdperk voor zowel de vRNLAF als de KLu and dit wordt gesymboliseerd door het gebruik van de bliksemschichten. Uiteraard laten deze bliksemschichten ook de kisten er beter uitzien, naar onze bescheiden mening.

Now, without further ado:

Het ontwerp
Afbeelding

De patch
Afbeelding
Plaats reactie