Paveway schreef:Het is weer zover; Xmas sale bij o.a. 'Just Flight' & 'FSpilotshop' met leuke kortingen.
Sla je slag!

Daar voeg ik Flightsimstore maar aan toe!
Archer, vette plaat!
Ik heb indmiddels FreeMeshX geïnstalleerd en ik moet zeggen... wow!
Gisteren de hele dag aan het testen en lezen geweest (lang leve de vakantie) en het product is meer dan prima. De basis LOD (Mesh resolutie) is beter dan FS Global 2010 (niet de Ultimate) en het werkt prima samen met ORBX FTX Global. Ik heb tot nu toe nog maar een airport platform gezien, een onbeduidend stripje in Alaska. De meesten worden mooi hersteld door de AEC function van FTX Vector. Grootste voordeel van FreeMeshX: het is gratis! Maar het kost wel 50GB diskruimte. Het mooie van dit product is, dat ze de basis LOD op 10 houden en alleen voor interessante gebieden (zoals de Alpen) een hogere LOD willen ontwikkelen.
Hier wat voorbeelden:
1. De heuvels zijn nu zichtbaar op de Veluwe zonder dat Deelen op een platform komt te liggen.
2. Bij de Franse riviera volgen de FTX Vector weggetjes keurig de lijnen van de heuvels.
3. Ook Alaska (Artic bay) gaat er op vooruit. Vector gaf hier een hoop errors (meertjes op plateaus) maar die pieken zijn allemaal verdwenen terwijl de meertjes weer keurig in het landschap liggen. Tevens zichtbaar; Mijn nieuwe Carenado Beech B58.
4. Zwitserland gaat er op vooruit! FreeMeshX is namelijk 38m Mesh tov de default 76m van FSX.
5. De bergketens worden "rocky'er" omdat ook FTX Vector en OpenLC er goed op reageren.
6. Wegen, spoorlijnen en riviertjes. Alles lijkt de contouren goed te volgen. Ik zie maar heel sporadisch dat het mis gaat.
7. Als laatste eindig ik met nog een Beechcraft. Maar nu de B55 van Milviz. Nog steeds in de sales maar al weer duurder dan gisteren. Toen betaalde ik maar 8,59 euro. Nu is ie 13,63.
Nog geen ORBX Region Southern California. Ik ben een beetje huiverig voor de LA omgeving. Er zijn veel klachten dat er OOM's en low FPS optreden.