Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Voor de overige (hobby) praat (zoals vroeger op het BBS!)

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

TWISTER
SGV Top user
SGV Top user
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 apr 2007 00:47
Contacteer:

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door TWISTER » 13 mei 2020 18:57

Mail gehad Timo?
Ed "Twister" van 't Hoofd
virtual 312 squadron
check : https://www.facebook.com/v312Sqn/

TimoBrouwer
SGV Novice
SGV Novice
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 feb 2020 20:04
Contacteer:

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door TimoBrouwer » 14 mei 2020 18:15

TWISTER schreef: 13 mei 2020 18:57 Mail gehad Timo?
Alles nagekeken maar ik zie helemaal niks helaas :(

TWISTER
SGV Top user
SGV Top user
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 apr 2007 00:47
Contacteer:

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door TWISTER » 15 mei 2020 14:49

Ik stuur je nu een PM.
Ed "Twister" van 't Hoofd
virtual 312 squadron
check : https://www.facebook.com/v312Sqn/

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door bvdboomen » 15 mei 2020 15:59

Intercepting in P3D v5:

1. Vol AB achter het ding aan.
Afbeelding

2. Lekker man, zo in die 3D wereld. :D
Afbeelding

3. Hebbes!
Afbeelding

4. Ok, klaar. RTB.
Afbeelding

TWISTER
SGV Top user
SGV Top user
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 apr 2007 00:47
Contacteer:

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door TWISTER » 15 mei 2020 18:40

Heel goed Ben, unarmed !
Ed "Twister" van 't Hoofd
virtual 312 squadron
check : https://www.facebook.com/v312Sqn/

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door bvdboomen » 15 mei 2020 19:57

TWISTER schreef: 15 mei 2020 18:40 Heel goed Ben, unarmed !
Love and peace Bro. :D

Gebruikersavatar
Zonan Adolfse
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1260
Lid geworden op: 19 sep 2018 18:09
Locatie: Bergen
Contacteer:

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Zonan Adolfse » 16 mei 2020 00:19

TWISTER schreef: 15 mei 2020 18:40 Heel goed Ben, unarmed !
Er stond ook niet dat het een QRA was, er stond alleen een intercept ;) :p

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door bvdboomen » 16 mei 2020 07:27

Hehe. Ja, de default F16 van P3D is weliswaar de Aerosoft bak maar het wapensysteem is interactief gemaakt. Helaas werkt dat alleen maar in de Pro versie van P3D. Nu kan ik de Aerosoft F16 installeren maar dan heb ik de PBR textures niet. Ik ga proberen of ik de wapens van de Aerosoft versie aan de LM versie kan hangen.

EDIT: nah, het schijnt niet te lukken helaas.

TimoBrouwer
SGV Novice
SGV Novice
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 feb 2020 20:04
Contacteer:

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door TimoBrouwer » 17 mei 2020 16:47

Avond vliegen blijft toch wel mijn favoriet, laatst met 2 f-16's vanaf Leeuwarden door het land heen gevlogen het zag er prachtig uit. :D

Net na het opstijgen over Friesland richting de zee.

AfbeeldingFSX F-16 RNLAF by Timo Brouwer, on Flickr

AfbeeldingFSX F-16 RNLAF by Timo Brouwer, on Flickr

Weer terug na een mooie rondvlucht op Leeuwarden

AfbeeldingFSX F-16 RNLAF by Timo Brouwer, on Flickr

Toch vraag ik mij af hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn scenery sneller inlaat en de kwaliteit mooier zou kunnen worden tijdens het vliegen. Iemand misschien een idee?

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door bvdboomen » 18 mei 2020 08:25

Timo, het is een algemeen probleem van ESP engine based simulatoren (FSX/P3D/FSW) dat het laden van textures problematisch is bij hogere snelheden. Zeker FSX heeft daar last van omdat die nauwelijks gebruikt maakt van de GPU en de multi core mogelijkheden van de CPU.
Daar komt nog bij dat je misschien Bufferpools=0 in jouw fsx.cfg hebt opgenomen? Dat is de doodsteek wat betreft de timing "rendering/loading" . Voor FSX is er niet zo heel veel te doen dan settings terug draaien of onder 300 knots blijven als je onder de 10000 voet komt. Je frames locken wil ook wel eens helpen. Als je bijvoorbeeld 45fps unlocked haalt, lock dan je frames op 30fps. FSX zal de overige tijd besteden aan scenery loading. Een snellere GPU werkt niet maar een snellere CPU die je naar 5GHZ kunt duwen op core 0 wel.

Ik ben dan ook blij verrast dat ik in P3D v5 weer volop kan raggen met 400/500 knots op 1000ft AGL. Het zal denk ik wel geen blijvertje zijn als ik de sim verder vul met add-ons. Ik raad je wel aan om eens te kijken naar P3D v5. Die heeft DX12 en haalt met dezelfde hardware meer FPS. V5 is wel erg GPU VRAM afhankelijk, minimaal 8GB, wil je nog een beetje je settings naar rechts schuiven maar 11GB is een must. Ondanks wat je misschien op internet leest, werken veel FSX add-ons gewoon in P3D v5, waaronder de Aerosoft F-16.

TimoBrouwer
SGV Novice
SGV Novice
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 feb 2020 20:04
Contacteer:

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door TimoBrouwer » 18 mei 2020 11:15

bvdboomen schreef: 18 mei 2020 08:25 Timo, het is een algemeen probleem van ESP engine based simulatoren (FSX/P3D/FSW) dat het laden van textures problematisch is bij hogere snelheden. Zeker FSX heeft daar last van omdat die nauwelijks gebruikt maakt van de GPU en de multi core mogelijkheden van de CPU.
Daar komt nog bij dat je misschien Bufferpools=0 in jouw fsx.cfg hebt opgenomen? Dat is de doodsteek wat betreft de timing "rendering/loading" . Voor FSX is er niet zo heel veel te doen dan settings terug draaien of onder 300 knots blijven als je onder de 10000 voet komt. Je frames locken wil ook wel eens helpen. Als je bijvoorbeeld 45fps unlocked haalt, lock dan je frames op 30fps. FSX zal de overige tijd besteden aan scenery loading. Een snellere GPU werkt niet maar een snellere CPU die je naar 5GHZ kunt duwen op core 0 wel.

Ik ben dan ook blij verrast dat ik in P3D v5 weer volop kan raggen met 400/500 knots op 1000ft AGL. Het zal denk ik wel geen blijvertje zijn als ik de sim verder vul met add-ons. Ik raad je wel aan om eens te kijken naar P3D v5. Die heeft DX12 en haalt met dezelfde hardware meer FPS. V5 is wel erg GPU VRAM afhankelijk, minimaal 8GB, wil je nog een beetje je settings naar rechts schuiven maar 11GB is een must. Ondanks wat je misschien op internet leest, werken veel FSX add-ons gewoon in P3D v5, waaronder de Aerosoft F-16.
Hartelijk dank ik zal er naar kijken!

TWISTER
SGV Top user
SGV Top user
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 apr 2007 00:47
Contacteer:

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door TWISTER » 28 mei 2020 23:49

Serious business voor de VRNLAF....Red Flag!

Afbeelding

Afbeelding
Ed "Twister" van 't Hoofd
virtual 312 squadron
check : https://www.facebook.com/v312Sqn/

Gebruikersavatar
jesse van den broek
SGV Top user
SGV Top user
Berichten: 339
Lid geworden op: 23 mar 2019 10:53
Locatie: Boxtel, Netherlands
Contacteer:

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door jesse van den broek » 29 mei 2020 10:41

ervaren jullie nooit lag of crashes van de game in dcs, want dat probleem heb ik heel de tijd
Met vriendelijke groet,
Jesse Van Den Broek

TWISTER
SGV Top user
SGV Top user
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 apr 2007 00:47
Contacteer:

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door TWISTER » 30 mei 2020 11:05

Bij mij gaat alles tot nu toe prima, geen crashes of wat dan ook.
Wellicht ligt dat aan de hardware, want ik heb een stevige PC.

Door de steile leercurve in DCS is mijn kist het enige wat soms crashed .....
Sorry Bonzo's, dat jullie dit moeten aanschouwen....maar ik leer snel.

Afbeeldingupload pix
Ed "Twister" van 't Hoofd
virtual 312 squadron
check : https://www.facebook.com/v312Sqn/

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door bvdboomen » 30 mei 2020 15:24

Toffe beelden Ed.
jesse van den broek schreef: 29 mei 2020 10:41 ervaren jullie nooit lag of crashes van de game in dcs, want dat probleem heb ik heel de tijd
Ik ben blij dat P3D niet de enige is die crasht dan. :D

Plaats reactie