Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Mail gehad Timo?
-
- SGV Novice
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 27 feb 2020 20:04
- Contacteer:
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Ik stuur je nu een PM.
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Heel goed Ben, unarmed !
- Zonan Adolfse
- SGV Pro
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: 19 sep 2018 18:09
- Locatie: Bergen
- Contacteer:
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Er stond ook niet dat het een QRA was, er stond alleen een intercept

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Hehe. Ja, de default F16 van P3D is weliswaar de Aerosoft bak maar het wapensysteem is interactief gemaakt. Helaas werkt dat alleen maar in de Pro versie van P3D. Nu kan ik de Aerosoft F16 installeren maar dan heb ik de PBR textures niet. Ik ga proberen of ik de wapens van de Aerosoft versie aan de LM versie kan hangen.
EDIT: nah, het schijnt niet te lukken helaas.
EDIT: nah, het schijnt niet te lukken helaas.
-
- SGV Novice
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 27 feb 2020 20:04
- Contacteer:
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Avond vliegen blijft toch wel mijn favoriet, laatst met 2 f-16's vanaf Leeuwarden door het land heen gevlogen het zag er prachtig uit.
Net na het opstijgen over Friesland richting de zee.
FSX F-16 RNLAF by Timo Brouwer, on Flickr
FSX F-16 RNLAF by Timo Brouwer, on Flickr
Weer terug na een mooie rondvlucht op Leeuwarden
FSX F-16 RNLAF by Timo Brouwer, on Flickr
Toch vraag ik mij af hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn scenery sneller inlaat en de kwaliteit mooier zou kunnen worden tijdens het vliegen. Iemand misschien een idee?

Net na het opstijgen over Friesland richting de zee.


Weer terug na een mooie rondvlucht op Leeuwarden

Toch vraag ik mij af hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn scenery sneller inlaat en de kwaliteit mooier zou kunnen worden tijdens het vliegen. Iemand misschien een idee?
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Timo, het is een algemeen probleem van ESP engine based simulatoren (FSX/P3D/FSW) dat het laden van textures problematisch is bij hogere snelheden. Zeker FSX heeft daar last van omdat die nauwelijks gebruikt maakt van de GPU en de multi core mogelijkheden van de CPU.
Daar komt nog bij dat je misschien Bufferpools=0 in jouw fsx.cfg hebt opgenomen? Dat is de doodsteek wat betreft de timing "rendering/loading" . Voor FSX is er niet zo heel veel te doen dan settings terug draaien of onder 300 knots blijven als je onder de 10000 voet komt. Je frames locken wil ook wel eens helpen. Als je bijvoorbeeld 45fps unlocked haalt, lock dan je frames op 30fps. FSX zal de overige tijd besteden aan scenery loading. Een snellere GPU werkt niet maar een snellere CPU die je naar 5GHZ kunt duwen op core 0 wel.
Ik ben dan ook blij verrast dat ik in P3D v5 weer volop kan raggen met 400/500 knots op 1000ft AGL. Het zal denk ik wel geen blijvertje zijn als ik de sim verder vul met add-ons. Ik raad je wel aan om eens te kijken naar P3D v5. Die heeft DX12 en haalt met dezelfde hardware meer FPS. V5 is wel erg GPU VRAM afhankelijk, minimaal 8GB, wil je nog een beetje je settings naar rechts schuiven maar 11GB is een must. Ondanks wat je misschien op internet leest, werken veel FSX add-ons gewoon in P3D v5, waaronder de Aerosoft F-16.
Daar komt nog bij dat je misschien Bufferpools=0 in jouw fsx.cfg hebt opgenomen? Dat is de doodsteek wat betreft de timing "rendering/loading" . Voor FSX is er niet zo heel veel te doen dan settings terug draaien of onder 300 knots blijven als je onder de 10000 voet komt. Je frames locken wil ook wel eens helpen. Als je bijvoorbeeld 45fps unlocked haalt, lock dan je frames op 30fps. FSX zal de overige tijd besteden aan scenery loading. Een snellere GPU werkt niet maar een snellere CPU die je naar 5GHZ kunt duwen op core 0 wel.
Ik ben dan ook blij verrast dat ik in P3D v5 weer volop kan raggen met 400/500 knots op 1000ft AGL. Het zal denk ik wel geen blijvertje zijn als ik de sim verder vul met add-ons. Ik raad je wel aan om eens te kijken naar P3D v5. Die heeft DX12 en haalt met dezelfde hardware meer FPS. V5 is wel erg GPU VRAM afhankelijk, minimaal 8GB, wil je nog een beetje je settings naar rechts schuiven maar 11GB is een must. Ondanks wat je misschien op internet leest, werken veel FSX add-ons gewoon in P3D v5, waaronder de Aerosoft F-16.
-
- SGV Novice
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 27 feb 2020 20:04
- Contacteer:
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Hartelijk dank ik zal er naar kijken!bvdboomen schreef: ↑18 mei 2020 08:25 Timo, het is een algemeen probleem van ESP engine based simulatoren (FSX/P3D/FSW) dat het laden van textures problematisch is bij hogere snelheden. Zeker FSX heeft daar last van omdat die nauwelijks gebruikt maakt van de GPU en de multi core mogelijkheden van de CPU.
Daar komt nog bij dat je misschien Bufferpools=0 in jouw fsx.cfg hebt opgenomen? Dat is de doodsteek wat betreft de timing "rendering/loading" . Voor FSX is er niet zo heel veel te doen dan settings terug draaien of onder 300 knots blijven als je onder de 10000 voet komt. Je frames locken wil ook wel eens helpen. Als je bijvoorbeeld 45fps unlocked haalt, lock dan je frames op 30fps. FSX zal de overige tijd besteden aan scenery loading. Een snellere GPU werkt niet maar een snellere CPU die je naar 5GHZ kunt duwen op core 0 wel.
Ik ben dan ook blij verrast dat ik in P3D v5 weer volop kan raggen met 400/500 knots op 1000ft AGL. Het zal denk ik wel geen blijvertje zijn als ik de sim verder vul met add-ons. Ik raad je wel aan om eens te kijken naar P3D v5. Die heeft DX12 en haalt met dezelfde hardware meer FPS. V5 is wel erg GPU VRAM afhankelijk, minimaal 8GB, wil je nog een beetje je settings naar rechts schuiven maar 11GB is een must. Ondanks wat je misschien op internet leest, werken veel FSX add-ons gewoon in P3D v5, waaronder de Aerosoft F-16.
- jesse van den broek
- SGV Top user
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 23 mar 2019 10:53
- Locatie: Boxtel, Netherlands
- Contacteer:
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
ervaren jullie nooit lag of crashes van de game in dcs, want dat probleem heb ik heel de tijd
Met vriendelijke groet,
Jesse Van Den Broek
Jesse Van Den Broek
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Bij mij gaat alles tot nu toe prima, geen crashes of wat dan ook.
Wellicht ligt dat aan de hardware, want ik heb een stevige PC.
Door de steile leercurve in DCS is mijn kist het enige wat soms crashed .....
Sorry Bonzo's, dat jullie dit moeten aanschouwen....maar ik leer snel.
upload pix
Wellicht ligt dat aan de hardware, want ik heb een stevige PC.
Door de steile leercurve in DCS is mijn kist het enige wat soms crashed .....
Sorry Bonzo's, dat jullie dit moeten aanschouwen....maar ik leer snel.

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Toffe beelden Ed.

Ik ben blij dat P3D niet de enige is die crasht dan.jesse van den broek schreef: ↑29 mei 2020 10:41 ervaren jullie nooit lag of crashes van de game in dcs, want dat probleem heb ik heel de tijd
