Zoals beloofd, een grote collectie van mijn vluchten en vluchtjes van de afgelopen dagen.
Op het moment dat ik dit typ is het 16:11 uur. Vorige week donderdag, 17 december begon ik de download die maar liefst 7 uur duurde. We zijn inmiddels een update verder met VR en echte sneeuw en zo en de installatie verliep soepel.
Sindsdien ben ik lekker elke dag flink bezig geweest met vooral vliegen en genieten. Dat was in de oudere (ESP) sims wel anders. Mijn MFS is nog niet gecrasht (knock on wood). Ik heb dan ook nog steeds geen third-party add-on geïnstalleerd en heb die behoefte ook nog helemaal niet omdat het out of the box al zo mooi is.
Op Avsim werd een vraag gesteld: wie is er nog terug naar zijn oude sim (FSX,P3D,XPL) geweest. Dat zal moeilijk worden vrees ik, als je dit moderne geweld gewend bent.
1. Olympia National Park is mooi.
2. Super gaaf om zo door de Photo real (PR) bergen heen te vliegen.
3. Maar ook laag bij de grond, boven de talloze creeks is het genieten.
4. En als je dan geland bent, is het talloze screencaps uitzoeken.
5. Australië heeft eindelijk de juiste kleur.
6. Ja, soms is het misschien wel te rood...
7. Darwin is wel spot on want dat is Photogrammetry (PG).
8. Dit heb ik in de oudere sims nooit gedaan; gewoon een overzichtsplaatje maken.
9. Terug naar het vliegtuig. Hier overheen vliegen is beter vol te houden dan met land class.
10. Een van de "hand made" vliegvelden die er standaard in zitten: Madeira.
11. Land's End in de UK. De zee is lekker ruig. Dat animeert echt overtuigend.
12. In Alaska kun je je zo klein voelen.
13. Zo'n gletsjer is toch wel machtig hoor.
14. Oe, hoog gras. Maar goed dat ik er tundra's onder heb liggen.
15. Als ik me niet vergis, was dit Nieuw-Zeeland.
16. Dit sowieso wel en het gras is hier beter onderhouden.
17. De Highlands zijn ook al zo mooi.
18. Het wordt groener naarmate we dichter bij Lossiemouth komen.
19. Onderweg kwam ik een hoop strips tegen. Daar ook maar eens gaan kijken.
20. De bekende vlakken in de VS. Met Land class zijn dit maar saaie stukken maar met PR niet.
21. Standaard Darrington. Nu al leuk zodat ik (voorlopig) niet de behoefte heb om de ORBX versie te kopen.
22. Dit is ergens in Noord-Africa maar ik weet niet meer waar. Gave kleuren.
23. Sim Update 2 heeft voor sneeuw gezorgd. Het zat er al in maar nu worden ook de daken en bomen wit.
24. Nog een keer Alaska met een sfeervol plaatje.
25. Het zelfde gebied vanuit een andere hoek en hoogte.
26. Outbound Redding Mun. richting San Francisco om de autopilot uit te proberen.
27. LA (KLAX)... In elke ESP-sim een draak van een gebied. Daar vlieg ik nu flierefluitend door heen.
28. En alles is nog FG ook.
29. Daarna voor god gespeeld en diverse wolken, tijden en seizoenen uitgeprobeerd.
30. Als je hier vliegt, dan weet je waarom veel jongetjes piloot willen worden.
31. Marokko! Overtuigend weergegeven in MFS. Ook de autogen wordt aan de kleuren aangepast.
32. Wat een mooie vlucht was dat. Ik had overigens live weather aan staan.
33. Inbound Menara International Airport te Marrakesh. Precies zoals ik het me herinner toen ik er in 2016 was.
34. Het gebied is erg goed gereproduceerd.
35. Als laatste, mijn eigen stad; Tilburg! Niet standaard aanwezig in de sim maar even een gratis add-on uitgeprobeerd.
Heb ik al gezegd dat ik het moeilijk vind om terug naar P3D te gaan?

Ondanks alle mooie vliegtuigen en scenery waar ik vele euro's in heb gestoken blijf ik voorlopig in deze stock-simulator vliegen!