Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Voor de overige (hobby) praat (zoals vroeger op het BBS!)

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door bvdboomen » 25 dec 2020 08:51

jesse van den broek schreef: 24 dec 2020 17:15 Probeer je me nou jaloers te maken met dat jou pc FS2020 wel kan runnen en die van mij niet? :lol: :lol:
:D
Ik ben er zelf nog steeds verbaasd over dat mijn 3 jaar oude systeem dit allemaal kan verwerken.
Wat kan moderne software een verschil maken in gebruik van hardware. Mijn P3D haalt net 25/30 FPS en in de bekende drukke gebieden 15-20 FPS. In MFS heb ik nog niet eens gekeken hoeveel FPS ik haal. Soms zie ik wel dat de PC er meer moeite mee heeft maar alles blijft wel soepel lopen. De sim staat ingesteld op "High" met de wolken en vector op "Ultra".
Ik zie veel simmers overstappen naar een 3080/90 kaart en de 10 series processor. Ik heb die behoefte nog niet en blijf mijn 1080ti en 8700K nog even gebruiken.

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 25 dec 2020 20:54

bvdboomen schreef: 25 dec 2020 08:51 Ik ben er zelf nog steeds verbaasd over dat mijn 3 jaar oude systeem dit allemaal kan verwerken.
Wat kan moderne software een verschil maken in gebruik van hardware. Mijn P3D haalt net 25/30 FPS en in de bekende drukke gebieden 15-20 FPS. In MFS heb ik nog niet eens gekeken hoeveel FPS ik haal. Soms zie ik wel dat de PC er meer moeite mee heeft maar alles blijft wel soepel lopen. De sim staat ingesteld op "High" met de wolken en vector op "Ultra".
Ik zie veel simmers overstappen naar een 3080/90 kaart en de 10 series processor. Ik heb die behoefte nog niet en blijf mijn 1080ti en 8700K nog even gebruiken.
Prachtige beelden!

Inderdaad, high-end hardware betekent niet altijd betere performance.
Als de software slimmer en efficiënter is geprogrammeerd is er veel meer performance te behalen. De overstap naar het FS2020 platform is daar een goed voorbeeld van.

jesse van den broek
SGV Top user
SGV Top user
Contacteer:

Bericht door jesse van den broek » 26 dec 2020 19:17

Ik zag vandaag dat DCS nieuwe wolken krijgt, het brengt het wel echt weer naar een niveau hoger!

https://www.facebook.com/441639040340/p ... 80341/?d=n
Met vriendelijke groet,
Jesse Van Den Broek

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 27 dec 2020 08:46

Die wolken zien er zeker tof uit.
Volgens mij zijn die ook al in het filmpje gezien wat eerder geplaatst is.

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 01 jan 2021 09:25

De beste wensen allemaal voor het nieuwe jaar!

Over FS2020 na 2 weken:
Ik heb inmiddels 3x een CTD gehad. Dit kan te maken hebben gehad met geheugengebrek (16GB RAM, 11GB VRAM) en ook het niet wissen van de "Rolling cache" na een update kan een oorzaak zijn geweest.

Er zijn drie dingen die ik graag verbeterd wil zien:
1. Er is in de bergen soms een horizontale lijn te zien ter hoogte van de horizon.
2. Mesh fouten sinds de laatst update.
3. Water dat tegen de kliffen omhoog kruipt.

Nog een issue, wat niet zomaar veranderd kan worden zijn de kleurverschillen van de BING-maps ondergrond. Niet alle gebieden zijn even goed van kwaliteit (scherpte, kleur). En soms vlieg je van het ene gebied naar het andere en dat ziet er dan niet uit met die harde overgang.

Maar er is zoveel moois wat wel goed is. Ik heb de afgelopen week weer lekker de wereld verkend in FS2020 en ben op de mooiste plekken geweest. Op deze manier wordt het Corona-jaar 2020 toch nog een beetje gecompenseerd. :lol:

Zoom je browser tot +/- 175% want de caps zijn groter dan ze standaard weergegeven worden.

1. Gold Coast Australië. Zoals het in de sim zit, vind ik het mooier dan de ORBX versie.
Afbeelding

2. Ook van Monument Valley is een payware versie in P3D. Zit hier standaard in.
Afbeelding

3. Veel stukken in de USA update zijn 1m mesh en sommige zelfs 50cm. Ik hoop dat ze dat ook met de UK update doen.
Afbeelding

4. Uiteraard ook mijn laatste vakantiebestemming bezocht: Kreta, spot-on!
Afbeelding

5. Het lieflijke haventje waar we tijdens een minicruise aanlegden.
Afbeelding

6. Aan de zuidkant van het eiland was het weer wat anders. Het nadeel van Live weather, wat overigens voor mij weather-addons overbodig maakt.
Afbeelding

7. Ergens in de Bahamas, waar ik tijdens een vlucht in een privéjet overheen vloog.
Afbeelding

8. Dit is dan weer aan het vaste land in de USA in de buurt van een grote stad...
Afbeelding

9. Miami!
Afbeelding

10. De zandduinen bij RAAF Williamtown in Australië.
Afbeelding

11. Toen ik in 2018 van Melbourne naar Singapore vloog, dacht ik nog; "Hadden we dit landschap maar in de sim".
Afbeelding

12. Nieuw-Zeeland Wellington ook nog even gecheckt. Voor de omgeving hoef je geen payware versie te kopen.
Afbeelding

13. Hoorde ik daar Smeagol nou? 8)
Afbeelding

14. De Niagara Falls na de USA update. Het is wachten op de particles engine voor het watereffect.
Afbeelding

15. Nog zo'n "ORBX-veld" waar ik niet gelijk de behoefte heb om aan te schaffen als die uit komt: Eagle County (KEGE).
Afbeelding

16. Daar voeg ik deze aan toe: Sedona! Het veld hoort bij de handgemaakte velden die in FS2020 zitten.
Afbeelding

17. Mijn tweede executive flight in een jet met live weather van Eagle County naar Palm Springs.
Afbeelding

18. Ja, en dan nader je Palm Springs, moet ik van ATC naar FL120. En ik maar denken dat daar altijd de zon scheen.
Afbeelding

19. Welkom in "Sunshine State" Californië... :roll:
Afbeelding

20. Desolate stukken worden interessant om te vliegen zoals hier, bij de Mississippi rivier.
Afbeelding

21. Zomaar, ergens een strip, niet bij u in de buurt.
Afbeelding

22. Aspin. Ook een handgemaakt vliegveld. Ik geloof dat de meesten door GAYA gemaakt zijn.
Afbeelding

23. De Brünigpass. Als het goed is, weten we dan welk veld daar beneden ligt. :D
Afbeelding

24. Leuk motionblur effect. Kun je ook uitzetten in de sim.
Afbeelding

25. Tenerife is ook de moeite waard om te bezoeken. FS2020 is een soort 3D reisgids. 8)
Afbeelding

26. En als het dan toch allemaal voor hetzelfde geld is, ook maar "even" naar Nice geweest.
Afbeelding

27. Tijdens de vlucht Nice-Sankt Gallen, even een vleugje sneeuw op de toppen gelegd. Het witte is dus dynamisch.
Afbeelding

28. Een van de mooiste default kisten in FS2020.
Afbeelding

29. Dit is ergens in Midden-Amerika. Ik was aan het experimenteren met de Drone-camera.
Afbeelding

30. Een desolaat stripje in de buurt van Big Bear airport. De strip zit in de payware versie van dat veld en ziet er in FS2020 ook goed uit.
Afbeelding

31. Normaal zijn de rotsblokken onderdeel van de photoreal maar hier zijn het 3D objecten.
Afbeelding

32. Hoeveel objecten kan mijn computer eigenlijk aan? Het ging nog steeds vloeiend ondanks de vele 3D objecten op de grond.
Afbeelding

33. Ik eindig met een leuk vluchtje in Schotland.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door bvdboomen op 01 jan 2021 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.

jesse van den broek
SGV Top user
SGV Top user
Contacteer:

Bericht door jesse van den broek » 01 jan 2021 11:30

Fijne jaarwisseling!
Wat een screens!
Met vriendelijke groet,
Jesse Van Den Broek

jesse van den broek
SGV Top user
SGV Top user
Contacteer:

Bericht door jesse van den broek » 01 jan 2021 20:18

Kan ik FS2020 runnen met 8GB ram?
Met vriendelijke groet,
Jesse Van Den Broek

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 02 jan 2021 15:22

jesse van den broek schreef: 01 jan 2021 20:18 Kan ik FS2020 runnen met 8GB ram?
Ik betwijfel het. Als ik heftige scenario's maak (ruig weer, veel camerabewegingen), en dat in combinatie met high settings, dan is zelfs 16gb niet genoeg. Ik zie collegasimmers overstappen naar 32gb voor fs2020.

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 24 jan 2021 11:27

Ik heb weer een stapeltje screens klaar staan. Inmiddels weet ik dat vliegtuigregistraties dynamisch aangepast kunnen worden, dus geen ASXGS regi's meer. Ook hebben de eerste repaints hun intrede gedaan alsmede mijn eerste third-party kist; een MB-339, ja die van de Frecce Tricolori.

En ook nu weer kun je naar 175% inzoomen om het plaatje in volle glorie te kunnen zien.

1. Ik wordt ook steeds beter in het maken van mooie wolkenluchten. :D
Afbeelding

2. Je ziet het hier niet zo goed maar ik heb hier een "telelens" gebruikt.
Afbeelding

3. Dit is de grens tussen Duitsland en Tsjechië. Mooi gebied.
Afbeelding

4. Even een ander perspectief. Beneden zien we het gigantische hotel van Prora dat in de nazi-tijd is neergezet.
Afbeelding

5. Iets verder de oudheid in: Firenze met de bekende Cattedrale di Santa Maria del Fiore (Duomo).
Afbeelding

6. Lake District in de UK is niet helemaal juist weergegeven; er staan teveel bomen.
Afbeelding

7. Nog een voorbeeldje van telelens gebruik. Hier is het effect beter te zien.
Afbeelding

8. Heuj! Toch maar proberen. Een heuse IFR vlucht van Dusseldorf naar Innsbruck.
Afbeelding

9. Voor mij een eerste keer dat de wolken in een sim ook van boven er overtuigend uit zien.
Afbeelding

10. Een bekend plaatje dat we allemaal wel een keer IRL gemaakt hebben. :D
Afbeelding

11. ATC zei dat ik moest dalen naar... 8000ft. En die bergen dan? :?
Afbeelding

12. Maar het kwam allemaal goed uit en het laatst stuk heb ik met de hand gedaan.
Afbeelding

13. Leuk perspectief. Nu zie je hoe hoog je zit en dit is nog maar een A320.
Afbeelding

14. Dit vind ik toch het leukste!
Afbeelding

15. Even nog wat MSFS effectjes in 1 plaatje. De vlucht was van KDEN naar Rocky Mountain National Park.
Afbeelding

16. Mooi gebied om te vliegen met leuke airstrips.
Afbeelding

17. Ik was ook benieuwd hoe Ierland eruit zag. Nou, dat zit ook wel goed, hoewel op sommige plekken de PR niet zo scherp is.
Afbeelding

18. Toch wel weer leuke finals hoor, in die default scenery. In de landing van Sligo Airport.
Afbeelding

19. Deze Beech Bonanza is een mod van een default vliegtuig. Ene Robert Young heeft dat gedaan. Een "die hard" simmer kent die van RealAir.
Afbeelding

20. Hier is tie dan: de MB-339 van Indiafoxtecho. Mooi ding en de eerste serieuze militaire kist in FS2020.
Afbeelding

21. Geweldig ding om een beetje snelheid mee te maken. FS2020 houdt het overigens goed bij, waar mijn vorige sim blurry werd bij hogere snelheden.
Afbeelding

22. Lekker in no time de hoogte in. Onder het vliegtuig zien we trouwens een stukje landclass ipv PR. Dit is een techniek om wolken te verwijderen.
Afbeelding

23. Binnenkort komt er een update voor de UK uit. Dit is het before plaatje van Londen. Het schijnt namelijk dat Londen PG gaat krijgen.
Afbeelding

sgvolkel
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door sgvolkel » 25 jan 2021 08:12

....prachtig....
T-Opa²

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 26 jan 2021 21:03

Inderdaad prachtig!
Kan het nog mooier behalve in het echt? :wink:

TWISTER
SGV Top user
SGV Top user
Contacteer:

Bericht door TWISTER » 27 jan 2021 10:19

Een schril contrast met alle mooie MSFS platen, maar inmiddels heeft onze winterschilder Medic een special tail afgeleverd op de fictieve J-312.

Afbeelding

Afbeelding
Ed "Twister" van 't Hoofd
virtual 312 squadron
check : https://www.facebook.com/v312Sqn/

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 27 jan 2021 11:41

Dank mannen. Ja, de nieuwe sim verrast mij ook nog steeds. Soms kom je op een willekeurige plek in the middle of nowhere en dan zie je hoe de Blackshark AI de wereld zo mooi opgebouwd heeft. Ik ben benieuwd of hier nog ontwikkeling in zit. Hier is een video hoe de AI werkt:

https://www.youtube.com/watch?v=ng-mGNqLe6M

Ed, dat is een mooie paint. Zeker omdat de Brabantse band erop zit. :D
Zulke paints, alleen de staart, vind ik overigens het mooist. Mooier dan een volledige beschildering. Daarom vond ik, denk ik, de 2005 demo Apache mooier dan de laatste versie. Uitzondering is overigens Orange 1, de beste F-16 paint die ik ooit gezien heb.

jesse van den broek
SGV Top user
SGV Top user
Contacteer:

Bericht door jesse van den broek » 27 jan 2021 12:15

TWISTER schreef: 27 jan 2021 10:19 Een schril contrast met alle mooie MSFS platen, maar inmiddels heeft onze winterschilder Medic een special tail afgeleverd op de fictieve J-312.

Afbeelding

Afbeelding
Werk je niet met de dragshute van de CFT mod?
Met vriendelijke groet,
Jesse Van Den Broek

TWISTER
SGV Top user
SGV Top user
Contacteer:

Bericht door TWISTER » 27 jan 2021 15:03

Wordt aan gewerkt Jesse.
Ed "Twister" van 't Hoofd
virtual 312 squadron
check : https://www.facebook.com/v312Sqn/