Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Voor de overige (hobby) praat (zoals vroeger op het BBS!)

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door bvdboomen » 12 nov 2015 19:14

Leuke uitleg! En dat oranje steekt lekker af tegen de groene overalls die jullie droegen op FS weekend.

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 12 nov 2015 21:06

Geweldig!
De 'echte' RNLAF zal vast en zeker trots zijn op jullie! :wink:

Ron
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door Ron » 13 nov 2015 07:05

Over BMS 4.33. Heb er zelf nog wel problemen mee. Aardig wat bugs . Eerst dat als je de missie begint en daarna niet goeg opslaat dat hij blijft hangen, als je opnieuw die missie wilt kiezen moest ik ctrl-alt-del gebruiken om eruit te komen. En nu de hele tijd een in game crash. Kan er nog niet goed mee aan de gang. Met 4.32 helemaal geen problemen gehad. Nu zie ik op het forum van BMS dat er heel veel zijn met problemen. Wel jammer want het ziet er erg gaaf uit vergeleken met 4.32.

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 22 nov 2015 11:20

De holiday sales op fspilotshop.com zijn weer begonnen. Ondermeer de Just Flight Tornado en M2M Mirage 2000 zijn afgeprijst! Ik wacht echter nog tot de kerst om te kijken of ze er nog iets meer van af halen.

Ondertussen vlieg ik met mijn huidige vliegtuigen lekker door! :D

1. Soms maak ik wel eens lange navigatievluchten zoals in deze Alabeo Tomahawk. Tijdstip van vertrek: 10:50 uur.
Afbeelding

2. De trip gaat van Canberra naar Tamworth. Alles uiteraard weer in ORBX.
Afbeelding

3. Dat betekent veel vliegen in onherbergzaam terrein. Gelukkig biedt de vlucht zelf genoeg afleiding. Geen autopilot overigens.
Afbeelding

4. Eindelijk zijn we bij Tamworth... na vijf uur! Gelukkig zit er een "safe flight" knop op de simulator want ik heb het niet in 1 keer gevlogen.
Afbeelding

5. Ook nog een tripje met de Buccaneer gemaakt. Het ding is van UKMIL en ziet er alleraardigst uit.
Afbeelding

6. Even proberen... Nee, ernaast! De tweede keer wel maar de haak bleek de kabel niet te pakken met een landing in zee als gevolg. De boot kan hier gevonden worden: https://flyawaysimulation.com/downloads ... uss-nimitz
Afbeelding

7. NL2000 heeft ook weer een paar onderdelen onder handen genomen. Zo is bijvoorbeeld vliegveld Venlo erbij gekomen. Hier ben ik met een t/g op Gilze-Rijen.
Afbeelding

8. En door naar Rotterdam. De OOM bel ging rinkelen wat ik niet eerder heb gehad met NL2000. 64-bit where art thou?
Afbeelding

9. Het laatste shot voor Rotterdam. We zien nog net de uitgebreide stad met meer gebouwen toen FSX besloot het grafisch allemaal te verknallen.
Afbeelding

10. Dan maar terug naar ORBX Australië. Een navigatievlucht in de gratis versie van de IRIS PC-9.
Afbeelding

11. En nog even compensatiegedrag tonen. Ik had even genoeg van low and slow. :D De FSXBA Hornet!
Afbeelding

12. Whoops! Misschien iets te hard low level. :oops:
Afbeelding

13. Echt een gave doorontwikkeling van de FSX Acceleration Hornet!
Afbeelding

14. De gratis Virtavia Merlin boven OZx scenery, al weet ik niet meer precies waar.. ITMON (In The Middle Of Nowhere).
Afbeelding

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 23 nov 2015 20:59

Wederom mooie screenshots en bedankt voor de tips!

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 28 nov 2015 17:52

Die F15 mag er ook zijn!
DSC 1.5 is wel heel errug gaaf heb ik gezien. Was deze nou al 64-bit of wordt 2.0 dat?

Ik heb me niet in kunnen houden tot de kerst. :oops: ORBX heeft sales, IRIS, Nemeth Designs en nog veel meer!

1. De eerste aankoop is de IRIS PC-9. Aanrader! De oude, gratis versie was best ok maar verbleekt compleet bij deze!
Afbeelding

2. Hele gave, volledige functionerende cockpit. De opstart procedure is precies het zelfde als in het eggie, getuige een video van een echte.
Afbeelding

3. Ook maar gelijk een third-party repaint gedownload. De IRIS PC-9 is nog al Australië georiënteerd.
Afbeelding

4. Ik denk, laat ik eens gaan formatievliegen met een MAIW AI PC-9. Bleek ie een vlucht van 2,5 uur te gaan doen! Trip ging overigens van RAAF East Sale naar RAAF Richmond.
Afbeelding

5. Ja, ik sta aan de grond na 2,5 uur. En mijn maat? ... Die was "going missed" en verdween daarna. Dank je wel! :evil:
Afbeelding

6. Mijn tweede aankoop is hier niet direct zichtbaar als je het niet weet. Het betreft ORBX trees HD. Tijdens een vlucht zie ik het niet zo maar ik merk het wel in de framerates die een stuk beter zijn.
Afbeelding

7. Even een test. Ja, de computer heeft er nog moeite mee maar het is een hele verbetering! Alle FSX schuiven staan dan ook Full Fat open.
Afbeelding

8. En DX9 (jaja) kan ook best sfeervol zijn.
Afbeelding

9. De derde aankoop; de Nemeth Designs A-109. Ik heb lang getwijfeld, maar wat een gave heli is dit.
Afbeelding

10. Ik had nog geen goede heli op wielen, alleen skids. Zelfs de winch werkt, al heb ik die nog niet uitgeprobeerd.
Afbeelding

11. Waar bij de vorige heli de wielen niet in te klappen waren vanwege de ski's, kan deze dat wel!
Afbeelding

12. Een van de testvluchten eindigt op ORBX Elstree. Daar was ik al lang niet meer geweest.
Afbeelding

13. De cockpit ziet er prima uit. Zeker voor een product uit 2011.
Afbeelding

14. Hier staan we ergens in Schotland bij SCO4. Ik heb gelezen dat ruim 95% van de aanwezige knoppen en dials werken. Dat wordt dus weer een hele learning-curve.
Afbeelding

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 29 nov 2015 11:49

De PC-9 heeft goede FPS. Ook in zwaardere gebieden blijft het soepel verlopen. In het begin had ik de backseat cockpit nog actief maar heb die uit voorzorg nu uitgeschakeld. Dat levert nog meer FPS op. Het leuke is, dat je nog wel naar de backseat kunt, maar dat alle gauges als het ware eruit geschroefd zijn. Dat hebben ze creatief opgelost.

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 03 dec 2015 12:08

Ok... waarschuwing voor degenen die nog aan ORBX scenery moeten beginnen: bezint eer ge begint! Het is zo verslavend. Nu ze weer alles met korting verkopen, heb ik weer de nodige vliegvelden aangeschaft. De ene nog mooier dan de andere. Ze liggen allemaal in ORBX Northern California. De verwachting is, dat met kerst Southern California uit komt en die pak ik gewoon volle prijs! :D Het schijnt namelijk dat ze Edwards Airforce base, die in FSX acceleration al goed was, flink gepimpt hebben.

Het is een groot aantal foto's dus ik categoriseer ze bij deze: Lake Tahoe, Murray field, Blue Canyon.

Lake Tahoe
Lake Tahoe ligt op de grens tussen Californië en Nevada. Zodra je op hoogte bent en je kijkt de verkeerde kant op, dan zie je default FSX scenery.... Jech! Met de winter textures kun je dat nog enigszins verbloemen. Het veld wordt omzoomd door fotoreal bergen maar de kleuren zijn een beetje blauwig tov de normale ORBX textures. Ook hier bieden de wintertextures dan uitkomst.

1. Het kleine streepje daar beneden is Lake Tahoe. Ik moet mijn airco aanzetten geloof ik...
Afbeelding

2. Neuslanding met de A-109... :oops: Ach, heb ik ook eens een Cougar zien doen.
Afbeelding

3. Inmiddels ook een mooie repaint voor mijn A-109. Er is ook een grijze low-vis variant.
Afbeelding

4. Hier vlieg ik boven de fotoreal maar dat is met de sneeuw niet duidelijk. Het kunnen net zo goed standaard textures zijn. Het plaatje lijkt wel P3D met die schaduwen maar dat is puur toeval.
Afbeelding

5. Het vliegveld heeft een mooie terminal zoals je in die streek mag verwachten.
Afbeelding

6. En we gaan take-off om mensen in nood te redden! :D
Afbeelding

Murray field
Dit veld ligt aan de kust van Californië en ligt aan een grote fotoreal baai. De ontwikkelaars hebben iets teveel fotoreal gebruikt naar mijn smaak maar ik ben daar blijkbaar de enige in want verder zeurt daar niemand over. Naast het hoofdveld krijg je er ook Eureka dorp en vliegveld(je) erbij waar ook een dragrace strip bij ligt.

7. Nieuwe livery voor de A-109. Het veld is gemaakt door Turbulent Designs, die al heel lang mee lopen en overtuigende 3d objecten kunnen maken.
Afbeelding

8. Het veld vanuit de cockpit van de Alabeo Piper Sport.
Afbeelding

9. Dit is niet het vliegveld zelf maar de scnenery is heel uitgebreid met gebouwen die qua kwaliteit zo op het hoofdveld kunnen. Het is overigens wel behoorlijk stoffig daar. :D
Afbeelding

10. Wat anderen nauwelijks doen, doet TD wel: daadwerkelijk stroomkabels tussen de palen hangen. En dan is het leuk om even de helicopter skils te trainen. 8)
Afbeelding

Blue Canyon
Blue Canon is een verhaal apart. Normaal zit er in een ORBX package 1 vliegveld met eventueel surrounding scenery. Soms doen ze er een tweede veld bij zoals met Redding. Dat is afhankelijk van de grootte van het veld. Turbulent Designs heeft maar liefst 8000 vierkante mijlen onder handen genomen! Niet allemaal met custom textures, het meeste zit 'm in customized mesh resolutie en dat merk je als je in het gebied vliegt. In dat gebied liggen drie vliegvelden die van hoge kwaliteit zijn: Blue Canyon-Nyack, Gansner Field en Limberlost Ranch. Die laatste is "slechts" een strip maar wel een ongelooflijke gave!

11. We starten op Blue Canyon zelf. Ik pak standaard altijd een heli om de scenery te bekijken. We kunnen hier naar de sterren kijken en zelfs naar het toilet! Het leuke is, dat er een real-life filmpje op Youtube staat waar ook dat blauwe hokje op staat, evenals alle andere gebouwen.
Afbeelding

12. Het mooie van dit veld is, dat er veel aandacht besteed is aan de randen van de runway en andere, kleine details.
Afbeelding

13. Een overzicht van het hele veld{je) dat overigens op een heuvel ligt. Leuk voor het opstijgen (gelijk de diepte zien) en landen.
Afbeelding

14. Gansner Field is niet het hoofdveld van de scenery maar wel het grootste! Ook hier weer de nodige details, zoals roosters en kabels tussen de stroompalen.
Afbeelding

15. Ik had even mijn twijfels over de grote naden tussen de betonplaten maar op Googlemaps is het precies hetzelfde.
Afbeelding

16. Er ligt ook nog een helipad bij het volledig gemodelleerde ziekenhuis bij Gansner.
Afbeelding

17. Tja, wat moet ik zeggen? Gaaf! Moeilijk landen maar gaaf!
Afbeelding

18. Hier wordt gelijk duidelijk wat ik bedoel. De strip loopt alles behalve recht. In de take-off gaat het nog, al wordt je alle kanten op geschud.
Afbeelding

19. In de landing met vrij hoge snelheid omdat er bomen precies bij de strip staan. Naar beneden duiken dus en een beetje sideslippen.
Afbeelding

20. Het is me overigens wel gelijk de eerste keer gelukt. :D
Afbeelding

21. Dit is het enige gebouwtje wat er staat maar de bomen, het gras en de texturen geven de strip enorm veel ambiance.
Afbeelding

22. En ja, ik stap ook nog wel eens in een echt vliegtuig maar daar kun je op de GA velden niet zo veel mee. :P Hier ben ik in de approach van Montery, precies aan de zuidgrens van de Northern California. Straks kan ik lekker naar het zuiden door vliegen naar Nellis en Edwards als ORBX met Southern California komt.
Afbeelding

Theo B
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Theo B » 03 dec 2015 14:02

Mooi Ben!

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 05 dec 2015 10:21

Schitterend!

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 08 dec 2015 17:07

FSX?
Welk model/scenery etc.?

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 09 dec 2015 22:07

Paveway schreef:FSX?
Welk model/scenery etc.?
Het lijkt op een FS9 model maar misschien kan Archer daar uitsluitsel over geven. De scenery ziet er interessant uit.

Even wat anders...
Jullie zijn van mij heel veel ORBX screenshots gewend. Ik vind hen nog steeds de mooiste scenerybouwers. Mijn VFR vluchten waren tot nu toe beperkt tot Pacific North West, Northern California, Australia, New Zealand en Great-Britain. Daarbij is NL2000 ook leuk, niet van ORBX maar zeker het vermelden waard! Ik noem het "beperkt" omdat ik grote delen van Europa miste en zo zijn er nog wel meer plekken op de wereld waar ik wel eens zou willen vliegen.

Dus wat heb ik gedaan.... FTX Global, Vector en Open LC Europa, Canada en Alaska gekocht. :D Het kost wat, zelfs met de 35% korting, maar dan heb je ook wat! :shock: Wat houdt dit in? De hele wereld is voorzien van nieuwe textures en de wegen, kustlijnen, rivieren, meertjes, etc. zijn met Global Vector ook accurater geworden. FSX heeft dus een complete overhaul gekregen. Blijft er 1 over: Open LC. Dát is een verhaal apart! Global base en vector zijn goed maar de LC (LandClass) maakt het plaatje helemaal af. LC zorgt ervoor dat er bos is waar bos moet zijn, waar gras is, rotsen, zand, toendra, noem maar op. Oh ja, de steden worden ook een stuk beter gerepresenteerd.
ORBX Open LC krijgt de zwaarste computer op de knieën, zeker als je in de buurt van LA en andere soortgelijke gebieden gaat vliegen. Tot nu toe heb ik dus Europa, Canada en Alaska. Er wordt momenteel hard gewerkt aan andere delen van de wereld.

Wat er nu nog mist is de FS Global Mesh van Pilot's. Die hebben een speciale FTX editie uitgebracht maar ik moet nog overtuigd worden dat het meerwaarde heeft voor mij. Jullie kunnen dat ook beoordelen want de volgende 20(! :oops: ) afbeeldingen zijn allemaal met de default FSX mesh.

Let op, geen van de onderstaande afbeeldingen is genomen in de meer gedetailleerde ORBX FTX regions. Alleen in grote urban gebieden zakt de framerate maar voor de rest haal ik keurig tegen de 30fps in alle gebieden.

1. We beginnen gelijk lekker met de Franse riviera bij Nice.
Afbeelding

2. Las Vegas. Hier is nog geen landclass voor beschikbaar maar het ziet er al wel goed uit!
Afbeelding

3. Duitsland. ORBX heeft vier gratis behoorlijk gedetailleerde velden voor FTX Global gemaakt.
Afbeelding

4. Nog een keer Duitsland met de Trees HD die dus ook in Global werken.
Afbeelding

5. De welbekende windmolens die je in het Duitse landschap tegen komt.
Afbeelding

6. Alvast eentje van Noorwegen. Er is hier ook een FTX region pack van maar ik ga eerst de Global uitvoering verkennen!
Afbeelding

7. Zweden, ook veel bos. Het veldje is gratis van Lennarts Airports.
Afbeelding

8. Die kennen we! Volkel. Ik heb namelijk de foto scnerery van NL2000 even uitgeschakeld om te kijken wat ORBX ervan gemaakt heeft.
Afbeelding

9. Het lijkt inderdaad op het Nederlandse landschap maar de NL2000 foto scenery is natuurlijk accuraat.
Afbeelding

10. Leeuwarden. Ik heb van NL2000 wel de 3d Objecten en libraries aan laten staan. Die worden keurig netje toegevoegd aan de ORBX objecten.
Afbeelding

11. In de buurt van Rotterdam. Ik was op zoek naar de Kinderdijk molens (ze zijn er!) maar ik vond dit ook wel een mooi landschap.
Afbeelding

12. Weer terug in Duistland, de Eifel.
Afbeelding

13. En zo ziet de approach van Eindhoven ORBX style eruit. De NL2000 velden blenden overigens perfect in het ORBX landschap!
Afbeelding

14. Zuidkust van Spanje! Bij Marbella in de buurt. Standaard FSX mesh!
Afbeelding

15. De PC-9 ging wat te traag voor mijn laagvlieg-oefening naar Malaga, dus even in de Eurofighter gestapt. :D
Afbeelding

16. Zo ziet dat er van buiten uit. Ik heb er ook een beetje een zomerse tint aan gegeven.
Afbeelding

17. We gaan naar het ruige landschap van Canada.
Afbeelding

18. Ook hier weer standaard FSX mesh die voor mij op dit moment prima is. Totdat ik voorbeelden zie, dat het nog mooier kan! 8)
Afbeelding

19. Ieder land zijn eigen texturen, dat is ondermeer het werk van Open LC.
Afbeelding

20. Deze afbeelding heeft mijn doen besluiten om voorlopig niet aan FS Global Mesh te beginnen.
Afbeelding

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 10 dec 2015 22:02

Bedankt voor de link! Die Duitse site kende ik nog niet.

sgvolkel
Site Admin
Site Admin

Bericht door sgvolkel » 12 dec 2015 16:44

Link werkt bij mij niet :(
T-Opa²

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 13 dec 2015 08:13

sgvolkel schreef:Link werkt bij mij niet :(
Bij mij ook niet Theo. Dat komt omdat ie afgebroken wordt omdat ie te lang is.
Het eerste gedeelte, de volledige domeinnaam, werkt wel en dan kom je er ook.

Waren de Ospreys gisteren op Gilze geweest, dan had ik niet gesimmed. Helaas waren die gecanceled en ben ik weer wat uurtjes gaan vliegen. :D
Mijn budget is nog niet op, dus heb weer het nodige aangeschaft. Carenado heeft sales met belachelijk lage prijzen voor de oudere, maar nog steeds mooie modellen.

Ik vond FTX Global Noorwegen al best mooi maar toen ik zag dat in de Region versie gekleurde huisjes waren bij Hammerfest, toch ook die nog aangeschaft. De terrain-mesh is ook een stuk mooier in een Region dan in Global en verder krijg je natuurlijk veel typische "Region" elementen erbij zoals landmarks, betere bruggen, accurate cityscapes, meer fotoreal, etc.

1. Ook de vliegvelden zijn ontdaan van de lelijke standaard FSX gebouwen zoals hier bij Hammerfest.
Afbeelding

2. Ålesund schijnt een 1 op 1 copy te zijn van de echte stad. Het gebied is voorzien van fotoreal.
Afbeelding

3. Nog even langs de Noordkaap. Ik ben nog geland op dat weggetje met mijn tundra-banden. :D Het vliegtuig is de Carenado C-185.
Afbeelding

4. Hammerfest in wintertijd. Nu wordt duidelijk waarom de huisje zo kleurrijk zijn.
Afbeelding

5. Yeah, nieuwe hardware! De Carenado PC-12. Vet ding!
Afbeelding

6. Mijn vele uurtjes in de PC-9 zijn goed geweest. De conversie naar de PC-12 verliep soepel.
Afbeelding

Omdat ik nu FTX Global heb, werd het de moeite waard om ook Pago Pago van ORBX aan te schaffen. De ene helft is fotoreal, zoals hieronder te zien is, de twee westelijke eilanden hebben FTX Global textures maar wel custom vliegvelden. Als je geen FTX Global hebt, dan krijg je daar de standaard FSX/P3D textures. Pago Pago is een soort "experience" pakket, zoals ook ORBX Papua New Guinea dat is. Het lijkt erop dat ze meer van dit soort "experience" pakketten willen maken.

7. De baai van American Samoa, die dus helemaal fotoreal is. Op plaatje 6 is een stukje van het vliegveld te zien.
Afbeelding

8. Hier stijg ik op vanaf een stoffig veldje op 1 van de twee westelijke (FTXG) eilanden. Op de achtergrond (achter de palmen) zie je FTX Global bomen. Heb je dat niet, dan krijg je daar kaalslag omdat standaard FSX/P3D niet zo scheutig is met autogen.
Afbeelding

Plaats reactie