Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Voor de overige (hobby) praat (zoals vroeger op het BBS!)

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door bvdboomen » 23 dec 2015 11:58

Paveway schreef:Waar heb je de B55 gekocht?
By Flightsimstore. De paint komt van AVSIM.

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 23 dec 2015 12:13

bvdboomen schreef:
Paveway schreef:Waar heb je de B55 gekocht?
By Flightsimstore. De paint komt van AVSIM.
Thanks!

TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER » 24 dec 2015 15:12

We zijn bezig in Noord Irak, we vliegen vanuit Jordanie.
Hierbij wat shots, met eentje waarbij de SAMs ons om de oren vlogen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ed "Twister" van 't Hoofd
virtual 312 squadron
check : https://www.facebook.com/v312Sqn/

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 24 dec 2015 15:24

Gaaf!
Zijn de SAM's add-on?

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 25 dec 2015 08:57

Beetje DCS praktijken in FSX. :D Leuke A2A's.
Ik heb dezelfde vraag als Paveway: welke add-on?
En nog eentje: Boven welke scenery vlieg je?

TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER » 27 dec 2015 17:01

Ja jongens, dit zijn geen pleasure-trips !
De scenery is default, maar aangevuld met ORBX Global.

Voor de effects : google "FSX MCDFSXIRAQ SCENERY" (flyawaysimulation.com)
virtual 312 squadron

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 28 dec 2015 12:21

Ed, dank voor de tip!
Archer, vet! Hoe is tie qua framerates, flightdynamics en afwerking?

Het is vandaag precies een jaar geleden dat dit topic gestart is. Reden voor een feestje en dat vieren we met plaatjes! :D

1. De Milviz MD-530F is in de sales. Wel oppassen met welke versie je koopt. Ik heb me in de vingers gesneden met de full-pack. Er zou daar extra avionics bij zitten maar Milviz heeft alleen de 3d graphics toegevoegd voor third party avionics add-ons. Ik heb mijn teleurstelling geuit op het milviz forum en een van de ontwikkelaars over de rooie gekregen die zich af vroeg of ik echt verwacht had dat die avionics erbij zat voor die prijs. Gelukkig greep de manager in. Ik ben tenslotte toch een klant. 8) Neemt niet weg dat de MD-530F een heel gaaf ding is!
Afbeelding

2. Een nadeel van FTX Global. Waar is deze genomen? Nu weet ik het nog (omgeving Wiesbaden) maar over een jaar niet meer. Het lampje onder de heli is onderdeel van de add-on pack die onderdeel uit maakt van de full pack.
Afbeelding

3. Alles wat onder de heli hangt is van de add-on pack. Er zijn ook nog floats die ook daadwerkelijk werken. Dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Afbeelding

4. ORBX FTX Southern California blijkt een ware mastodont te zijn. Er wordt veel geklaagd over lage FPS in de LA area en de ene OOM naar de andere wordt gemeld. De ontwikkeling op het 32-bit platform is dus een halt toegeroepen. Willen ORBX en andere commerciële bouwers verder, dan MOET er naar 64-bit gegaan worden. Om te kijken hoe het bij mij gesteld is met LA (alleen FTX Global Base + Vector) ben ik er 20 minuten gaan vliegen met de AUTOGEN slider op NORMAL. Naast een lagere framerate (+/- 17FPS) heb ik wel lekker door kunnen vliegen. Ik wacht dus op de Open LC NA USA en laat FTX SoCal voor wat het is.
Afbeelding

5. Oh ja, ik heb ook nog FTX Norway Region! Na het verkennen van de fjorden ben ik de binnenlanden gaan verkennen. Is mooi hoor! We zijn hier bij Trondheim.
Afbeelding

6. Waar ik tot mijn stomme verbazing twee Hornets (Marines en NAVY) zag staan waarvan er eentje net ging vertrekken. Ik ben ook naar het vliegveld gegaan waar hij volgens ATC naar toe ging en daar stonden er nog eens vier!
Afbeelding

7. Barcelona. ORBX heeft al een paar cityscapes gemaakt en op dit moment is Cote d'Azur (Nice) in ontwikkeling. In een topic heb ik voorgesteld om ook Barcelona te doen. De ontwikkelaar was het met me eens. :D Hier zien we dus nog de standaard Barcelona maar wel al met de nodige POI's zoals links onder de Baron, Camp Nou.
Afbeelding

8. En weer terug de absolute stilte in. Een heel leuk gratis ORBX grasbaantje genaamd EO49 Laufenselden Airfield. Daar hoort deze Hawker Fury van First Class Simulations natuurlijk in thuis.
Afbeelding

9. En dan de vraag; ga ik nog FTX Regions kopen? Momenteel heb ik veel plezier van FTX Global + Vector + Open LC Europe. Vooral de LC zorgt ervoor dat je je in een FTX Region waant. Alleen als je lekker aan het vliegen bent hoor, want ga je op zoek naar details dan heb je met een Region natuurlijk veel mooiere scenery. Op dit moment is de Region Northern Germany in de maak. Ik zie op dit moment geen noodzaak om die aan te schaffen.
Afbeelding

10. We zijn op de Shetland eilanden (FTX Scotland) .... Waarom??
Afbeelding

11. Ik heb namelijk Sumburgh gekocht maar eerlijk gezegd valt die best wel tegen naar mijn smaak. Iedereen was er enthousiast over toen die uit kwam maar ik vlieg niet zomaar gelijk na de take-off weg. Het vliegveld zelf is heel kaal, wat logisch is, zo hoog in het noorden maar het leeft niet zoals andere vliegvelden dat wel doen. De gratis EO49 van hierboven vind ik zelfs leuker! Deze cliff is 1 van de highlights van de omgeving.
Afbeelding

12. Er was een issue met de Iceland demo op het FTX forum. Ik heb even snel het eiland verkend en het blijkt dat FTX Global de demo weggegooid heeft. Op zich geen probleem omdat je hetzelfde terug krijgt maar dan geïntegreerd in Open LC maar blijft de mesh ook bestaan? Ik heb daar nog geen antwoord op gekregen maar de FreeMeshX is ook op dit eiland actief!
Afbeelding

13. En volgens mij is er niks mis met de mesh maar ik wacht toch even het antwoord af.
Afbeelding

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 29 dec 2015 09:20

Archer schreef:( ben geen real life Mirage vlieger)
Nee ?? :D
Dank je voor de informatie. Ik heb geen tacpack en zal dat ook niet aanschaffen. Wel goed om te weten dat er dan wat verdwijnt in de cockpit.

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 29 dec 2015 12:41

@bvdboomen:
Nu moeten we jou eigenlijk ook feliciteren met het jubileum aangezien jij de 'founder' bent van dit geweldige topic!
Wederom geweldige screenshots!

@Archer:
Is er helemaal geen bewapening zichtbaar zonder TacPack? Ook niet bij de externe views?

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 29 dec 2015 13:14

Jammer, dat vind ik persoonlijk wel een minpunt!
Live of dummy, er hoort wat onder te hangen naar mijn mening. :wink:
Zijn externe brandstoftanks wel optioneel te configureren/zichtbaar?

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 29 dec 2015 19:35

Paveway schreef:@bvdboomen:
Nu moeten we jou eigenlijk ook feliciteren met het jubileum aangezien jij de 'founder' bent van dit geweldige topic!
Wederom geweldige screenshots!
Dank je wel!

Wat een bummer dat er ook niets onder hangt zonder TP.
De meeste add-ons hangen er toch nog wat onder ondanks het ontbreken van de TP.
Blijft niettemin een gave kist!

TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER » 29 dec 2015 23:35

Nou ja zeg....in P3D hebben we gewoon bewegende bomen, althans de bladeren bewegen in de wind !

Afbeelding
virtual 312 squadron

TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER » 29 dec 2015 23:44

Afbeelding
virtual 312 squadron

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 30 dec 2015 08:37

Het meeste wat ik ooit betaald heb voor een add-on is iets van 40 euro; de Hercules van Captain Sim (full pack). Dat zal ik niet gauw nog een keer doen en helaas ook niet voor de Mirage.
Ed, de bewegende bladeren horen waarschijnlijk bij een add-on? In FSX kom ik ze ook wel eens tegen. Bedankt voor de wensen!

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 30 dec 2015 10:09

Ik ben best bereid om te betalen voor een goed (volledig) model, maar niet voor een model met beperkingen zoals de Mirage (ondanks dat deze erg goed uitziet).
Als dit model compleet zou zijn dan had ik deze zeker gekocht, maar nu zeker niet...tenzij ik ooit besluit om TacPack aan te schaffen... :wink:

Archer, in iedergeval bedankt voor de tip/waarschuwing over deze beperking.

Plaats reactie