Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Voor de overige (hobby) praat (zoals vroeger op het BBS!)

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Paveway » 30 dec 2015 13:01

Er zijn een aantal tools (bijv. REX, ActiveSky, etc.) op de markt waarmee textures van wolken, water, etc. kunnen worden aangepast.
Op internet staan diverse benchmarks maar een duidelijke winnaar is er niet. Al deze tools hebben positieve en negatieve punten.
Wat is jullie ervaring met dit soort tools in het algemeen en wat heeft de voorkeur?

Nu zag ik dat REX een versie 'REX4 Texture Direct HD' heeft uitgebracht, maar nu blijkt dat dit pakket geen weather engine bevat.
Met deze tool kunnen dus alleen textures aan worden gepast naar eigen voorkeur hetgeen dus een enorme verbetering zou moeten zijn ten opzichte de standaard FS textures.
Heeft iemand ervaring met REX4 Texture Direct HD?
Maakt deze tool gebruik van de standaard 'weather generator' in FS waarmee je 'live' weer updates van internet kunt downloaden voor de huidige locatie?

Alvast bedankt voor info/tips!
Laatst gewijzigd door Paveway op 30 dec 2015 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER » 30 dec 2015 15:27

Paveway :
Wij maken gebruik van REX Texture direct en REX soft clouds, alsmede Active Sky Next.
De eerste verbeterd de door FSX/P3D gegenereerde wolken, de tweede ook en dat levert een prachtige bewolking op, niet van echt te onderscheiden en geeft je echt een betere sensatie, zeker als je voor meerdere lagen bewolking op verschillende hoogtes kiest.
Ook worden de textures van runways, etc veel echter/mooier. Gisteren landden we op Baghdad alwaar het stevig regende wat een glimmende runway en taxiway opleverde, alsmede een soort stoomwolk achter de kist.
Active Sky, de naam zegt het al, genereert zelf weersystemen, buiten FSX/P3D om.
Alleen de eerste twee hebben wel invloed op je framerates al worden ze niet dramatisch lager.
Alle drie aanraders wat ons betreft.

Volgens mij zitten de wapperende bomen standaard in P3D, maar dat weet ik niet zeker.

Nog een framerate-verhogende tip : schakel de fireworks-effecten van NL2000 uit, want die hebben veel invloed.
Ed "Twister" van 't Hoofd
virtual 312 squadron
check : https://www.facebook.com/v312Sqn/

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 30 dec 2015 16:21

Nuttige info Ed!
TWISTER schreef:Nog een framerate-verhogende tip : schakel de fireworks-effecten van NL2000 uit, want die hebben veel invloed.
Maar dit vind ik een interessante.
Geldt dat voor om het even welke plek in Nederland je bent?
Of alleen als je er in de buurt bent?

EDIT: Welke .bgl is er verantwoordelijk voor dat vuurwerk? Ik kom op internet alleen de tip om NL2000_flare.fx te verwijderen tegen maar dan is de .bgl nog wel actief volgens mij.

Ik vind het trouwens sowieso traag gaan boven Nederland in vergelijking met andere gebieden in FTX Global.
Voor de duidelijkheid: Ik heb alles van NL2000 aan staan behalve de foto scenery.

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 30 dec 2015 19:25

@TWISTER:
Bedankt voor de info!
Dus in principe worden met REX Texture Direct (zonder combinatie van Active Sky) de default textures vervangen en wordt er verder gebruik gemaakt van de default weather generator in FS?

Ik heb wel eens gelezen dat over het algemeen de textures van AS minder goed zijn dan van REX maar dat ze wel een betere weather generator hebben.
Is het mogelijk om de REX textures te gebruiken in AS?
Dat zou dan misschien een goede combi zijn! :wink:

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 30 dec 2015 19:35

hohoh! Eindelijk een descent Alouette gevonden! Je kunt 'm hier vinden: http://frenchvfr.free.fr/
De repaint komt van Sim-Outhouse.

Ik ben gelijk in Nederland gaan vliegen na het uitzetten van NL2000_flare.fx. Het lijkt inderdaad invloed te hebben op de FPS.

1. We beginnen natuurlijk op het platform van het 300 squadron.
Afbeelding

2. Ook de cockpit is best aardig als je niet teveel rond kijkt.
Afbeelding

3. Texel Airport wordt met een bezoekje vereerd vanuit De Kooij. Stoffig veldje.
Afbeelding

4. Daarna door naar Eelde. Loopt echt als een zonnetje allemaal. Alleen Eindhoven is van de bezochte velden nog traag.
Afbeelding

5. Als laatste een low pass op Volkel. De heli is uitgebreid te configureren met sling, manden, bedden, antennes, etc.
Afbeelding

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 30 dec 2015 20:30

Leuk de Alouette!
In het echt inmiddels verleden tijd...helaas...
Ga hem denk ik ook maar eens binnenhalen om nog even na te genieten. :D

TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER » 31 dec 2015 11:49

Beter is om via de installer van NL2000 de fireworks uit te vinken.
Kijk maar eens in je NL2000 map bij de submap nl2k_v4_Fireworks, daar staan de bgl files in, hernoem deze map naar nl2k_v4_FireworksOUD.
Het gaat om de effects : fx_fireworks in de map FSX\EFFECTS, kijk daar ook maar eens naar.
virtual 312 squadron

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 31 dec 2015 14:20

TWISTER schreef:Beter is om via de installer van NL2000 de fireworks uit te vinken.
Kijk maar eens in je NL2000 map bij de submap nl2k_v4_Fireworks, daar staan de bgl files in, hernoem deze map naar nl2k_v4_FireworksOUD.
Het gaat om de effects : fx_fireworks in de map FSX\EFFECTS, kijk daar ook maar eens naar.
Ik had eerst in de installer gekeken en daar zag ik geen fireworks staan. Blijk ik het niet geïnstalleerd te hebben! :D
Het vloeiende wat ik ervoer kwam dus niet van het uitschakelen van fx_fireworks maar van het uitschakelen van WOAI traffic. Die had ik een tijdje uitstaan om te kijken hoeveel impact dat heeft. Veel dus, want ik heb het nu weer aan staan en ik zit weer in de lage 20'ers waar ik zonder WOAI - maar met NL2000 AI - in de hoge 20'ers zit.

Nederland is volgepakt met AI. Zelfs met de sliders op 10% vliegt te halve wereld in ons luchtruim, zo lijkt het wel.

TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER » 31 dec 2015 14:54

En deze moet je ook doen :

In de map effects van FSX of P3D moet je het effect NL2000_flare.fx ook even hernoemen zodat het effect niet meer werkt.
Is een eventuele stottering ook weg.

Vanavond wel echt vuurwerk jongens....be careful !
virtual 312 squadron

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 01 jan 2016 15:07

Zo mannen! Ik hoop dat jullie allemaal een fijne jaarwisseling hebben gehad.
De beste wensen voor 2016 en many happy landings!

1. Als de rook opgetrokken is, kunnen we met het nieuwe jaar beginnen.
Afbeelding

2. Na vandaag al heel soepel de TDS Boeing 787 neergezet te hebben, volgde deze CS Herc op Palm Springs.
Afbeelding

3. Sorry, het veld is nog zo nieuw dat ik er nog niet op mocht vandaar het hek op de voorgrond. :D
Afbeelding

4. Vanuit de bomen heb ik iets meer zicht op het veld. Ik besloot gisteren nog één aankoop te doen. Ik moest een keuze maken tussen Eagle County, Sedona en Palm Springs. Het is de laatste geworden omdat ik verwacht dat de ORBX Open LC NA, die in het voorjaar uit komt, hier best mooi kan zijn. Maar goed, met het vliegveld komt zo'n slordige 1500 vierkante kilometer photoreal mee.
Afbeelding

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 02 jan 2016 09:58

Archer schreef:Mooie screenshots, vooral erg scherp! werkt ORBX ook met DX10 preview?
Dank je wel!
Waar ervaar je die scherpte? Het zijn standaard "V"-key screenshots maar na het verkleinen pas ik wel Smart Sharpen toe: amount 25% radius 0,5.
ORBX werkt zeker in DX10 preview maar je moet dan wel de DX10 fixer geïnstalleerd hebben. Dat heb ik een paar keer gedaan (gratis versie) maar na zo'n 10 minuten vliegen gaat mijn AMD videokaart over de emmer. Er moet namelijk nogal wat ge(her)tweaked worden voordat het allemaal goed werkt. Ik heb besloten om bij DX9 te blijven totdat ik een nieuwe computer heb (wss dit najaar) en een nieuwe simulator.

Hier twee voorbeelden van ORBX in DX10 preview. Ik heb helaas niet meer omdat ineens de polygonen alle kanten op vlogen. Er moet namelijk nog al wat in de fsx.cfg file gebeuren maar dat geduld heb ik niet. :D Meer info is hier te vinden: http://www.avsim.com/forum/569-dx-10-di ... -and-help/

1. Het water glimt mooier.
Afbeelding

2. Zoals je ziet, is het ORBX terrein goed in DX10 preview mode.
Afbeelding

TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER » 02 jan 2016 16:38

Je weet dat ORBX Southern California nu uit is ?
Wij hebben op 1/1 323 vSQN op Edwards in bedrijf genomen, zit in deze scenery.
Hier gaan we onze vliegers opleiden cq omscholen van de F16 naar de F35 (van Dino Catteneo).
virtual 312 squadron

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 02 jan 2016 18:40

TWISTER schreef:Je weet dat ORBX Southern California nu uit is ?
Lees je mijn teksten? :D
bvdboomen schreef:ORBX FTX Southern California blijkt een ware mastodont te zijn. Er wordt veel geklaagd over lage FPS in de LA area en de ene OOM naar de andere wordt gemeld. De ontwikkeling op het 32-bit platform is dus een halt toegeroepen. Willen ORBX en andere commerciële bouwers verder, dan MOET er naar 64-bit gegaan worden. Om te kijken hoe het bij mij gesteld is met LA (alleen FTX Global Base + Vector) ben ik er 20 minuten gaan vliegen met de AUTOGEN slider op NORMAL. Naast een lagere framerate (+/- 17FPS) heb ik wel lekker door kunnen vliegen. Ik wacht dus op de Open LC NA USA en laat FTX SoCal voor wat het is.
Ik sla ORBX SC dus over zolang de troubles met de lage FPS en OOM's blijven. Dat is de reden waarom ik voor de Open LC ga. Als die net zo goed is als Europa dan ben ik een happy camper. In FSX Gold zit ook al een aardige Edwards. Ik ben wel benieuwd naar gedetailleerde screenshots van de ORBX versie.

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 03 jan 2016 21:38

Archer schreef:Een RNLAF NF-5 package voor FSX : http://simviation.com/1/download-file?f ... leId=36228
Dat is inderdaad een mooie collectie. Ik heb deze een tijdje op mijn harde schijf gehad tot ik de Virtavia F5 kocht. Nu heb ik weliswaar geen Nederlandse NF5 meer maar ik ben evengoed blij met het Virtavia model.

TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER » 04 jan 2016 16:07

@ Ben : sorry, wel gelezen maar even niet in beeld. Wij gebruiken de 64-uitvoering, nog geen troubles.
Ik zal binnenkort wat shots maken.
@ Archer : dankjewel. We gebruiken ze weliswaar al een tijdje, maar elke tip is welkom.
virtual 312 squadron

Plaats reactie