Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Voor de overige (hobby) praat (zoals vroeger op het BBS!)

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Paveway » 18 jan 2016 20:42

bvdboomen schreef: Ik vlieg op dit moment niet zoveel meer maar ik zal kijken wanneer ik dat kan doen. Die hou je van me tegoed.
Mooi, ben benieuwd!
Mijn vlieguren zijn momenteel ook beperkt vanwege tijdgebrek...

Inderdaad de bruine en de blauwe camo zijn zeker niet verkeerd, maar ja, ik weiger om fictie repaints te gebruiken... :wink:
Ik wist niet dat MILVIZ ook bezig is/was met een klassieke F-15C.
Jammer dat dit project on hold is, nu maar hopen dat het niet alsnog wordt gecanceld...

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 19 jan 2016 08:04

Paveway schreef:maar ja, ik weiger om fictie repaints te gebruiken
Ik ook, maar in het geval van die F15 is het gewoon onwetendheid van mijn kant. :D

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 19 jan 2016 09:43

bvdboomen schreef: Ik ook, maar in het geval van die F15 is het gewoon onwetendheid van mijn kant. :D
Echt waar?
Ik dacht dat jij ook redelijk op de hoogte bent van echte vliegtuigen? :wink:

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 19 jan 2016 20:16

Paveway schreef:
bvdboomen schreef: Ik ook, maar in het geval van die F15 is het gewoon onwetendheid van mijn kant. :D
Echt waar?
Ik dacht dat jij ook redelijk op de hoogte bent van echte vliegtuigen? :wink:
Nah, dat lijkt maar zo. :wink:
Ik ben van veel vliegtuigen niet op de hoogte welke subtypes in welke kleuren bij welke eenheid vliegen. Anders zou ik wel met de NSK mee doen. :D
Mijn doel is om een vliegtuig zo mooi mogelijk op de foto te krijgen zoals ik dat ook met mijn screenshots doe.

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 19 jan 2016 20:52

bvdboomen schreef:Ik ben van veel vliegtuigen niet op de hoogte welke subtypes in welke kleuren bij welke eenheid vliegen. Anders zou ik wel met de NSK mee doen. :D
Mijn doel is om een vliegtuig zo mooi mogelijk op de foto te krijgen zoals ik dat ook met mijn screenshots doe.
Je kunt ook niet alles weten, hè. :wink:
Mijn doel is ook om mooie foto's te maken en de rest is bijzaak.

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 23 jan 2016 20:56

Keep her flying! :wink:

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 24 jan 2016 10:54

Vet maar je laat heel goed zien waarom ik de Vulcan niet gekocht heb; ik krijg er een claustrofobisch gevoel bij. 8)
Hier nog wat plaatjes van NAS Fallon. Ik had afgelopen week ineens zin om in een warbird te vliegen, dus dat maar gecombineerd met een bezoek aan de basis. Ben daarna doorgevlogen naar Lake Tahoe.

De kist waar ik in vlieg is de P-40 van Flight Replicas.

1. De basis heeft immense platforms maar zijn allemaal leeg op een verdwaalde Miramar Tomcat na.
Afbeelding

2. Op de fotoreal liggen standaard FSX textures.
Afbeelding

3. Deze fotoreal strekt zich ver uit en blend mooi met de omliggende Global Base textures.
Afbeelding

4. Een overzichtje. De platformen zijn zo leeg omdat de F5 statics missen. Die zaten niet in het pakket en zijn niet meer te vinden omdat Jim Dhaenens al zijn scenery heeft teruggetrokken.
Afbeelding

5. Nog een overzichtje van dichtbij.
Afbeelding

De scenery kan alleen hier nog gevonden worden: https://flyawaysimulation.com/downloads ... n-scenery/

6. Approach ORBX Lake Tahoe.
Afbeelding

7. Weg gestopt in een hoekje waar je normaal nooit komt. Let vooral op de details die normaal buiten het zicht zijn.
Afbeelding

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 24 jan 2016 11:10

Inderdaad, de cockpit van de Iris Vulcan is ook een beetje krap en je hebt erg weinig overzicht.
Overigens is de cockpit van de echte Vulcan ook erg claustrofobisch met relatief weinig overzicht... :?

Bedankt voor de screenshots van NAS Fallon.
Opzicht ziet het er qua gebouwen en omgeving best goed uit, alleen erg jammer van de lege platforms (hopelijk is er in werkelijkheid meer te zien als we binnenkort een kijkje gaan nemen op de basis! 8)).
Ik had inderdaad ook gelezen dat de maker al z'n scenery van internet heeft verwijderd of laten verwijderen...erg jammer en het blijft speculeren wat daar de reden van is...

Wederom erg mooie scenery van ORBX!

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 25 jan 2016 18:49

Archer schreef:Nou lijkt mij de cockpit van de P-40 ook niet echt heel ruim :roll:
Dat klopt. Als ik naar het screenshot kijk, dan kan ik je geen ongelijk geven.

1. Hier een plaatje waar ik door de zijkant al naar het vliegveld kijk. Misschien geeft dit een beter beeld.
Afbeelding

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 30 jan 2016 13:40

Bijna...

...had ik de Real Air Lancair Legacy V2 gekocht. Echter, ik vind 42 euro toch wel heel veel geld voor zo'n ding. Niet gedaan dus. :D

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 31 jan 2016 10:22

bvdboomen schreef:Bijna...

...had ik de Real Air Lancair Legacy V2 gekocht. Echter, ik vind 42 euro toch wel heel veel geld voor zo'n ding. Niet gedaan dus. :D
Tja, gewoon even wachten tot deze in de aanbieding is! :wink:

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 01 feb 2016 07:35

Paveway schreef:
bvdboomen schreef:Tja, gewoon even wachten tot deze in de aanbieding is!
En dat is nou net het probleem; Real lijkt niet aan aanbiedingen te doen. Ik heb zo'n 1,5 jaar gewacht op een aanbieding van de Lancair V1. Nu is het maar goed dat ik die niet gekocht heb want de upgrade kost ook bijna 25 euro. Duur cluppie, dat Real Air.

Paveway
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Paveway » 01 feb 2016 17:18

bvdboomen schreef: En dat is nou net het probleem; Real lijkt niet aan aanbiedingen te doen. Ik heb zo'n 1,5 jaar gewacht op een aanbieding van de Lancair V1. Nu is het maar goed dat ik die niet gekocht heb want de upgrade kost ook bijna 25 euro. Duur cluppie, dat Real Air.
Ja, sommigen doen inderdaad niet snel aan aanbiedingen.
Maar of dit een maatstaf is voor kwaliteit? :?

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 07 feb 2016 09:26

Paveway schreef:
bvdboomen schreef:Maar of dit een maatstaf is voor kwaliteit? :?
In het geval van Real Air wel. Vooral de latere modellen zoals de Turbine Duke en de nieuwe Lancair zijn heel goed. Net A2A naar dan met Accusim geïntegreerd.

Ik heb iets gekocht van onder de 10 euro en is niet in de aanbieding: De Stargate studios hk - Bell ah-1w Super cobra. Mooi ding voor die prijs. Er zijn betere maar deze is, na wat ombouwingen beter dan de gratis Alpha Sim uitvoering. Zo heb ik er een nieuw flightmodel in zitten en is de HUD vervangen.
De makers zijn ermee gestopt, dus meer spul komt er niet van. Er is ook geen support maar dat is ook niet nodig.

1. Hier is tie dan.
Afbeelding

2. Zijkant en bovenkant tegelijk in beeld. :D
Afbeelding

3. Vooral de cockpit is veel beter dan de Alphasim versie maar verwacht er niet teveel van. De radio's doen het standaard niet. Zie verderop.
Afbeelding

4. Het ding vliegt wel lekker met de ge-upgrade .air file.
Afbeelding

Mocht je interesse hebben in deze Cobra, dan kun je via deze link het model upgraden (radio's, nieuwe HUD, etc.). Op de laatste pagina staat een link naar het laatste zip-bestand met alle aanpassingen. Op Hovercontrol kun je vervolgens de verbeterde Alpha Sim flight dynamics file (.air bestand) downloaden.
Hier is de link naar de upgrades:
http://www.sim-outhouse.com/sohforums/s ... d-StarGate

5. Inmiddels ook de nieuwe versie van Milviz geïnstalleerd. Het ding is nu .o.m. P3D compatibel.
Afbeelding

6. Wat er nog meer veranderd is, weet ik niet zo gauw maar het ding vliegt nog steeds lekker!
Afbeelding

7. Downwind Palm Springs Sabre style!
Afbeelding

8. De beste vintage jager voor de computer en ik zet er bewust niet "vind ik" bij. 8)
Afbeelding

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen » 10 feb 2016 13:54

Archer schreef:Mooie screenshots, net name die laatste!
Dank je wel! Ik ben de laatste tijd wat aan het experimenteren om de FSX screenshots wat meer kunstzinniger te maken.
Hier nog een set met dezelfde Photoshoptechnieken als de vorige post. Alleen maakt het moment van de dag de screenshots nog dramatischer.

1. Ook de blooming van de zon in Photoshop nog versterkt.
Afbeelding

2. We vliegen overigens over Death Valley. Een photoreal scenery die op OZx gevonden kan worden.
Afbeelding

3. Afhankelijk van het blenden in Photoshop, wordt het effect sterker of zoals op de vorige, minder sterk.
Afbeelding

4. Het levert in ieder geval vette screens op vind ik zelf!
Afbeelding

Plaats reactie