Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Voor de overige (hobby) praat (zoals vroeger op het BBS!)

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

Zonan Adolfse
SGV Pro
SGV Pro

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Zonan Adolfse »

Het zijn wel liveries voor DCS, dus ik betwijfel of je die in P3D kunt gebruikeb, maar ik zal je zo even sturen
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen »

Ok Ed. Ik zit op dit moment in de wachtrij voor P3D v5 en zal zeker ook FS2020 in de gaten houden.

Ik vlieg weinig in fighters in P3D v4.5 (nog geen v5) omdat de sim al vrij snel de brui eraan geeft als je een beetje te snel vliegt met de instellingen die ik heb. De textures en autogen kunnen het dan niet bij houden. Als ik ze al vlieg, dan vaak in gebieden waar niet zoveel autogen scenery is.

Hier een setje van mij. Thema is REX Sky force 3D en REX Environment Force. De afbeeldingen zijn het beste te bekijken als je ze opent in een nieuw tabblad.

1. Sky Force zorgt voor de textures in de wolken, Environment Force doet de shading van het hele plaatje.
Afbeelding

2. Zo kun je dramatische kleuren maken maar ik heb EF op automatisch staan. Hier alleen wat met het water geëxperimenteerd.
Afbeelding

3. Dankzij REX EF komt er meer diepte in je wolkendek.
Afbeelding

4. Sfeerplaatje.
Afbeelding

5. Ook als het onbewolkt is, geeft EF de juiste sfeer. Dit was vorige week met real life weather boven de Waddeneilanden.
Afbeelding

6. Mooi om te zien wat EF met de horizon doet.
Afbeelding

7. Real world weather in Oregon. En het werd alleen maar erger. Ik moest op mijn instrumenten de approach maken.
Afbeelding

8. Ook dit is real world weather. Dan heb je helemaal niets aan je zorgvuldig samengestelde scenery.
Afbeelding
Theo B
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Theo B »

Ziet er mooi uit! Iemand mischien ervaring met VR simmen? Lijkt mij fantastisch, maar ik heb nog nooit zo n brilleke op mijn neus gehad.
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen »

Theo B schreef:
19 apr 2020 10:19
Ziet er mooi uit! Iemand mischien ervaring met VR simmen? Lijkt mij fantastisch, maar ik heb nog nooit zo n brilleke op mijn neus gehad.
Dank je wel Theo.
Ik weet in ieder geval welke sim het niet goed doet met VR en dat is P3D. Aerofly FS 2 schijnt de beste te zijn maar die sim is niet af.
Ik hoor ook dat X-plane meer geschikt aan het worden is.
TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER »

VR is geweldig! Je zit IN de cockpit en hebt echt het gevoel dat je vliegt (alleen de G-krachten niet he).

@ Zonan: bedankt alvast, ze zijn voor DCS.
Ed "Twister" van 't Hoofd
virtual 312 squadron
check : https://www.facebook.com/v312Sqn/
Theo B
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door Theo B »

Ik mag aannemen dat FS2020 wel geschikt zal zijn voor VR. Maar zover is het nog lang niet.
Zonan Adolfse
SGV Pro
SGV Pro

Hier is alvast de link voor de 4 kisten die ik tot nu toe heb gemaakt.
Zeker niet de allerbeste kwaliteit, maar hoop dat jullie er toch veel plezier aan hebben!
https://we.tl/t-TldrCSLhU6
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen »

Gratis! Welke Nederlander houdt daar nou niet van? :D

Vanwege de Corona crisis hebben veel softwarehuizen aanbiedingen of zelfs giveaways. Zelfs A2A gaf een vliegtuig weg, de Accusim P-40 en ook de eerder geplaatste Phantom van Simworks Studios was hartstikke gratis. Helaas voor 24 uur dus die zijn niet meer te krijgen voor noppes. Sterker nog, de A2A kost gewoon weer 55.65 euro en de Phantom 52.02 euro. Het waren dan ook niet de minste add-ons!

Meestal is het 1 add-on per developer maar niet IRIS. Die gooit gewoon de hele collectie gratis op straat. Tot 1 juni, dus je hebt nog tijd mocht je interesse hebben. Veel van die kisten zijn nog pre P3D v4 maar er zitten ook twee native P3D v4 kisten tussen. De anderen zijn, met behulp van de dll's van de P3D v4 kisten goed werkend te krijgen in een 64-bits omgeving. Wel vaak het woord kisten but who cares. :wink:

Naast onderstaande kisten zijn er nog een paar waaronder de C-27 Spartan en de LM F-22 Raptor.
Doe je voordeel ermee!

1. De eerste is de IRIS PC-21, een native P3D v4 kist. Schitterende bak!
Afbeelding

2. De Grob G115 Tutor. Wie is er niet groot mee geworden? :D
Afbeelding

3. Deze T-6 Texan II is een 32-bit bak maar de 64-bit sound dll van de PC-21 brengt hem helemaal tot leven.
Afbeelding

4. Een IRIS klassieker! De beste A-10 voor een ESP based sim tot nu toe.
Afbeelding

5. Een onbekend ding, de CT4F AKALA. Het zal ook wel een vliegtuig van Nieuw-Zeelandse makelij zijn. Wel native 64-bits!
Afbeelding

6. Last but no least, een geinig ding om boodschappen mee te doen, de J160 Jabiru.
Afbeelding
TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER »

@ Zonan, de transfer was helaas al verwijderd van we transfer.
Zou je nog een keer....

@ moderator : deze website is voor spotting group volkel gerelateerde onderwerpen.
Mochten we hier te ver uitwijden over het flightsimmen, laat dat dan gerust weten, dan kunnen we ons beperken tot sims die met 312 / 313 te maken hebben.
virtual 312 squadron
Zonan Adolfse
SGV Pro
SGV Pro

TWISTER schreef:
23 apr 2020 12:56
@ Zonan, de transfer was helaas al verwijderd van we transfer.
Zou je nog een keer....
De nieuwe: https://we.tl/t-75Oac2MvNR
TWISTER schreef:
23 apr 2020 12:56
@ moderator : deze website is voor spotting group volkel gerelateerde onderwerpen.
Mochten we hier te ver uitwijden over het flightsimmen, laat dat dan gerust weten, dan kunnen we ons beperken tot sims die met 312 / 313 te maken hebben.
't Praethuis is een algemeen topic voor alle overige praat (hoeft dus niet met Volkel te maken te hebben).
Wat mij betreft lekker doorgaan, zolang het in dit topic maar blij flightsimmen blijft :)
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen »

Ik ben in 2014 met dit topic begonnen en de eerste caps waren alles behalve Volkel. :D
Volgens mij heb ik er inmiddels wel geplaatst maar ik heb geen NL2000 meer geïnstalleerd staan dus de gedetailleerde Volkel heb ik niet meer.
TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER »

@ Zonan: dankjewel !
De J-060 komt er zeker nog aan...? :wink:
virtual 312 squadron
TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced

Bericht door TWISTER »

@Zonan: Nou....ze werken hoor, hartstikke bedankt!

Afbeelding

Afbeelding
virtual 312 squadron
Zonan Adolfse
SGV Pro
SGV Pro

Super!
Hoop dat jullie er plezier aan hebben.
Als ik er weer wat tijd voor heb zal ik de J-060 proberen te maken, maar ik heb de komende tijd niet al te veel tijd.
Ik zal m'n best doen ;)
Ook op de planning: die lelijke donkergrijze band op de tails vam de 001 en 003 weghalen.
bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro

Bericht door bvdboomen »

Zonan Adolfse schreef:
24 apr 2020 02:22
Ook op de planning: die lelijke donkergrijze band op de tails vam de 001 en 003 weghalen.
Niet doen, dat maakt ze lekker audenthiek. :wink:
Ed, dat zijn twee mooie captures. Je kunt gelijk zien dat het een andere sim is. P3D v5 gaat ook die kant op met de implementatie van TrueSky.
Plaats reactie