Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Voor de overige (hobby) praat (zoals vroeger op het BBS!)

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

TWISTER
SGV Advanced
SGV Advanced
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 apr 2007 00:47
Contact :

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door TWISTER » 29 mei 2015 19:23

Mooie shots allemaal, mijn complimenten, sommigen zijn niet van echt te onderscheiden.
Grafisch een stapje terug, maar wij zijn er toch wel blij mee : de (ex) KLu kisten die door ons eens in de zoveel tijd van stal gehaald worden om lekker samen het ruime sop te kiezen.
De achterste kist, de F86, is nog under construction bij onze paintshop voor een KLu-jasje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ed "Twister" van 't Hoofd
virtual 312 squadron
check : https://www.facebook.com/v312Sqn/

Paveway
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1345
Lid geworden op: 10 apr 2006 09:53

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Paveway » 29 mei 2015 21:31

Leuke set!

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1296
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door bvdboomen » 31 mei 2015 15:48

Wow, gaaf! Beste freeware tip sinds tijden voor wat mij betreft. Dank je wel Archer!
Hier gelijk al wat plaatjes: :D

1. Take-off van Redding.
Afbeelding

2. Vliegen naar een wat rustigere omgeving.
Afbeelding

3. Om effe lekker te gaan raggen. Flight model is geweldig.
Afbeelding

4. Sorry, no flaps. Ik was te enthousiast. 8)
Afbeelding

5. De nieuwe textures zijn ook super!
Afbeelding

6. En terug naar zijn plekkie taxiën.
Afbeelding

Paveway
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1345
Lid geworden op: 10 apr 2006 09:53

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Paveway » 31 mei 2015 17:58

Ziet er inderdaad mooi uit!
Het model is grafisch erg realistisch, jammer dat er weinig aandacht is besteed aan de piloot.
F-18 piloten dragen tegenwoordig HGU-55 helmen (al dan niet met JHMCS) geen HGU-26!
Het gaat tenslotte om alle details! :D

Robert
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5569
Lid geworden op: 22 jul 2005 08:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Robert » 31 mei 2015 22:51

Paveway schreef:Ziet er inderdaad mooi uit!
Het model is grafisch erg realistisch, jammer dat er weinig aandacht is besteed aan de piloot.
F-18 piloten dragen tegenwoordig HGU-55 helmen (al dan niet met JHMCS) geen HGU-26!
Het gaat tenslotte om alle details! :D
Over realisme gesproken: iemand ooit 12 raketten aan een Hornet zien hangen?

Paveway
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1345
Lid geworden op: 10 apr 2006 09:53

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Paveway » 01 jun 2015 00:02

Robert schreef: Over realisme gesproken: iemand ooit 12 raketten aan een Hornet zien hangen?
Inderdaad, misschien wat overdreven.
Technisch gezien zal dit wel mogelijk zijn.

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1296
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door bvdboomen » 01 jun 2015 07:28

Robert schreef:Over realisme gesproken: iemand ooit 12 raketten aan een Hornet zien hangen?
Dat had ik inderdaad ook gezien. Er zijn modellen met minder raketten maar die zien er niet zo verweerd uit als deze. Die lijken net uit de spuitschuur te komen. Hopelijk komt er nog een configuratie manager.
Archer, mooi screenshot van de Hunter.

Robert
Site Admin
Site Admin
Berichten: 5569
Lid geworden op: 22 jul 2005 08:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Robert » 02 jun 2015 12:09

Paveway schreef:
Robert schreef: Over realisme gesproken: iemand ooit 12 raketten aan een Hornet zien hangen?
Inderdaad, misschien wat overdreven.
Technisch gezien zal dit wel mogelijk zijn.
Klopt:

Afbeelding

Paveway
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1345
Lid geworden op: 10 apr 2006 09:53

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Paveway » 02 jun 2015 15:59

Bedankt voor het overtuigend bewijs! :D

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1296
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door bvdboomen » 02 jun 2015 19:12

Ik dacht eerst: Wauw, wat een gaaf screenshot maar toen zag ik dat het een foto was. :D
Wel een mooie ondanks dat we de onderkant zien maar daar ging het nou juist om.

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1296
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door bvdboomen » 05 jun 2015 18:45

Vlak voordat ik de mooie uitbreiding van de Hornet zag, heb ik nog één vliegveld gekocht voor het sluiten van de kortingsmaand bij ORBX.
Squamish is een veld vlak bij Vancouver met een hele mooie omgeving. Eigenlijk is het een zeer gedetailleerde scerery met een "Oh ja, er moet nog een vliegveld bij" gedachte. Het vliegveldje is dus klein maar de omgeving des te groter.

Er is helaas ook een neveneffect: de scenery krijgt mijn computer op de knieën! Wat wil je als je bijvoorbeeld een universiteit hebt met een campus waar ook mensen rond lopen, of een hoop vegetatie buiten het vliegveld, beesten, boten, havens, treinen, etc. Gelukkig is het allemaal te selecteren en heb ik een mooie balans gevonden tussen snelheid en complexiteit.

1. Een voorbeeld van een rivier die bijzonder gedetailleerd is met DX10-achtige reflecties in DX9.
Afbeelding

2. De scenery leeft echt als je er overheen vliegt.
Afbeelding

3. Oh ja! Er is ook een vliegveld.
Afbeelding

4. Schuin achter het achterste vliegtuig gaat het omhoog waar nog heli pads liggen.
Afbeelding

5. Na de eerste vlucht met de piper een hoop uitgezet en met de R-44 gaan vergelijken. Op deze hoogte is er nauwelijks verschil. Wel in FPS!
Afbeelding

6. Een buitenzicht van de vele custom gebouwen.
Afbeelding

7. De heli pads boven op de heuvel van het vliegveld.
Afbeelding

8. Sfeerplaatje. Ik begin overigens de R-44 steeds beter onder de knie te krijgen.
Afbeelding

Paveway
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1345
Lid geworden op: 10 apr 2006 09:53

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Paveway » 05 jun 2015 19:43

Ik blijf het herhalen: PRACHTIG! :D
Hoeveel framerates kun je gemiddeld nog halen met deze scenery?
Ik heb wel eens gelezen dat de ORBX scenery nauwelijks invloed heeft op framerates.

bvdboomen
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1296
Lid geworden op: 29 jul 2012 09:05

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door bvdboomen » 06 jun 2015 08:26

Paveway schreef:Ik blijf het herhalen: PRACHTIG! :D
Hoeveel framerates kun je gemiddeld nog halen met deze scenery?
Ik heb wel eens gelezen dat de ORBX scenery nauwelijks invloed heeft op framerates.
Dank je wel! :D Maar de credits gaan toch wel naar ORBX.
Met alle features aan haalde ik op sommige plekken maar 13FPS, in de laatste screenshots is dat gemiddeld 20FPS na wat vinkjes uitgezet te hebben. Er wordt bij de vinkjes ook keurig vermeld wat voor impact het aanzetten heeft.
Het klopt dat ORBX geen impact heeft op de FPS maar dat geldt voor de FTX gebieden. De aanvullende sceneries zijn een stuk gedetailleerder.

Paveway
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1345
Lid geworden op: 10 apr 2006 09:53

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Paveway » 07 jun 2015 23:33

Mooie screenshot!
Jammer dat er geen toelichting bij staat...
Iris Vulcan model?
NL2000 scenery?

Paveway
SGV Pro
SGV Pro
Berichten: 1345
Lid geworden op: 10 apr 2006 09:53

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)

Bericht door Paveway » 08 jun 2015 09:36

Archer schreef:Oh mijn excuses... :mrgreen: Het model van van IRIS Simulations voor FSX , de XH558 , ergens ten zuiden van Volkel :wink: De scenery is inderdaad NL2000.
Geeft niet hoor, maar een korte beschrijving is altijd wel informatief.
Het kan vaak leuke tips opleveren! :wink:

De Iris Vulcan heb ik een tijdje geleden ook toegevoegd aan mijn verzameling, alleen nog niet getest i.v.m. tijdgebrek...
Het is erg jammer dat de echte Vulcan (XH558) dit seizoen voor het laatst het luchtruim kiest, gelukkig kunnen we er nog eindeloos van genieten in Flightsimulator.

Plaats reactie