vliegbewegingen rondom de 100ste Vierdaagse

Voor de overige (hobby) praat (zoals vroeger op het BBS!)

Moderators: Robert, T-O

Plaats reactie
Tiny
SGV Top user
SGV Top user

vliegbewegingen rondom de 100ste Vierdaagse

Bericht door Tiny » 06 jul 2016 00:05

Hallo,

Vandaag vernomen dat er rondom de 100ste Nijmeegse Vierdaagse vliegbewegingen zullen zijn met helikopters.
Zowel militair als civiel.
Wie, hoe, wat, waar en vooral precies wanneer, is niet bekend gemaakt.
Ik vermoed dat de meeste militaire vliegbewegingen op de laatste dag zullen zijn wanneer onze Koning in Nijmegen zal zijn voor de intocht.
Dit is namelijk de afgelopen jaren ook al gebeurd, met een aantal Apaches wordt dan het luchtruim extra bewaakt. Vorig jaar 4 stuks die continu rondjes over de binnenstad vlogen.
Of ze bij Cuijk (net als vroeger) weer een landingsplaats zullen maken is niet verteld.
Maar aangezien de grootse plannen van de Genietroepen uit Wezep en Den Bosch, zou dat best eens kunnen gaan gebeuren.
Er komt namelijk een super oude baileybrug (net als vroeger) over de Maas te liggen waar men anderhalve week voor nodig zal hebben om deze op te bouwen. Op 11 juli arriveren daarvoor al de eerste bruggenbouwers in Cuijk. Na de Vierdaagse wordt deze weer afgebroken en op 1 augustus zouden de laatste soldaten Cuijk weer moeten verlaten.
De eerste voorbereidingen voor de bouw van deze brug zijn al getroffen. Men heeft onder water een betonnen plateau aangelegd als fundament voor de brug.

En wat betreft de vliegbewegingen.....wij wachten af. Tussen 19 en 22 juli weten we meer.

Tot zover deze info, voor wat deze waard is ten minste.

Grtz,

Tiny.

Tiny
SGV Top user
SGV Top user

Re: vliegbewegingen rondom de 100ste Vierdaagse

Bericht door Tiny » 20 jul 2016 10:22

Ik heb begrepen dat er nu een aantal helikopters onderweg zijn naar Nijmegen voor patrouillevluchten boven de stad.
Voor zover als ik ze nu op de scanner hoor zijn het 3 Apaches en 2 Chinooks.
Ik hoor Grizzlys en Redskins. De Redskin04 wijkt nu af en gaat richting Volkel.

Tiny
SGV Top user
SGV Top user

Re: vliegbewegingen rondom de 100ste Vierdaagse

Bericht door Tiny » 24 jul 2016 13:02

Hallo.
helikopters.....Ja, wel gezien, maar alleen heel in de verte.
Boven de stad toen de Koning er was 3 of 4 Apaches en ik heb 2 Chinooks gezien.
De Koning is daarvoor ook nog voor een verrassingbezoek in Cuijk geweest, en toen dat gaande was heeft er een uur lang een politiehelikopter boven Cuijk gehangen.
Er was inderdaad een landingsplaats aan de kant van Mook gemaakt maar het weer heeft roet in het eten gegooid.
Volgens de twee militairen die daar stonden als mogelijke crew, werden er 2 Duitse Bo-105en en een tweetal Belgen verwacht, en mogelijk een Cougar. Om 10:00 uur hebben ze alles weer ingepakt en zijn vertrokken, toen bleek dat de onweersdreiging veel te groot was en bleef.
kortom baaaaaaalen.
Dit was de kans om na lange tijd weer eens helikopters te spotten in Cuijk tijdens de vierdaagse. Het heeft helaas niet zo mogen zijn Door dat k..weer van tegenwoordig.

Groet,

Tiny. :evil: :(

Plaats reactie