Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Ben, we zijn hier blij mee.
We hadden bij de VRNLAF natuurlijk al de basiskennis van de Viper, maar dit is next level.
Gisteravond met de studie begonnen : 206 pagina's A4 voor het doorgronden van de kist, op weg naar het uitvoeren van missies.
Dankzij Zonan kunnen we lekker over onze eigen kisten beschikken (alleen de 060 nog, maar dat komt goed).
We blijven zoals gezegd wel op P3D omdat we met DCS niet beschikken over het NL landschap (nu vanaf Nellis vliegend).
We hadden bij de VRNLAF natuurlijk al de basiskennis van de Viper, maar dit is next level.
Gisteravond met de studie begonnen : 206 pagina's A4 voor het doorgronden van de kist, op weg naar het uitvoeren van missies.
Dankzij Zonan kunnen we lekker over onze eigen kisten beschikken (alleen de 060 nog, maar dat komt goed).
We blijven zoals gezegd wel op P3D omdat we met DCS niet beschikken over het NL landschap (nu vanaf Nellis vliegend).
- Zonan Adolfse
- SGV Pro
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: 19 sep 2018 18:09
- Locatie: Bergen
- Contacteer:
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Ik vind het ook jammer dat er geen NL terrein is in dcs.
Ik zou graag Volkel, Kleine Brogel, Nörvenich (zeker nu de EF-2000 in de maak is) zien, maar denk dat dat niet binnen 5 jaar gaat gebeuren
Ik zou graag Volkel, Kleine Brogel, Nörvenich (zeker nu de EF-2000 in de maak is) zien, maar denk dat dat niet binnen 5 jaar gaat gebeuren

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
DCS ziet er inderdaad mooi uit. Eagle Dynamics was al heel snel met de ondersteuning van moderne hardware. X-plane en P3D komen er nu aan en uiteraard zal MSFS2020 helemaal de hardware efficient gebruiken.
Ik heb mijn eerste stapjes in P3D V5 gezet.
We zijn al een hotfix verder en er moet nog veel meer gebeuren, maar de sim heeft zeker potentie.
Ik heb een paar CTD's gehad, maar nadat ik mijn CPU een tandje lager heb gezet, lijkt dat voorbij te zijn. Het blijkt dat V5 meer cores "to the max" gebruikt dan V4 dus was 5Ghz op alle cores een beetje te veel voor mijn 8700K. Nu is alleen core 0 5,0Ghz en de rest 4,8Ghz.
Ik zit nog in een experimentele fase en heb niet alle Orbx-scenery en vliegtuigen geïnstalleerd, maar genoeg om de sim te testen en vliegen in Seattle en Londen met vergrendelde 30FPS is echt super!
1. Nieuw in P3D is TrueSky. Naar mijn mening zijn er geen shader programma's meer nodig. LM kan het licht en schaduw nog wel wat tunen.

2. Ja, en van al die nieuwe shaders wordt je blij!

3. Dit doen in een vloeiende sim is echt gaaf.

4. In P3D v5 HF1 is al veel verbeterd tov de release versie. Onder andere de schaduwen van de wolken.

5. In ORBX TE NL kan nou met alle toeters en bellen aan gevlogen worden. Tenminste, op mijn systeem: i7 8700K, 1080ti.

6. Standaard Rayleigh effect in P3D. We hebben er lang op moeten wachten.

7. Dit is trouwens in het Seattle gebied, van oudsher een van de zwaarste omgevingen in de sim.

8. Lieve wolkjes want mijn weather engine is nog niet compatibel met V5.

9. Griekenland in de "standaard" ORBX Open LC Europe uitvoering. ORBX Vector is niet meer beschikbaar dus is het mooi dat LM dat verbeterd heeft.

10. En gelukkig werkt deze IRIS T-6 ook in V5.

11. Wat ook verbeterd is in V5 is de resolutie van de runway en aprons. LM heeft ook nog even een PBR update voor de F-35 gedaan.

12. Het water in zee is een stuk realistischer met schuimkoppen en zo maar te grof voor in de kleinere wateren.

Ik heb mijn eerste stapjes in P3D V5 gezet.
We zijn al een hotfix verder en er moet nog veel meer gebeuren, maar de sim heeft zeker potentie.
Ik heb een paar CTD's gehad, maar nadat ik mijn CPU een tandje lager heb gezet, lijkt dat voorbij te zijn. Het blijkt dat V5 meer cores "to the max" gebruikt dan V4 dus was 5Ghz op alle cores een beetje te veel voor mijn 8700K. Nu is alleen core 0 5,0Ghz en de rest 4,8Ghz.
Ik zit nog in een experimentele fase en heb niet alle Orbx-scenery en vliegtuigen geïnstalleerd, maar genoeg om de sim te testen en vliegen in Seattle en Londen met vergrendelde 30FPS is echt super!
1. Nieuw in P3D is TrueSky. Naar mijn mening zijn er geen shader programma's meer nodig. LM kan het licht en schaduw nog wel wat tunen.

2. Ja, en van al die nieuwe shaders wordt je blij!


3. Dit doen in een vloeiende sim is echt gaaf.

4. In P3D v5 HF1 is al veel verbeterd tov de release versie. Onder andere de schaduwen van de wolken.

5. In ORBX TE NL kan nou met alle toeters en bellen aan gevlogen worden. Tenminste, op mijn systeem: i7 8700K, 1080ti.

6. Standaard Rayleigh effect in P3D. We hebben er lang op moeten wachten.

7. Dit is trouwens in het Seattle gebied, van oudsher een van de zwaarste omgevingen in de sim.

8. Lieve wolkjes want mijn weather engine is nog niet compatibel met V5.

9. Griekenland in de "standaard" ORBX Open LC Europe uitvoering. ORBX Vector is niet meer beschikbaar dus is het mooi dat LM dat verbeterd heeft.

10. En gelukkig werkt deze IRIS T-6 ook in V5.

11. Wat ook verbeterd is in V5 is de resolutie van de runway en aprons. LM heeft ook nog even een PBR update voor de F-35 gedaan.

12. Het water in zee is een stuk realistischer met schuimkoppen en zo maar te grof voor in de kleinere wateren.

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Mooi hoor. Sommige beelden zijn niet meer van echt te onderscheiden.
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
En al helemaal als je dit vloeiend in beweging ziet. Het gaat allemaal zo verschrikkelijk soepel in P3D v5.
Zo, ik heb even mijn Nvidia GTX 1080ti aan de tand gevoeld. Heul veul wolken heb ik aangemaakt om te kijken of ie niet gestressed raakte. Weet je wat ie zei? "Oh ja, 's goed jong, kom maar op met die wolken". De GPU keek er echt niet van op.
Wolken en GPU? Jaja, P3D v5 heeft met TrueSky echte volumetric wolken gekregen. Geen 2D textures meer maar echte 3D modellen. En dat wordt door de GPU afgehandeld. Ze veranderen ook steeds heel geleidelijk van vorm.
1. Laten we de standaard F-16 (oorspronkelijk Aerosoft) er eens bij pakken. Zie die wolkenlucht maar eens.

2. De vormen zijn volstrekt willekeurig zonder herhaling in de patronen.

3. Even het zonnetje wat laten zakken voor wat meer diepgang.

4. Hier wordt ik nou enthousiast van! Nog net een beetje reflectie van de rivier te zien.

5. Moet je na gaan als je er doorheen vliegt zonder stotterende frames.

-
- SGV Novice
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 27 feb 2020 20:04
- Contacteer:
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje ik ben namelijk opzoek naar een paintkit voor de Iris F-16D zodat ik een aantal Nederlandse bakken kan repainten voor FSX. Zijn er misschien mensen die mij hiermee verder kunnen helpen?
Mvg,
Timo Brouwer
Ik heb een vraagje ik ben namelijk opzoek naar een paintkit voor de Iris F-16D zodat ik een aantal Nederlandse bakken kan repainten voor FSX. Zijn er misschien mensen die mij hiermee verder kunnen helpen?
Mvg,
Timo Brouwer
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
De IRIS F-16 is niet meer beschikbaar dus ik denk dat de support files ook niet zomaar te vinden zijn.
Tip: vraag het eens op avsim.net.
Tip: vraag het eens op avsim.net.
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
-
- SGV Novice
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 27 feb 2020 20:04
- Contacteer:
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Dank allebei voor jullie bericht! Ik ga zeker even een kijkje nemen op AVSIM.net! Hieronder wat van mijn werk
Laatst een A2A shoot gedaan met mijn zelf gemaakte 40 Years F-16 J-642.
1.
A2A J-642 FSX by Timo Brouwer, on Flickr
2.
A2A J-642 FSX by Timo Brouwer, on Flickr

1.

2.

Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Tof dat ook plaatst Timo! Vliegen boven Nederland is altijd leuk omdat alles zo herkenbaar is.
Ik heb zelf ORBX TE The Netherlands. Het heeft minder POI's dan NL2000 maar de autogen (zowel gebouwen als bomen) is wel heel compleet.
Ik heb zelf ORBX TE The Netherlands. Het heeft minder POI's dan NL2000 maar de autogen (zowel gebouwen als bomen) is wel heel compleet.
Re: Flightsimmen (FSX, P3D, DCS, etc.)
Is deze zelfgemaakte livery voor de Aerosoft F16 Timo?
-
- SGV Novice
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 27 feb 2020 20:04
- Contacteer: