BC125XLT

Callsigns, frequenties, radio-activiteiten, algemene info: alles met betrekking tot scanners.

Moderators: sgvolkel, Zonan Adolfse, T-O

Plaats reactie
Frank Wijers
SGV Advanced
SGV Advanced

BC125XLT

Bericht door Frank Wijers » 04 apr 2017 14:23

Hallo allen,
ik heb sinds deze week een nieuwe scanner gekocht, een UBC125XLT. Waar ik in mijn 3000 nooit echt problemen had om iets te ontvangen, heb ik met de 125 meer problemen. Ik heb de bekende zenders in Eindhoven ingevoerd (zit momenteel voor mijn werk zo ongeveer onder de landing op Ekkersrijt), maar buiten de toren (131.000) en af en toe arrival (124.525) ontvang ik eigenlijk niets terwijl het met de EART missie en de civiele luchtvaart best druk ik. Ik snap niet waarom ik de andere zenders tot nu toe nog helemaal niet gehoord heb en waarom de overige 2 het maar af en toe doen.
Zijn er toevallig nog andere bezitters van een 125 op het forum die mij hierbij kunnen/willen assisteren?

RikBonnet
SGV Novice
SGV Novice

Re: BC125XLT

Bericht door RikBonnet » 04 apr 2017 16:45

Hallo Frank,

Ik heb ook een ubc125xlt en kan alles zonder problemen ontvangen.

Alleen de standaard antenne die erbij zit is niet al te best, ik gebruik wel een andere antenne voor beter ontvangst. Maar ik verwacht niet dat dit alles kan verklaren.

Vanuit mijn appartement (in Eindhoven) kan ik alles ontvangen, zowel op de grond als in de lucht, alleen woon ik wel 20 hoog ;)
Maar het kan zijn dat het zicht naar het vliegveld geblokkeerd word. Je proberen de ATIS te ontvangen, dan weet je of je line of sight hebt met de luchthaven, als dit namelijk niet het geval is hoor je niets op de grond of van de toren.

Frank Wijers
SGV Advanced
SGV Advanced

Re: BC125XLT

Bericht door Frank Wijers » 04 apr 2017 19:07

Ik ben na het werk maar even richting de spottersplaats gereden bij EHEH, en zowaar, ik kreeg alles binnen. Tower, ground, info, arrival, director, etc. Lijkt dus toch de antenne te zijn. Dan maar even switchen met de "oude" scanner. Die had een veel betere erop zitten.

Plaats reactie